SteGo's Citigo's

EdK

Forumguru
Kraaien in nederland ??
Dacht dat ditt een zeldzaamheid was en dat de kauw vaak verward word met de kraai door stedelingen !!??
En die kauwen zijn net zo brutaal
 

SteGo

Donateur
@EdK zeker hebben we kraaien in Nederland, menig stedeling zal inderdaad echter de kauw met de kraai verwarren. In de stad zie je meestal kauwen en eventueel roeken, brutale vogels en ook best slim. Maar de kraai komt ook voor in Nederland, net als andere kraai-achtigen zoals de ekster, (vlaamse) gaai en zelfs de raaf komt voor in Nederland.

Kraaiachtigen lusten ook wel eens een muisje ... maar gelukkig is mijn grijze Citigo-muis net iets te groot voor ze. :D
 

Chrisjemol

Forumguru
vind 15k voor een yaris overigens echt fors
mijn up uit 2016 met 75k op de teller, en echt mega dik full options en extra set velgen erbij was iets van 9k zonder inruil

geniaal ding, vd zomer zelfs op een rit 1:29,4 gehaald
daar hoef je echt geen hybrid voor te rijden
het is een handbak, dat wel (automaten in dit model mijd ik)
 

SteGo

Donateur
@Chrisjemol voor de extra zuinigheid t.o.v. de Citigo hoef ik inderdaad geen hybrid te gaan rijden.
Een Hybrid zal nog behoorlijk z'n best moeten doen om gemiddeld (fors) minder te verbruiken dan de Citigo. Spritmonitor.jpg
Ik zal niet beweren dat ik momenteel helemaal niet (online) aan het rondsnuffelen ben, maar nu toch even wat minder intensief in ieder geval. Als ik een keer iets leuks tegenkom zou er iets kunnen gebeuren .. maar vind ik niet iets interessants dan kachel ik gewoon door met de Citigo. Ik heb gelukkig volstrekt geen haast. :giggle:
 

SteGo

Donateur
Vanochtend was het dan zover; de Citigo inleveren bij de schadehersteller. Heb 'm even een extra aai over z'n dashboard gegeven en gezegd dat ik 'm volgende week echt wel weer kom ophalen. De dokter gaat je begin volgende week weer beter maken. :troost:

Hij keek wel een beetje sipjes uit z'n koplamp-oogjes toen ik hem achterliet. :cry:
20231216_104907.jpg

Komt vast doordat hij zag dat ik er in een ander wagen zonder hem vandoor ging. :rolleyes:

En
poah-logo-web.png
wat een auto kreeg ik mee als leenauto!

Een echte sportauto met achterwielaandrijving!! ... Tenminste .. achterwielaandrijving is altijd goed toch volgens de sportieve rijders? Anyway ... wat een bak! Brute power! Ik moest even wennen aan de zitpositie, de stoelen en het gevoel in de pedalen .. want jah, ik ben natuurlijk niks gewend als het om sportieve auto's gaat. Jeetje ...
Het was me het ritje wel naar huis wel hoor ... poah!
twingo.jpg
:maakmegek::D

Ik moet zeggen; ik vind het wel een grappig auto. Zeker niet om zelf te hebben, maar als leenauto best leuk. Hier kan ik me de komende dagen wel mee redden. Als alles volgens planning gaat zou ik de Citigo woensdag weer mogen ophalen. :yeehaa:
 

SteGo

Donateur
@EdK tjah .. dat was nou eenmaal wat ik voorgeschoteld kreeg. :unsure:
Maar ik zal de Citigo alvast telepathisch laten weten dat ik niet kan wachten totdat ik hem weer mag ophalen.
Ik ben vanmiddag van hot naar her geweest in de Twingo en zowel MevrouwGo als ik vinden het een leuke auto om te zien, doet heel guitig en vrolijk aan, maar jeetje wat is dat ding oncomfortabel als je er iets langer in zit. Slechte stoelen, vreemde zitpositie, oncomfortabel geveerd. We hebben morgen ook nog ruim 200km voor de boeg .... ik kijk er niet naar uit, en dat terwijl dat in de Citigo nooit een probleem is.

Als het aan MevrouwGo ligt gaat de Citigo volgend jaar ook niet ingeruild worden en rijden we er nog lekker een aantal jaar mee door. :censored: Ik durf echter geen beloftes te doen ... Hangt er maar net vanaf wát ik tegenkom en tegen welke prijs.
 

EdK

Forumguru
Als je volgend jaar wat tegenkomt en je niet kunt inhouden dan geef je toch die citigo aan mevr Stego kado !!
Jij blij en zij nog meer !! En je weet het een blije ........................ :D
 

SteGo

Donateur
Ik kan de Citigo wel aan haar geven, maar ze heeft er alleen niks aan. :confused: Ze heeft, vanwege medische redenen, geen rijbewijs. Maar als ze die wel zou hebben zou ze graag een Toyota Aygo van de vorige generatie willen hebben. Zo'n wagentje als @Japanese Power ook bij huis heeft staan, maar dan in een andere kleur.
 

SteGo

Donateur
Als alles volgens planning gaat zou ik de Citigo woensdag weer mogen ophalen. :yeehaa:
De planning is ietsjes uitgelopen, dus .... rijd ik nog steeds Renault. :D
Bevalt dat? Nee. :deuk: Is het erg dat de planning iets uitloopt? Welnee, soms zitten er dingetjes tegen. No big deal.

Wellicht had het met wat hangen en wurgen wel gekund om de Citigo vanmiddag weer op te halen, maar het schadebedrijf wilde de lak eigenlijk nog liever even iets langer laten uitharden zodat ze de auto dan morgen even goed kunnen poetsen en de auto weer helemaal mooi en netjes aan mij afleveren. Klinkt als een prima plan! :thumbsup:

Overigens was ik vandaag ook nog even bij het schadebedrijf vanwege m'n werk ... en ik moest natuurlijk wel even kijken waar m'n wagentje was. Even zoeken, maar toen toch gevonden. Hij bleek bij de spuiterij te staan, eerstvolgende in de wachtrij. Ze waren hem aan het afplakken. Het verbaasde me nog een beetje hoe zo'n groot stuk ze kennelijk gingen spuiten. Ik snap wel dat je netjes wilt uitspuiten, maar ik had niet verwacht dat het zo'n groot oppervlak zou worden.
20231220_111038.jpg

De dorpel zelf zag er, zoals te verwachten was uiteraard, weer super strak uit. :jaja:

Morgen aan het eind van de middag ophalen, heb ik zin in! :yeehaa:
 

SteGo

Donateur
@JeSko als hij er gewoon mooi bij staat als ik hem kom ophalen ben ik al reuze blij. Het kan nooit lang duren voordat de eerste modder weer op de auto zit, gezien mijn soms onbedwingbare neiging om over zandpaden en bosweggetjes te rijden. :D Al probeer ik hem nog wel even netjes te houden tot de kerst aangezien we dan nog een kerstbrunch hebben met de familie in een restaurant. Dan wil ik nog wel even met een nette auto komen voorrijden. ;)

@EdK maak je geen zorgen, zelfs een Superb of grote bestelbus is binnen een mum van tijd onder het folie verdwenen.
Daar hebben ze van die handige foliedispensers voor uitgevonden, en die folies zijn 4 tot 6 meter breed. ;)
colad.png
 

SteGo

Donateur
De Citigo is weer thuis. :love:

Ik heb het eindresultaat nog niet heel erg goed kunnen bekijken, want toen ik hem kwam ophalen was storm Pia hier in de regio net op z'n hevigst. Onderweg naar het schadeherstelbedrijf werd de weg zelfs 2 keer geblokkeerd door een omgevallen boom op de weg .. dus het was echt beestenweer ... Daarbij was het rond 5 uur ook al praktisch donker, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het er morgen overdag goed uit blijkt te zien.
Overigens was het rijden in de Twingo door dat stormachtige weer bepaald geen pretje! Nog een reden dat ik heel blij ben dat ik de Citigo weer terug heb.

In de auto trof ik een vers schadeformulier aan en een ijskrabber voorzien van reclame van het schadebedrijf. Handig.
En natuurlijk kreeg ik nog een ander 'aandenken' ....... de rekening. :D

Nou ... wat mag dat kosten? Deukje uit een dorpeltje halen en spuiten .. nog even een plaatje van de schade als reminder;
schade.jpg

€600? ... €750 ??? meer? minder?
Schermafbeelding 2023-12-21 200432.png

Nou? .... Dit is het antwoord;
20231221_193952.jpg

Ik had het zelf ook niet goed geraden hoor. :LOL: Het is wel wat duurder dan ik had verwacht, gelukkig maar dat Interpolis €911,35 heeft betaald en dat ik zelf maar €150 eigen risico hoefde te betalen.

En nu niet meer stuk maken SteGo! :deuk:
 

EdK

Forumguru
En nu maar hopen dat Pia geen boom op het dak laat vallen.....:wavecry:

Maar in dat bedrag zitten toch wel die andere kleine schade's die je meteen liet meepakken ??
Enne na je ervaring met dat franse monstertje is het toch een mooie reden om met de Citigo zeker nog 4 jaar door te rijden !!??
Gras lijkt bij een ander altijd veel groener , maar is het niet.........
 

SteGo

Donateur
@EdK dit bedrag is enkel voor de dorpel ... :D

De andere schade's .. tjah, hier is ergens iets niet helemaal goed gegaan in de communicatie waarschijnlijk. :unsure: Het was mijn bedoeling dat het bumperhoekje en het deukje in het dak ook even meegenomen zouden worden, maar uiteindelijk is enkel het deukje in het dak eruit gehaald. Die heb ik los van deze factuur betaald aangezien dat buiten de verzekering om gaat. Als ik zou willen konden ze het bumperhoekje wel alsnog even een keer doen, maar dat hoeft van mij niet. Was mooi als het samen met de dorpel meegepakt kon worden aangezien de auto dan toch al in de spuitcabine moest, maar dat is niet gebeurd. Voordeel; scheelt weer geld, want wat niet gefixt is hoef ik uiteraard ook niet te betalen. En eerlijk gezegd vond ik het deukje in het dak ook vervelender dan het plekje onderaan de voorbumper ... die schade valt niet echt heel erg op, terwijl ik het deukje in het dak wel elke keer zag bij het instappen. De schade aan de bumper meepakken deed ik ook vooral met het oog op het mogelijk inruilen van de auto.

Ik moet wel zeggen dat de ervaring in het Franse monster me de Citigo wel weer extra heeft leren waarderen. Naar mijn mening is de VAG-drieling toch echt de meest volwassen keuze in het A-segment. En de kans wordt inderdaad steeds groter dan de Citigo nog wel een poos blijft. Als ik er nog 4 jaar mee zou doen staat de km-stand waarschijnlijk zo rond de 250.000km, dan is de inruilwaarde nihil geworden, wanneer de auto dan technisch nog goed zou zijn kun je net zo goed doorrijden totdat hij 'op' is.

Maargoed, dat is wel heel ver vooruit kijken, zo lang heb ik überhaupt nog nooit met een auto gedaan. We zullen zien wat de toekomst brengt.
 

Rallye

Forumguru
Maar als de dorpel geldt als schade (je gaat in schadevrije jaren terug, la kost het je geen premie) dan had je toch het dak en de bumper ook op kosten van de verzekering kunnen doen?
 

SteGo

Donateur
Logische gedachte, maar zo werkt het niet. Het zijn 3 schades die los staan van elkaar, dus zou dat neerkomen op 3x schade in 1 jaar. Dat is niet echt goed voor m'n plekje op de Bonus-malus ladder. :unsure: Dan ga ik wel degelijk flink terugzakken in m'n kortingspercentage en dus meer premie betalen. Dan is het echt gunstiger om het even uit eigen portemonnee te betalen. Daarbij kan ik de schade aan de bumper sowieso niet claimen aangezien die er volgens mij al zat toen ik de auto kocht.

Zou wel mooi zijn als het zo zou werken overigens... voor €150 even alle onvolkomenheden aan je auto laten fixen :D
 
Bovenaan Onderaan