startprobleem skoda fabia combi 1.4 bouwjaar 2002

willienne

Nieuw lid
ik bezit een skoda fabia combi 1.4 bouwjaar 2002. Sedert enkele maanden heeft hij geregeld startproblemen die de laatste maand fel escaleren. Reeds 3 maal naar garage gesleept. Soms start hij 5 keer wel, dan opeens weer niet, hij verzuipt zichzelf. Nu staat hij reeds 2 weken in de garage en is al ettelijke keren aan de computer gehangen. Deze geeft soms een foutmelding maar nooit 2 maal dezelfde . Groot mysterie, de dealer weet zich geen raad. Heeft iemand nog problemen gehad met het starten? Ondertussen is al injectie gekuist, ontsteking, nieuwe teperatuursensor, brandstoftank gekuist, bezine octaan 98 ipv 95 enz. Dank voor je reactie.

Fabia

† In Memoriam
Balen voor je. Ik heb helaas gelukkig geen ervaring daar mee dus ik kan je niet helpen. Misschien dat andere Fabia rijders wel wat weten. Lastig dat de garage niks kan vinden.

mcdozz

Nieuw lid
Is je kabelboom al vervangen: was bij mij het probleem (en bij vele andere fabia`s)

Wij hadden een 1.4 16V 74kW met problemen met o.a. de kabelboom met als gevolg dat;
-links het licht niet in hoogte te verstellen was
-motormanagement lampje af en toe aan ging
-uitvallen snelheidsmeter
-stuurbekrachtiging uitviel (heel fijn als je net aan het inparkeren bent, en dan op het nippertje de andere auto kan ontwijken door harder aan je stuur te sjorren)
-problemen met starten (soms) en dan helemaal niet aan willen slaan. Wachtten we een uurtje of zo dan startte de auto normaal.
Vervangen van de kabelboom heeft toen een groot deel van bovenstaande problemen opgelost.

Kortom, ik zou eens naar die kabelboom laten kijken.....

RolfBecker

Nieuw lid
ik bezit een skoda fabia combi 1.4 bouwjaar 2002. Sedert enkele maanden heeft hij geregeld startproblemen die de laatste maand fel escaleren. Reeds 3 maal naar garage gesleept. Soms start hij 5 keer wel, dan opeens weer niet, hij verzuipt zichzelf. Nu staat hij reeds 2 weken in de garage en is al ettelijke keren aan de computer gehangen. Deze geeft soms een foutmelding maar nooit 2 maal dezelfde . Groot mysterie, de dealer weet zich geen raad. Heeft iemand nog problemen gehad met het starten? Ondertussen is al injectie gekuist, ontsteking, nieuwe teperatuursensor, brandstoftank gekuist, bezine octaan 98 ipv 95 enz. Dank voor je reactie.
Hallo,
Ik heb ook een Skoda Fabia 1.4 uit 2002.
De problemen die je hebt met starten van de auto lijken precies dezelfde als bij mijn auto. Soms start hij wel, dan weer niet. Ik rijd ergens heen, parkeer de auto, kom terug en de auto wil niet meer starten. Kan ook onderweg plotseling uitvallen. Na een tijdje wachten start hij soms weer. De garagehouder zegt het niet te kunnen oplossen, al van alles geprobeerd. Nieuw startslot, nieuwe sleutels, startblokkering passeren, het mag allemaal niet helpen.
Is het probleem bij uw auto inmiddels verholpen? En zo ja, wat was er uiteindelijk aan de hand, wat was de oplossing?
Ik zit nu een maand zonder auto,,,,,,,,,,,

skodaoctavia2

Actief lid
De Fabia van mijn Vriendin heeft nu 1 x het niet starten probleem gehad. tot nu toe nog gelukkig niet vaker voorgekomen.

wel weet ik van een collega dat zijn krukas sensor defekt was en die wilde ook veel al niet starten.koude motor wel warme motor niet of weer koud laten worden en dan wel weer starten.
ik zou eens laten kijken naar die krukas sensor, die sensor verteld de computer of de eerste cylinder in de bovenste positie staat, zodoende hij gestart kan worden.

Gieliovd

Forumguru
Ik heb met mijn 1.4 16v ook een tweetal keren gehad dat de wagen niet wilde starten. Dit geef ik als oorzaak dat ik de wagen kort daarvoor zo'n 50 meter heb verplaatst en vervolgens weer geparkeerd tot de volgende rit.

Ik zei tegen mezelf dat de "choke" ervoor zorgde dat hij zichzelf een beetje verzoop ofzo en dus niet meer wilde starten. Althans, niet van harte. Heb ik met meerdere wagens gehad. Soms wilde vol gas en doorstarten helpen, soms gewoon doorjagen.. en soms een tijdje wachten.

Erg vervelend dit. Sterkte!

EdK

Forumguru
Als ik de reactie's zo lees ,doet dit me denken aan de T4 van collega's denken.
Aan komen rijden motor uitgezet en half uur of uur er na niet meer aan de praat te krijgen !
Hun met de dealer gebeld, en kregen als antwoord : zet hem in zijn 1e versnelling en druk hem iets voor of achteruit ( 20 cm was al genoeg ) en probeer dan weer te starten.
Affijn dit werd uitgeprobeerd en zonder problemen erna starten , heb dit naderhand vaker zien doen door collega's op de binnenplaats !
Moraal van t verhaal: een sensor kreeg een bepaald signaal niet binnen waardoor de motor geblokkerd word en zodoende dus niet starte !

Gieliovd

Forumguru
wel weet ik van een collega dat zijn krukas sensor defekt was en die wilde ook veel al niet starten.koude motor wel warme motor niet of weer koud laten worden en dan wel weer starten.
ik zou eens laten kijken naar die krukas sensor, die sensor verteld de computer of de eerste cylinder in de bovenste positie staat, zodoende hij gestart kan worden.

Dit is het verhaal van Ed!

TheoStek

Forumguru
De garagehouder zegt het niet te kunnen oplossen, al van alles geprobeerd. Nieuw startslot, nieuwe sleutels, startblokkering passeren, het mag allemaal niet helpen.

Wat is dat voor een garage? kan die de auto dan niet uitlezen??

Sta ervan te kijken dat er nog geen andere motor is in gelepeld :crazy:

RolfBecker

Nieuw lid
De auto is onderzocht bij een officiële Skodadealer. Uiteindelijk werd mij zelfs verteld dat het hele dashboard vervangen moest worden. Op mijn vraag of dat de oorzaak moest zijn en niets anders, werd geantwoord: "dat kunnen wij u niet garanderen". Aangezien het nogal een prijzige aangelegenheid is een dashboard lukraak te gaan vervangen heb ik de auto inmiddels weg laten slepen om een second opinion te laten doen bij een andere dealer. Bedankt voor de reacties en de tip m.b.t. de krukassensor!:xyxthumbs:

EdK

Forumguru
De auto is onderzocht bij een officiële Skodadealer. Uiteindelijk werd mij zelfs verteld dat het hele dashboard vervangen moest worden. Op mijn vraag of dat de oorzaak moest zijn en niets anders, werd geantwoord: "dat kunnen wij u niet garanderen". Aangezien het nogal een prijzige aangelegenheid is een dashboard lukraak te gaan vervangen heb ik de auto inmiddels weg laten slepen om een second opinion te laten doen bij een andere dealer. Bedankt voor de reacties en de tip m.b.t. de krukassensor!:xyxthumbs:

Toch wel verstandig om voor een second opinion te gaan , want lijkt zo'n antwoord van " me ruitenwissers doen het niet meer goed !! Wel meneer dan zullen we uw uitlaat gaan vernieuwen want die stoot teveel roet uit op uw raam !
Het lijkt erop dat de monteurs in algemeen steeds minder hun vak verstaan, en met de monteurs generaliseer ik uiteraard wel want gelukkig zijn er nog steeds een boel goede ! Maar het lijkt wel of je ze de laatste jaren steeds meer moet zoeken ?
Vergeet nooit een uitspraak van een oud collega ( nu gepensioneerd )Die zei altijd, elektricien zijn kan iedereen alleen de goede kunnen ook de storingen oplossen en begrijpen dan ook hun vak ! De andere zijn aapjes die je een kunstje hebt geleerd !
Misschien een botte uitspraak van hem , maar ik kan me er steeds meer in vinden !

Bovenaan Onderaan