Startprobleem 1.8 turbo 20v

Cordoba

Forumguru
Ik heb een Tour (geen foto beschikbaar). Met nu 230pk en 340nm. Ik had de lmm vervangen omdat ik merkte dat hij hoger in toeren wat achter bleef in vermogen. En nu merk ik dat mijn banden niet genoeg grip hebben in de hogere toeren...

Een vroegere leraar van mij zou dit een voorbeeld noemen van 'de wet van behoud van ellende'. :D (daar bedoelde ie mee dat je het ene probleem oplost en er een ander probleem voor terug krijgt)
 

Cordoba

Forumguru
Nee dat bedoelde ik niet. Nu heb je het probleem van wat minder vermogen op toeren opgelost, en nu krijg je er het probleem van te weinig grip voor terug, en zo werkt het vaak in de techniek.

50 jaar terug was een auto technisch relatief eenvoudig, tegenwoordig zit ie vol met elektronica, en zijn de auto's veel betrouwbaarder, maar als je een elektronica probleem hebt, (wat met moderne auto's veel vaker voorkomt) dan ben je wel de sjaak.
 

octavia20vturbo

Nieuw lid
Ja had ik het maar eerder gedaan was ik klaar geweest voor € 13. En door slechte starten veel onverbrande benzine in de kat. gekomen. Hoop geen blijvende schade...
 

Sjabba

Senior Member
Ik had wel 5 dingen opgenoemd, dus kans was groot dat die erbij zat.
Gelukkig is je probleem opgelost en het reinigen van de gasklep en nieuwe bougies zijn vroeg of laat ook een keer nodig.
Mijn probleem met de grip is opgelost door ene setje 17 inch met all seasonbanden van Michelinn. Lekker veel grip nu!
 

octavia20vturbo

Nieuw lid
Nee heb het laten doen. Hoorde wel dat de bout waarmee het luikje vast zit onder de auto dolgedraaid was. Mooi dat het op de brug kon. Was toch bij de garage voor het vervangen van de klepdekselpakking. Was ook nodig na 315.000 km. Ook weer droog nu. Stonk behoorlijk naar olie in de auto bij stilstaan. Nu dus geurvrij en goed starten. Helaas vorige week motormanagementlampje code p0429. Ik wijt het aan het slechte starten en benzine in de katalysator. Gereset en blijf vooralsnog uit. Net nieuwe Bosch ruitenwisserbladen erop, bp ultimate getankt en hem even gewassen en bewonderd. Voor die km stand nog een hele nette auto. Binnenkort nieuwe baan dan wordt hij flink meer gebruikt. Op zich goed voor hem, ben benieuwd hoe lang hij nog meegaat. Dan is wel ineens dit jaar de riem en waterpomp aan de beurt. We gaan het meemaken.
 

octavia20vturbo

Nieuw lid
Ohw en mooi dat je weer goed grip hebt! Ik heb ook altijd Michelin. Wel zomer en winterbanden. Maar hoor goede berichten over Michelin all season.
 
Bovenaan Onderaan