Startmotor neemt krans niet mee bij yeti 1200

Duijzer

Donateur
Ik gok dat ie ook niet in het registratiesysteem van Skoda staat, waardoor ie volgens Pon/Skoda dus gewoon geen beurt heeft gehad.
Dat zou het wel lastig maken ALS het inderdaad de ketting is. Dan zal Pon ook niet zo hard lopen op coulance....
Zoals ik het lees is er meer aan de hand dan een startmotor die niet helemaal lekker werkt. Ik hoop dat het meevalt, en de ketting wellicht alleen versprongen is. Dan is het een kwestie van een nieuwe ketting (en een onderhoudsbeurt). Dinsdagmaar eens uitlezen en kijken. Succes!
 

Ads57

Nieuw lid
Het kan niet zo zijn dat ie electronisch de boel uitschakelt als je te lang met de beurt wacht?
 

Ads57

Nieuw lid
volgens de dealer is het inderdaad de ketting versprongen en dus de nodige schade. Maar bij skoda is niets bekend over terugroepacties hierom, alleen voor diesels is er een actie. Ze zijn nu wel op zoek voor eventuele regelingen. Ik heb hier wel gelezen over dergelijke zaken, iets bekend bij jullie?
 

EdK

Forumguru
Maar bij skoda is niets bekend over terugroepacties hierom
Zijn ze nu ook al vergeet achtig daar bij Skoda ?
2010 / 2011 hebben we heel veel kettingproblemen gehad met de 1,2TSI
Als je hier zoekt op forum dan kun je hele story's over vinden....
 

Ads57

Nieuw lid
die problemen zijn ze niet vergeten, maar er is alleen een aanwijzing geweest ter vervanging bij de eerste grote beurt, geen terugroepactie.....
Maar goed het blok gaat uit elkaar en we rekenen op rond de 5000€ of anders een ruilblok.
 

Ads57

Nieuw lid
wel, het blok is uit elkaar en ik heb veel kromme kleppen en beschadigde zuigers en cilinders gezien. Het wordt een gereviseerd ruilblok. En aangezien de onderhoudsgeschiedenis onvindbaar is, dus nooit geregistreerd bij skoda dealer onderhouden, waarschijnlijk nul kans op enige coulantie....
 

Okki

Donateur
Ik weet niet hoeveel km erop staat, maar misschien een idee te kijken of er verse remschijven op moeten? Dan ben je gelijk klaar voor enen paar jaar en rij je weer als nieuw.

Bij mijn vorige auto zat ik ook te twijfelen een nieuw motorblok te laten monteren na schade aan de motor, maar aangezien de carrosserie niet goed was (gevalletje WOK schade) heb ik dat niet gedaan. Soms toch een beetje spijt van....want het was een geweldige auto.

Een andere auto is sowieso duurder....
 

Cordoba

Forumguru
wel, het blok is uit elkaar en ik heb veel kromme kleppen en beschadigde zuigers en cilinders gezien. Het wordt een gereviseerd ruilblok. En aangezien de onderhoudsgeschiedenis onvindbaar is, dus nooit geregistreerd bij skoda dealer onderhouden, waarschijnlijk nul kans op enige coulantie....

Het is goed mogelijk dat het onderhoud digitaal is vastgelegd in het systeem van Skoda, misschien eens bij een andere dealer proberen of er onderhoudshistorie bekend is van je auto (je kunt bijvoorbeeld bij een dealer aangeven dat je overweegt om jouw auto te kopen, en dat je daarom het onderhoud wil checken). Ik heb al vaker eigenaardige acties van dealers langs zien komen, bijvoorbeeld dat tegen een klant gezegd wordt dat Pon bij een probleem geen coulance wil geven of een veel kleiner bedrag dan in werkelijkheid, en mag de klant daarom een extra bedrag afrekenen (dealer krijgt dan dus een deel zowel door Pon als door de klant betaald).
 
Bovenaan Onderaan