Startmotor neemt krans niet mee bij yeti 1200

Ads57

Nieuw lid
vandaag wilde hij de eerste keer niet aanslaan en daarna nam de startmotor de krans niet meer mee of gaf hij geen enkele compressie meer. Er staat al wel 255 dagen de waarschuwing dat hij een beurt nodig heeft. Is het een idee om de accu gewoon even los te maken??
 

Huibert

Forumguru
Klinkt erg fout, lijkt naar mijn idee wel op een versprongen ketting. Advies, niets meer proberen en eerst een vakman ernaar laten kijken.
 

Ads57

Nieuw lid
hoezo een versprongen ketting? Kan dat tijdens het starten gebeuren?? hij heeft tot nu toe probleemloos gereden...
 

EdK

Forumguru
zoek hier op forum maar eens op distributie ketting 1,2TSI
In verleden ( ook met Yeti 1,2 veel problemen mee geweest !
daar deze ketting uitrekte !
Kan zijn dat je al een vervangende ketting erin hebt zitten hoor, maar dit is iets wat je eerst achter moet komen.
Maar er zijn hier leden die hier meer over weten te vertellen
 

Huibert

Forumguru
Is helaas een bekend probleem bij deze motoren en kan zo bij het starten gebeuren. Zijn wel diverse terugroep acties op geweest, of dit bij jouw auto gebeurt is zou je terug moeten kunnen vinden bij de sticker die bij je reservewiel zit. Ook kan een skoda dealer dit in het systeem terugvinden.
 

Okki

Donateur
Sticker zit ook niet op het wiel, maar ergens in de buurt van de kuip waar het wiel in past. Met allerlei codes erop over kleur, uitvoering e.d.

100-2967-59206.JPG
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
In mijn ervaring met andere Skoda-modellen zit de sticker niet in de bak, maar er vlak naast geplakt (onder de kofferbak bekleding).
 

Ads57

Nieuw lid
hoe dan ook, de sticker is er dus de ketting zou vernieuwd moeten zijn. Dan houdt ik het toch op een mankement aan de startmotor....
 

Huibert

Forumguru
Die grote sticker die Okki laat zien zit in elke Skoda en hier staan mbv. codes alle gegevens van deze specifieke auto op. Bij terugroepacties wordt hier dan een sticker naast geplakt met de info betreffende deze actie. Zou toch een garage vragen om te kijken, indien het de ketting is, wat ik niet hoop, geeft verder starten alleen nog meer schade.
 

oco1979

Forumguru
startmotor werkt maar slaat niet aan of draaid de startmotor lijk ne koffiemolen,zeer vlug,kijk maar richting ketting
 

Ads57

Nieuw lid
dinsdag laten we hem naar een skoda dealer brengen en tot die tijd gebeurt er niets meer mee...
 

Huibert

Forumguru
Als de bendix blijft hangen gaat de startmotor wel een (te) hoog toerental draaien maar geen koffiemolen geluid.
 

Ads57

Nieuw lid
nee, niet de bendix.... ik vermoed toch de ketting. nergens een sticker te vinden over vervanging...
 

EdK

Forumguru
Al eens bij RDW op site je kenteken in gevoerd en gekeken of er iets staat mbt terugroep actie's ?
 

Ads57

Nieuw lid
we hebben hem 1,5 jaar geleden gekocht en toen zou hij een grote beurt hebben gehad, vandaar...
 

Cordoba

Forumguru
Hmm, heeft ie misschien een kleine i.p.v. grote beurt gehad, of hebben ze het beurtinterval niet gereset. Het kan in elk geval niet zo zijn dat ie alleen op het verkeerde interval staat (jaarbeurt/15.000km i.p.v. variabel), want dan was je nu een half jaar te laat geweest en geen 9 maanden. Ik gok dat ie ook niet in het registratiesysteem van Skoda staat, waardoor ie volgens Pon/Skoda dus gewoon geen beurt heeft gehad.
 
Bovenaan Onderaan