start stopsysteem storing

Neptunes

Nieuw lid
Hoi allemaal

ik heb ee probleem met mijn Skoda octavia uit 2018. Gistermiddag wilde hij niet openen. accu hartsikke leeg. voordien nooit geen problemen gehad. het syteem gaf aan start stop systeem storing. Anwb diagnose accu defect. Naar de garage nieuwe accu geplaatst. Moter wide niet uit na omdraaien van contactsleutel. de accu is dus geplaatst met draaiende moter. ze hebben hem uitgelezen maar er waren geen foutcodes? Ben naar huis gestuurd met de mededeling om de anwb te bellen weer. Anwb geeft aan dat het waarschijnlijk de relay 645 is. Accu was vanochtend weer leeg. Vanochtend relay opgehaald, monteurs zijn er op zaterdag niet, en geplaatst maar probleem is niet verholpen.
hebben jullie een idee????
 

hemi24

Forumguru
Twee vragen:
1. Watvoor accu is er nu geplaatst (type)?
2. Is de nieuwe accu ook ingeleerd?
 

EdK

Forumguru
Ben naar huis gestuurd met de mededeling om de anwb te bellen weer. Anwb geeft aan dat het waarschijnlijk de relay 645 is
Nou die garage zou ik dus nooit meer komen !
Dit is een antwoord waar ze mee aangeven dat ze niet capabel zijn en dus stel amateurs !!
 

hemi24

Forumguru
Dan ga eerst maar naar iemand die je:
A. De accu fatsoenlijk kan inleren;
B. Laat de auto maar eens uitlezen op storingen.

Tenzij je een diesel hebt, is 70 Ah wel een grotere accu dan dat er standaard op zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Neptunes

Nieuw lid
Dan ga eerst maar naar iemand die je:
A. De accu fatsoenlijk kan inleren;
B. Laat de auto maar eens uitlezen op storingen.

Tenzij je een diesel hebt, is 70 Ah wel een grotere accu dan dat er standaard op zit.
Het is idd een diesel. ANWB geeft aan dat deze niet ingeleerd hoeft te worden.
 

hemi24

Forumguru
Zelf weten, ik vind het hele verhaal al rommelig en twijfelachtig…

Doe maar een accuutje..!
 

EdK

Forumguru
Als het excact zelfde accu is dan hoeft hij inderdaad niet ingeleerd worden.
Wijkt hij ook maar iets af dan is het raadzaam om hem gewoon in te leren.
 

Neptunes

Nieuw lid
hij deed het al voor er een nieuwe accu inkwam. accu vervangen op advies van de wegewacht oude accu had spanning van 4.8 volt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Zelfs exact hetzelfde type accu wordt bij voorkeur ingeleerd. Het systeem past zich namelijk aan aan de accu en de daarmee gepaard gaande veroudering.
 

EdK

Forumguru
hij deed het al voor er een nieuwe accu inkwam. accu vervangen op advies van de wegewacht oude accu had spanning van 4.8 volt
Krijg indruk dat je niet begrijpt wat hier met inleren bedoeld word !?
Dat oude accu aan vervanging toe was is duidelijk.
Dat nieuwe erin zit is ook duidelijk !
Maar die nieuwe accu MOET ingeleerd worden zodat de boordcomputer weet dat er een nieuwe inzit en welke.
Hier past hij zijn laadproces op aan ! Dus behoud van de accu !
 

Neptunes

Nieuw lid
Begrijp heel goed wat inleren is! Maar de garage heeft dit dus niet gedaan en de anwb geeft aan dat dit ook niet van toepassing was.
Maar het vreemde is nadat dd snwb na de eerste de auto overgestart had ben ik gelijk naaf de garage gereden om een nieuwe accu te laten plaatsen. Daar wilde de auto al niet meer van het contact af, bleef de motor draaien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Welk relais heb je nu vervangen, die bij de zekeringen of in de motorruimte? In beide zit namelijk een type 645.
 

Jaldea

Nieuw lid
Ik heb recent start/stop storing kunnen herstellen door mijn bougies te vervangen, bleek een misfire te registreren waarvan ik tijdens rijden niets van merkte in het begin waardoor het start/stop werd uitgeschakeld.
 

Paul 57

Nieuw lid
Ik heb volgens mij geen start stop systeem, er zit nergens een schakelaar iod. Octavia mk2 2013. Maar ook mijn auto wilde ineens niet meer starten een dag later weer wel???? Hoe leer je een nieuwe accu in? nog nooit van gehoord!
 
Bovenaan Onderaan