Start stop automatiek

Slider

Forumguru
Ik heb geen ervaring met een Kodiaq, alleen een O3 en daar wip je die knop er zo uit. Zullen vast video's ofzo van rondhangen op het internet.
 

heinha

Actief lid
Zo te zien moet je de hele knoppenbalk loswrikken. Die schijnt aan de onderkant en de bovenkant vast te zitten. Ik krijg nou al de kriebels. Ik heb al eens gebroken plastic onderdelen met gebroken lipjes in mijn handen gehad.
 

EdK

Forumguru
Ja soms dan moet je wel eens wat schroefjes losdraaien om iets er uit te krijgen....
En anders op zoek naar een gedresseerde muis die het knopje indrukt voor je .....
Zoekfunctie in google: aan/uit muis :koffie:
:dankje:
 

1983jeroen

Forumguru
Ik heb ook zon module in de O3 met DSG. Voordeel is dat je het systeem alsnog handmatig kunt inschakelen als je bijvoorbeeld wat langer bij een spoorwegovergang moet wachten.
 

Gershwin

Senior Member
Ik rijd al een jaar of 4 ook met de Ali-kabel er tussen; heerlijk ontspannen icm de DSG. Nu de Kodiaq PHEV in bestelling, ik kan niet wachten op zo een kabel voor deze auto .
 

Alexander68

Forumguru
Volgend kij heb ik een fysieke knop die aan en uit schakelt....toch even checken van de week

...maaar gebruik dat ding nooit
 

Rallye

Forumguru
Handgeschakeld of DSG? Want bij handgeschakeld heeft de start/stop pas effect als je de auto in zijn vrij zet en weer koppelt. Vrijwel nooit dus.
 

SuperBeeb

Forumguru
Mijn Passat schokt ook een beetje bij wegrijden met start-stop aan. Je kunt t verminderen door eerst een licht tikje op t gas te geven, dan start ie, maar schakelt nog niet in. Als je daarna gas geeft, rijdt ie soepeler weg. Heb wel auto-hold aan; als die uitstaat, gaat starten en inkoppelen gelijktijdig zodra je de rem loslaat, en dan wel met een schok.
 

JeSko

Forumguru
Maar waarom met ali kabeltjes werken als je het kan laten wegcoderen door een @Antera bv? Is dat dan geen betere en veiligere oplossing? Of kan dat niet altijd?
 

Slider

Forumguru
Hand en wat je zegt doe ik nooit
En ALS je het eens wilt gebruiken, lang stoplicht, spoorwegovergang of brug, doet ie het niet omdat 1 van de 85.000 variabelen niet goed staat.....

Motor te koud, airco aan, Jupiter staat niet in lijn met Neptunus, hij zoekt elke reden om niet uit te gaan :cautious:
Of hij gaat uit, door mijn neutraal actie....en springt vanzelf aan vanwege de airco. Schrik me dan telkens het leplazarus, omdat ik er zelf niet voor kies.
 

Slider

Forumguru
Als je airco stuk is, kan je ook je ramen open doen.
Als motor het begeeft, kan je hem ook voort duwen.
Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.

Gaat er toch om dat als er een systeem op zit, je mag verwachten het te kunnen gebruiken waar het voor bedoeld is?
Het was gewoon een sarcastische opmerking, dat het systeem soms te gevoelig is voor meerdere factoren van de auto. Wellicht is dat punt je ontgaan....
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Inderdaad @Slider is bij onze Mazda overigens ook zo, dat systeem werkt maar zelden, als je airco op hebt staan doet het al niets, maar met airco op de A/C Eco stand doet ie het meestal wel, die eco stand zit er echt op om de SS beter zijn werk te laten doen. Maar hier zetten we de SS gewoon telkens uit voor vertrek, ook in een handbak vind ik het niets, blij dat het is weg geschreven op mijn Octavia.
 

Canon-Eye

Forumguru
@JeSko :
Herstel, moest zijn @Slider : béétje flauw, maar dat mag natuurlijk... :)
Airco en motor zijn voorzieningen die daadwerkelijk iets toevoegen, dit in tegenstelling tot het start/stopsysteem waarvan veruit de meeste mensen vooral last hebben inplaats van daadwerkelijk nut.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan