Sportief en understatement?

sitechris

Donateur
Wat ik tegenwoordig jammer vind is dat veel sportieve modellen in de middenklasse qua uiterlijk en qua vering eruit springen. In negatieve zin vind ik. Auto's als de Megane RS, Octavia RS, Leon FR en Cupra, Honda Civic R vind ik persoonlijk er net wat te heftig uitzien. Geldt ook voor de vering. Vaak te hard en compromisloos. Zie je ook al bij Audi's. De enige middenklasser die je low-profile kunt rijden, maar wel met 200 pk onder de kap, is de Opel Astra 2.0T Cosmo. Helaas is de Astra erg duur. Veel zaken die standaard horen te zijn zitten er niet op (elektr ramen achter, neerklapbare achterbank, climate control)

Eigenlijk zonde dat niet meer merken incognito scheurbakken aanbieden in de middenklasse. Ze zijn er wel, maar dan wel de klasse hoger (Laguna, 406, C5 V6-en, Audi A4, Honda Accord 2.4, Passat V6 etc etc). Helaas zijn die auto's allemaal 40k of duurder.

Waarom niet gewoon de tweeliter turbo motor uit de Octavia RS aanbieden in Elegance trim (niet met de 15 inch, maar op 16)? Ik had hem blind aangeschaft.

Frankie

Actief lid
helemaal mee eens !! marketing noemen ze dat helaas !!! Als je power wil moet je buurman dat ook kunnen zien, want dan wil hij dat ook
smile.gif
Ook als je dat niet wilt.

sitechris

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

maarre, jij gaat je ABT logootje dus ook niet achterop plakken ???
wink.gif

[/ QUOTE ]

dat laat ik mijn vriendin maar beslissen
wink.gif

Jpoers

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

maarre, jij gaat je ABT logootje dus ook niet achterop plakken ???
wink.gif

[/ QUOTE ]

dat laat ik mijn vriendin maar beslissen
wink.gif

[/ QUOTE ]

Oei vrouwen die gaan beslissen over de auto. Mag ze bij mij niet hoor. Rijd ik zometeen in een lief roze auto'tje. Omdat ze het zo leuk vind.

Ze vond de micra al een 'leukje' om in te rijden,
ze was niet erg fan van de skoda. Maar rijdt er toch liever in als we op vakantie gaan dan met haar toyota starlet.

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

Oei vrouwen die gaan beslissen over de auto. Mag ze bij mij niet hoor. Rijd ik zometeen in een lief roze auto'tje. Omdat ze het zo leuk vind.

Ze vond de micra al een 'leukje' om in te rijden,
ze was niet erg fan van de skoda. Maar rijdt er toch liever in als we op vakantie gaan dan met haar toyota starlet.

[/ QUOTE ]

DIT klinkt heel erg bekent...
Mijn vriendin had het ook niet zo op skoda (met name op het punt dat ik een combi wou) maar heb vrolijk zelf besloten wat ik wou... ze heeft alleen mogen beslissen of ze het logo achter erop of eraf wou... helaas wou ze erop en vind het nu jammer dat ik dat heb gedaan.. zit er nu alsnog over te denken om dit toch nog te doen
smile.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

Wat ik tegenwoordig jammer vind is dat veel sportieve modellen in de middenklasse qua uiterlijk en qua vering eruit springen. In negatieve zin vind ik. Auto's als de Megane RS, Octavia RS, Leon FR en Cupra, Honda Civic R vind ik persoonlijk er net wat te heftig uitzien. Geldt ook voor de vering. Vaak te hard en compromisloos. Zie je ook al bij Audi's. De enige middenklasser die je low-profile kunt rijden, maar wel met 200 pk onder de kap, is de Opel Astra 2.0T Cosmo. Helaas is de Astra erg duur. Veel zaken die standaard horen te zijn zitten er niet op (elektr ramen achter, neerklapbare achterbank, climate control)

Eigenlijk zonde dat niet meer merken incognito scheurbakken aanbieden in de middenklasse. Ze zijn er wel, maar dan wel de klasse hoger (Laguna, 406, C5 V6-en, Audi A4, Honda Accord 2.4, Passat V6 etc etc). Helaas zijn die auto's allemaal 40k of duurder.

Waarom niet gewoon de tweeliter turbo motor uit de Octavia RS aanbieden in Elegance trim (niet met de 15 inch, maar op 16)? Ik had hem blind aangeschaft.

[/ QUOTE ]

Neem een Alfa 147 GTA, ziet er nog best bescheiden uit, 3.2 V6 met 250 pk onder de kap. Moet je er alleen mee leven dat je een alfa rijdt.

Octaviarijder

Actief lid
Ik vind de RS best wel anoniem wat uiterlijk betreft. Het is inderdaad jammer dat niet meer auto's zo bescheiden zijn wat uiterlijk betreft.

sitechris

Donateur
De Alfa 147 GTA bescheiden? Mwoh, met zijn 18 inch wielen, agressieve voorkant met veel gaas, dubbele uitlaat en spoilerwerk vind ik die auto allesbehalve een understatement. Hij schreeuwt het imho uit.

Daniel

Lid
Vind ik ook sitechris,overigens zou ik het geen straf vinden om er een te mogen rijden,liever zou ik dan nog de 156 GTA Sportwagon willen.

SmurfForLife

Actief lid
Mooier zou zijn als ze een V6 in de RS gooien en net als bij de O1 een turbo als uitsmijter er in gooien. Die je dan ook nog kan tunen...

Ik lach me nu verrot op de snelweg en diverse stoplichten.
Mijn auto is superanoniem en gaat als de brandweer (235+)!!!

Jpoers

Lid
JAh gewoon een elegance of l&amp;k versie met een V6 en 4 wiel aandrijving uit het VAG schap. snelle wagen, mooie looks, en niet een auto die van de daken schreeuwt dat die snel is. Dat zijn zeker mijn type auto's !!

___JC___

Forumguru
Ik vind de Volvo V50 T5 nog wel een aardige sleeper. Zeker als je de typeplaatjes eraf laat.

Overigens kan je ook gewoon een zwarte RS combi bestellen hoor! Ruil ik graag de velgen en bumpers gewoon even om.
grin.gif

Jpoers

Lid
als je voor een blauwe rs gaat lijkt me dat je graag wil laten zien dat die vooruit komt. niks mis mee. kijk maar naar de opc van opel.

tis maar net wat voor type persoon je bent. wil je wel of niet opvallen.

Opvallen heeft ook nog het probleem dat de politie je ook sneller van de weg haalt. Als je auto er low-profile uitziet val je niet zo op.

Dutch4x4

Senior Member
Yep, Rogier, dat merk ik met de 4x4 turbo - echt een wolf in schaapskleren. Zo'n auto in O2-vorm zou er best mogen komen: de nieuwe 1.8TFSI erin in plaats van de 2.0 FSI, de bescheiden 4x4-uitstraling, chippen, ander onderstel en eventueel remmerij en klaar. Een auto die veel sneller is dan hij eruitziet. En dat heeft heel veel voordelen.
grin.gif

(Nadeel is wel dat je zelf aan het verbouwen moet slaan. Af-fabriek wordt zoiets inderdaad niet meer geleverd.)

Omgekeerd met de ST: die ziet er sneller uit dan hij is...
wink.gif

Bovenaan Onderaan