Spiegelverwarming defect?

Gieliovd

Forumguru
Das wel jammer van de service, is niet iets wat je verwacht bij n (officiële) garage...

Maar ze hebben wel gelijk hoor, je hebt geloof ik 70% kans dat je je spiegelplaat breekt.

Ik heb ff gezocht en n afbeelding gevonden hoe het in elkaar zit bij n vw jetta: http://www.fitzski.com/jetta/images/20051016-rearview.mirrors-07.jpg

En dat zag er van Skoda net hetzelfde uit (bij mij dan wel zonder de spiegelverwarming). Voor de spiegelplaat is het enkel een kwestie van n schroevendraaiertje en je vingers ertussen krijgen, n kwestie van losklikken dus. Voor zover dat succesvol lukt.

De precieze handeling kan ik je wel niet meer navertellen, en n foto van die spiegel zelf vond ik niet, maar je ziet wel hoe/waar die vastzit.

Alvast succes als je er toch mee doorgaat!
Bedankt voor de moeite.

Als ik het goedbegrijp dan "plop" je de speigel in die "schoen" ofwel "boot" van rubber.

Je moet hem er dus echt uit hevelen, in tegenstelling tot wat ik verwachte: een druk en schuif systeem.

Ja, dit is ZEKER grote kans op schade... Triest systeem.
 

Roco

Lid
Ik zou toch zeker proberen volgens de poelietrekkermethode om iets achter elke hoek te krijgen en dan gelijktijdig proberen los te wrikken/trekken. (touwtje ?)
 

nemo

Senior Member
Oud topic omhoog gehaald!

Werkt spiegelverwarming alleen icm een bepaalde stand van de blower?

Want sinds ik mijn auto heb, heb ik nog nooit iets gemerkt van dat mijn spiegelverwarming het zou doen. Best vervelend want nu moet ik mijn spiegels met een handdoek schoonmaken..
 
Bij mijn O2 van 2005 niet. Spiegel verwarming is de stand naar voren. Terug draaien kom je in de L dan neutraal en R. En als de spiegel beslagen is en het niet echt erg koud is is de spiegel binnen in een minuutje schoon, zonder achterruitverwarming of blower voor de voorruit.
 

EdK

Forumguru
Oud topic omhoog gehaald!

Werkt spiegelverwarming alleen icm een bepaalde stand van de blower?

Want sinds ik mijn auto heb, heb ik nog nooit iets gemerkt van dat mijn spiegelverwarming het zou doen. Best vervelend want nu moet ik mijn spiegels met een handdoek schoonmaken..


Draait los van de blower of achterruit verwarming
Als je elektrisch verstelbare spiegels hebt dan zit in dat knopje voor verstellen een 0 stand en L + R stand en een stand met een logo met verwarmingselement
Als je de draaiknop in die stand hebt zou je spiegelverarming het moeten doen !
Maar weet je 100% zeker dat er spiegelverarming op jou skoda zit ?
want dat ik de Fabia combi had was het bij bestelling een optie en standaard zoals nu bij me RR was het namelijk niet !
 

nemo

Senior Member
Draadje gelezen.. Ben er wijzer van geworden dat als het draaiknopje op 'aan' staat terwijl je de auto start, hij niet aan gaat. Dus altijd even uit en aan zetten als ik hem aan wil zetten.

En dan hopen dat ie het wel doet...
 

EdK

Forumguru
hangt dus inderdaad dan van je type Skoda af want bij mijn RR staat hij standaard aan en na starten begint hij te verwarmen en zodra ik de wijk uitben zijn me spiegels al schoon !
 

nemo

Senior Member
hangt dus inderdaad dan van je type Skoda af want bij mijn RR staat hij standaard aan en na starten begint hij te verwarmen en zodra ik de wijk uitben zijn me spiegels al schoon !

Zou het ook nog kunnen zijn dat het knopje er wel op zit maar dat het eigenlijk niet op de Comfort uitvoering zit?
 

MarcoO2

Forumguru
Ik zou denken dat je dan ook het knopje niet zou hebben... maar zeker weten doe ik het niet! Even navragen tijdens de wintercheck?
 

RamonS

Nieuw lid
Kun je mij vertellen welke zekering je hiervoor moet hebben? Bij mij Superb werkt de spiegel verwarming links niet meer.

Hey mensen,

Ik heb vlak na aankoop van de auto gemerkt dat de spiegelverwarming het niet lijkt te doen.

Nu heb ik de zekering al doorgemeten, en het relais klikt ook. Als de knop uit staat is er geen spanning, als hij aan staat (relais geschakeld) dan staat er spanning op de zekering.

Maar toch, beide spiegels blijven nat.

Ik reed van de week in een enorme stortbui met harde regen van de zijkant, en ik zag werkelijk niets en dat gaf mij een zeer onveilig gevoel gezien ik heel wat moest manouvreren over onder andere een 4 baans rotonde.

Ik heb heel wat gevaarlijke gokken moeten nemen tijdens deze rit.

Bijkomend was tijdelijk een plots dicht beslaan van de ramen wat ik opgelost heb door de airco op te stoken. Alleen links, waar de koude regen (2 graden) tegen de warme ramen (22 graden) sloeg.

Nu is de vraag aan de techneuten, is er een bekend euvel met de spiegelverwarming?

Zo nee, weet iemand hoe je veilig de spiegels kunt verwijderen om het warmte element te bestuderen en testen? De dealer was bang om het te breken, á heel veel geld per spiegel, dus dat heb ik even gelaten toen.

Daarnaast, zou het mogelijk zijn de spiegels te testen door een 12 volt op te jagen via een transformator en te kijken of ze warm worden?

Kun je ze misschien ook doormeten? Weerstand heb ik zo gemeten, maar voor de rest?
 
Bovenaan Onderaan