Gieliovd
Forumguru
Hey mensen,
Ik heb vlak na aankoop van de auto gemerkt dat de spiegelverwarming het niet lijkt te doen.
Nu heb ik de zekering al doorgemeten, en het relais klikt ook. Als de knop uit staat is er geen spanning, als hij aan staat (relais geschakeld) dan staat er spanning op de zekering.
Maar toch, beide spiegels blijven nat.
Ik reed van de week in een enorme stortbui met harde regen van de zijkant, en ik zag werkelijk niets en dat gaf mij een zeer onveilig gevoel gezien ik heel wat moest manouvreren over onder andere een 4 baans rotonde.
Ik heb heel wat gevaarlijke gokken moeten nemen tijdens deze rit.
Bijkomend was tijdelijk een plots dicht beslaan van de ramen wat ik opgelost heb door de airco op te stoken. Alleen links, waar de koude regen (2 graden) tegen de warme ramen (22 graden) sloeg.
Nu is de vraag aan de techneuten, is er een bekend euvel met de spiegelverwarming?
Zo nee, weet iemand hoe je veilig de spiegels kunt verwijderen om het warmte element te bestuderen en testen? De dealer was bang om het te breken, á heel veel geld per spiegel, dus dat heb ik even gelaten toen.
Daarnaast, zou het mogelijk zijn de spiegels te testen door een 12 volt op te jagen via een transformator en te kijken of ze warm worden?
Kun je ze misschien ook doormeten? Weerstand heb ik zo gemeten, maar voor de rest?
Ik heb vlak na aankoop van de auto gemerkt dat de spiegelverwarming het niet lijkt te doen.
Nu heb ik de zekering al doorgemeten, en het relais klikt ook. Als de knop uit staat is er geen spanning, als hij aan staat (relais geschakeld) dan staat er spanning op de zekering.
Maar toch, beide spiegels blijven nat.
Ik reed van de week in een enorme stortbui met harde regen van de zijkant, en ik zag werkelijk niets en dat gaf mij een zeer onveilig gevoel gezien ik heel wat moest manouvreren over onder andere een 4 baans rotonde.
Ik heb heel wat gevaarlijke gokken moeten nemen tijdens deze rit.
Bijkomend was tijdelijk een plots dicht beslaan van de ramen wat ik opgelost heb door de airco op te stoken. Alleen links, waar de koude regen (2 graden) tegen de warme ramen (22 graden) sloeg.
Nu is de vraag aan de techneuten, is er een bekend euvel met de spiegelverwarming?
Zo nee, weet iemand hoe je veilig de spiegels kunt verwijderen om het warmte element te bestuderen en testen? De dealer was bang om het te breken, á heel veel geld per spiegel, dus dat heb ik even gelaten toen.
Daarnaast, zou het mogelijk zijn de spiegels te testen door een 12 volt op te jagen via een transformator en te kijken of ze warm worden?
Kun je ze misschien ook doormeten? Weerstand heb ik zo gemeten, maar voor de rest?