Spiegels Octavia II handmatig inklappen

MarkvdD

Forumguru
Ik heb even zitten lezen in het instructieboekje hoe ik de spiegels van m'n Octavia II handmatig kan inklappen. Moet simpel zijn dus ik naar de auto om te proberen. Nu blijkt dat op de schakelaar voor de spiegelverstelling in onze auto de stand voor handmatig inklappen ontbreekt. De enige standen die erop zitten zijn 'L' - '0' - 'R' - en spiegelverwarming.

Kan het kloppen dat de stand voor handmatig inklappen er niet op zit, of zou het kunnen dat er andere schakelaar in is gegaan ooit en dus eigenlijk de verkeerde?

We hebben een Octavia II Combi Elegance Businessline uit 2009.

*aanvulling*

Wat me ook opviel is dat de rechterbuitenspiegel niet naar beneden kantelt als de schakelaar in 'R' staat en je de auto in z'n achteruit zet. Volgens het instructieboekje zou hij dat moeten doen. Kan dit iets met elkaar te maken hebben?

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Heb je überhaupt we elektrisch inklapbare buitenspiegels? Ik verwacht van niet op je 2009 O2
De spiegel kantelt alleen bij inschakelen R als je elektrische stoelverstelling hebt op de bestuurdersstoel

• Leuk
Waarderingen: Rob

Rob

Forumguru
Je bedoeld waarschijnlijk automatisch inklappen van de spiegels ;)

Spiegel kantelen in R is alleen i.c.m. een electrisch verstelbare bestuurdersstoel

Als jouw knop er zo uitziet, kan je je spiegels alleen handmatig inklappen.
o2-mr-swv1-3.jpg

Voor automatisch inklappen ziet je knop er ongeveer zo uit. Symbool rechtsonder is voor het electrisch inklappen

MarkvdD

Forumguru
@ertromp , ik heb wel elektrisch inklapbare spiegels.

@Rob , ik bedoel niet het automatisch inklappen maar echt het handmatig inklappen. Met handmatig bedoel ik dan inklappen dmv de schakelaar in de deur. Mijn spiegels kan ik wel elektrisch inklappen als ik de auto vergrendel en de vergrendelknop ingedrukt houd. Dat werkt. Maar het blijkt dus dat ik ze niet elektrisch kan inklappen met de schakelaar in de deur.

Rob

Forumguru
Je hebt geen inklap-symbool op de spiegelknop maar je kan wel met de vergrendelknop op je sleutel de spiegels doen laten inklappen... Dat is gek..

Inderdaad dan het meest aannemelijk dat de knop in de deur een keer is vervangen met de verkeerde.
Wat zegt de dealer/garage?

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
draai de knop eens in de "onzichtbare" stand 5 dan? Dus doordraaien voorbij spiegelverwarming naar "R", kan je daar ergens tussen stoppen met draaien? :)

Rob

Forumguru
draai de knop eens in de "onzichtbare" stand 5 dan? Dus doordraaien voorbij spiegelverwarming naar "R", kan je daar ergens tussen stoppen met draaien? :)

Dacht ik ook al, maar zelfs al kan je doordraaien naar stand 5 is er geen verbinding met de electronica erachter omdat de knop er simpelweg niet in voorziet.... toch? :pieker::angel:

Joske

Forumguru
wel... het is dat , dat ik niet helemaal zeker weet... Kan evengoed echt wel enkel verschil in "prentjes" zijn hoor

vandaar de suggestie: probeer het eens ;) kost enkel tijd :D

• Leuk
Waarderingen: Rob

MarkvdD

Forumguru
Klopt @Rob , ik heb geen inklapstand (symbool) op de schakelaar in de deur maar kan ze wel elektrisch inklappen als ik de vergrendelknop ingedrukt houd.

@Joske : heb alles al geprobeerd ;) Ook wat jij omschrijft maar er zit geen verborgen stand waarin de knop blijft staan.

Rob

Forumguru
Dan toch maar een knop mét inklapsymbool (laten) monteren om erachter te komen hoe het zit

MarkvdD

Forumguru
@Rob , zit er een kans in dat het inklappen dan wel werkt via de schakelaar denk je? Dan is het misschien het proberen waard .... ;)

MarkvdD

Forumguru
@Rob , ik heb dus een iets andere knop, waarbij de stand 'inklappen' mist.

@Joske , ik zal het eens op m'n gemak nalezen of er aan de deur gewerkt is.

Vind het geen direct drama dat die stand mist maar laatst moest ik tussen een geparkeerde vrachtwagen en een auto door en wilde m'n spiegels even inklappen .... wat dus niet lukte. Dus lezen in het boekje, niet lukken, en vervolgens dus de vraag hier neer gelegd om te kijken of dit kan kloppen of niet dat ik die stand mis.

MarkvdD

Forumguru
@Joske , kan het ook met deze schakelaar te maken hebben dat mijn rechter spiegel (in de stand R) niet naar beneden kantelt als ik in z'n achteruit schakel?

hemi24

Forumguru
Als je geen elektrisch verstelbare bestuurdersstoel hebt, werkt het naar beneden kantelen van de rechterspiegel ook niet (bij een O2), ongeacht welke stand je de schakelaar zet...

Bovenaan Onderaan