Spiegel + linkerzijde beschadigd: vluchtmisdrijf

Niels83

Forumguru
gelukkig heb je hem gevonden.

oud baasje laten we niet te kwaad denken. vluchten is een heel natuurlijke reactie.

de vraag is alleen wat doe je daarna. deze man zal het misschien niet meer allemaal kunnen iver zien. f misschien wel voor zijn kids die zijn rijbewijs willen innemen.
 

EdK

Forumguru
Daarbij gaat dit niet om doodslag he.
Nee uiteindelijk om nummers die in artikelen worden geplaatst , en die worden zowel in NL als in een " arm land " er gewoon ingezet.
En blijkbaar is er dus bij het ene merk geheel te achterhalen dat mevr of dhr X die wagen rijd als het er op aan komt en bij het andere merk is het blijkbaar nog niet zover......
 

EdK

Forumguru
Wel @neoproject gelukkig dat het voor jou zo is afgelopen !
En je bent er door het vele fietsen nog gezonder ook door geworden.. :pardon:
En dat de boel snel gerepareerd mag worden en dat het snel vergeten mag worden... :cheers:
 

neoproject

Actief lid
Eergisteren is de auto eindelijk binnen gedaan voor reparatie. De auto krassen zijn helemaal weg, de spiegel is vervangen maar helaas heb ik een probleem nu. Zag dat dode hoeksensor en uitparkeerhulp uitgeschakeld was in de settings. Toen ik het terug wou aanvinken kreeg ik een foutmelding dat er een storing was en deze uitgeschakeld waren. Straks bellen naar de garage, hopelijk is het een software issue die ze vrij simpel kunnen oplossen. Ook moet ik nog eens terugkomen omdat de zilveren afdeklijst niet in voorraad was en ze nog moeten wachten op het stuk.
 

skodasuperb94

Forumguru
Even inhakend op dit topic, super voor je @neoproject dat het is opgelost.
Ik heb zelf een dashcam in de auto welke ook een parkeer functie heeft, als ik ergens parkeer doe ik dat altijd achteruit of op zo'n manier dat de camera altijd het beste zicht heeft.
Dit heeft mij dus al eens gered, waar iemand tegen mijn auto aan heeft gezeten en doorgereden was.
Ze waren zelfs uitgestapt om te kijken, via politie en verzekering was het binnen 2 weken geregeld en was ik anders €1400 armer geweest.
Ben benieuwd wie er ook rekening mee houd met parkeren.
 

Canon-Eye

Forumguru
hopelijk is het een software issue die ze vrij simpel kunnen oplossen
Er kan ook een verkeerde spiegel zijn gemonteerd, zonder die dodehoeksensor (die mogelijk ook een taak heeft bij de uitparkeerhulp).

Ik heb ooit iets vergelijkbaars bij de hand gehad bij het monteren van een nieuwe voorruit: die zijn er voor mijn auto met en zonder een nauwelijks zichtbaar - maar voor de RDS radio-overschakeling wel essentieel - extra antennedraadje.
 

AndreM

Forumguru
Ik denk dat ze vergeten zijn iets in te regelen. :jaja:

Bij mij is de achterdeur een keer uit geweest en daarna gingen de ramen niet meer tegelijk open met de sleutel afstandsbediening.
Is wel zo handig als de auto een lange tijd in de zon heeft gestaan.
Bleek dat ze vergeten waren het raam helemaal naar beneden te doen, knop 3 sec. vasthouden en weer dicht doen met knop 3 sec. vasthouden. :D
 

neoproject

Actief lid
Ze hebben zeker de juiste spiegel geplaatst want ik zag het speciale dodehoek signaal teken in het glas van de spiegel.
Ik vermoed toch een software issue. Morgen weet ik meer en kan ik hem terug ophalen.
Grappig verhaal: ik vraag aan de garagist of ik ook nog altijd van de roestgarantie geniet van de fabriek omdat hij opnieuw gespoten is. De beste man zei dat ik twee jaar krijg op de herstelling maar dat ik bij skoda geen bang loet hebben van roest, komt niet meer voor. Ik zei: kan je even naar men scharnieren kijken van men kofferklep want daar zie ik roest. Blijkbaar niet normaal, hij heeft er direct fotos van gemaakt en ging er een case voor aanvragen.
Ach ja zolang ze hem maar volledig in orde maken.

Ondertussen heb ik toch met een audi A1 kunnnen rijden en een fabia combi. Ik denk beiden ook 1.0tsi.
A1 is,klein maar vinnig maar de fabia stelde me echt teleur qua bouwkwaliteit! Mijn fabia uit 2007 had aan de bovenzijde van het dashboard nog een harde rubber afwerking maar nu is alles gewoon harde plastiek.
 

Cordoba

Forumguru
Ze hebben zeker de juiste spiegel geplaatst want ik zag het speciale dodehoek signaal teken in het glas van de spiegel...

Ga ons nu niet vertellen dat de garagist wel de stekkers voor spiegelverwarming en spiegelverstelling heeft aangesloten, maar de stekker voor de dode-hoek-sensor is vergeten.:cool:
 

neoproject

Actief lid
Haha ik hoop het niet maar wie weer :)
Maar ook uitparkeerhulp werkt niet meer en zou niet weten wat dit met de spiegel heeft te maken? Voor zover ik het begrepen had worden de dode hoek en uitparkeerhulp geregeld door een radar in de achterbumper.
 

neoproject

Actief lid
Vanmiddag opgebeld dat de dodehoeksensor terug werkt.Bleek idd een stekker te zijn die niet aangesloten was. Helaas vertelde de man ook dat mijn spiegelglas gebroken is tijdens de herstellingswerken :deuk:
Maandag zou het spiegelglas geleverd worden en gaan ze het vlug herstellen. Dan nog het zilvereren boordje aan de raam dat nog moet binnenkomen en mijn auto is volledig hersteld in 5 stappen ofzo :yeah:
 
Bovenaan Onderaan