Spiegel + linkerzijde beschadigd: vluchtmisdrijf

neoproject

Actief lid
Blah nieuwe wagen en nu al beschadigd!
Merkte vandaag dat men spiegel aangereden is, hangt enkel nog met draad vast en er krassen zijn over heel mijn linkerzijde van men wagen. Natuurlijk geen brief te bespeuren.

Bestuurder heeft wel zijn spiegelkap zelf verloren. Weet niet of ik daarmee kan vinden welke wagen het moet geweest zijn?

In de spiegelkap van hem staat er:
OPERARIO : 1456
DIA 12/01/2012 TURNO: 2

pff men dag is om zeep!
 

Bijlagen

  • Spiegel aanrijder.JPG
    Spiegel aanrijder.JPG
    94,5 KB · Weergaven: 446
  • binnenspiegel aanrijder.JPG
    binnenspiegel aanrijder.JPG
    72 KB · Weergaven: 461
  • IMG_0422.JPG
    IMG_0422.JPG
    76,9 KB · Weergaven: 445
  • IMG_0428.JPG
    IMG_0428.JPG
    74,8 KB · Weergaven: 372

Okki

Donateur
Dat is heel erg. Bij mijn auto en die van mn vroue ook een keer gehad.

Onverzekerd of gewoon lomp.....je hebt er helaas van dat soort individuen bij zitten....

Sterkte......ik leef met je mee.

PS: spiegelkap van een Fiat Punto misschien?
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Nou, dat wordt dan rondjes rijden in de buurt om te zoeken.

Geen CCTV toevallig in de buurt?
 

neoproject

Actief lid
Vrees dat er hier in de buurt geen camera's te zien zijn. Zal men ogen zeker openhouden de komende dagen maar de kans is natuurlijk heel klein
 

Cordoba

Forumguru
Echt vervelend voorval. Ik kan op je foto niet zien of de spiegelkap ook in kleur is gespoten, anders moet je toch redelijk snel de dader kunnen vinden (mits die in de buurt thuishoort, en niet bijv. een auto met Pools kenteken). Dan heb je kleur, automodel en globale productiedatum van de auto. Als de spiegelkap geproduceerd is op 13-01-2012, dan zal de auto van begin 2012 zijn (schatting februari-mei 2012), in combinatie met de kleur en het automodel moeten er via kenteken al snel maar een paar auto's overblijven om te checken. Hierbij ga ik er vanuit dat dit de originele spiegelkap is, en geen kap van bijv. een sloopauto omdat de kap al eerder vanwege schade vervangen is. Lijkt mij dat de politie hier snel een aantal waarschijnlijke auto's moet kunnen vinden.

:pieker:Edit: je kunt misschien ook een advertentie zetten op de Belgische variant van Marktplaats, is dat niet kapaza.be? Bied de spiegelkap te koop aan, en mogelijk dat de dader reageert.
 

Renkie

Forumguru
Waarschijnlijk ben je er al mee bezig, maar volgens mij kun je in zo'n situatie aanspraak maken op het waarborgfonds. Wel goed vooraf de regeltjes lezen, je moet dacht ik 2 getuigen hebben. (bijvoorbeeld 2 collega's die meereden)
 

neoproject

Actief lid
Dit is de kap , lijkt mij antraciet grijs te zijn. Of de politie zo behulpzaam zal zijn weet ik niet maar kan altijd mailtje sturen natuurlijk.
 

Bijlagen

  • 9F670A48-71C6-4F21-A763-1EB0629F873C.jpg
    9F670A48-71C6-4F21-A763-1EB0629F873C.jpg
    208,3 KB · Weergaven: 92

Okki

Donateur
Of even met de Citroen dealers afspreken of ze in de gaten willen houden wie er een nieuwe spiegelkap komt bestellen.

Of de spiegelkap als nieuw te koop aanbieden op Marktplaats (zo te zien weinig schade) en kijken wie er op afkomt
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik had iets vergelijkbaars - iemand heeft met z'n buitenspiegel een deuk in de linker achterhoek van de caravan gedrukt terwijl we even in een winkel waren en dat zagen we pas na aankomst op de vokgende camping (simpelweg omdat we pas toen oevallig weer achterom liepen). Die schade wordt vergoed door de verzekering, maar zij proberen wel om het bij het Waarborgfonds te claimen.

Daarvoor is in elk geval een bewijs van aangifte bij de politie nodig; die aangifte kan tegenwoordig ook digitaal. Verder kreeg ik een getuigenformulier toegestuurd, dat is ingevuld door mijn vrouw. Geen idee overigens wat de uitkomst is of wordt.
 

neoproject

Actief lid
Mja denk niet dat dit zo werkt in België. Ik ben sowieso 400 euro kwijt omdat dit mijn franchise is en omdat er geen gekende dader is.
 

AndreM

Forumguru
Ik heb ooit zo'n zelfde situatie gehad.
Mijn auto stond geparkeerd bij de voetbal en er had iemand zijn trekhaak in mijn bumper en gril geparkeerd.
Dit is door het waarborgfonds vergoed.
Heb wel aangifte moeten doen met 2 getuigenverklaringen erbij.
Toen werd dit afgehandeld bij de politie als een zwaar delict, omdat men was doorgereden na een aanrijding.
Zelfs mijn toen nog minderjarige zoon heeft een verklaring moeten invullen.
En ondanks hij familie en minderjarig was, werd dit gewoon geaccepteerd.

Suc6 ermee.
 

EdK

Forumguru
Bestuurder heeft wel zijn spiegelkap zelf verloren. Weet niet of ik daarmee kan vinden welke wagen het moet geweest zijn?
In theorie moet het mogelijk zijn tot de eigenaar van de wagen te komen.
Neef van me met zijn vriendin en vriend gingen met zeilboot een wereldreis maken.
Na ruim jaar komen ze in porto rico aan en besluiten daar wat dagen / weken door te brengen.
Vriend van me neef gaat op een dag naar vaste wal voor kapper en internet cafe om wat verhalen te verzenden.
S'nachts nog niet terug en politie word ingeschakeld..
De volgende ochtend komt politie langszij om mede te delen dat vriend is gevonden in greppel langs de weg ( overleden )
Bleek van achter door wagen aangereden te zijn die was doorgereden en men vond ook wat onderdelen van de wagen waarbij ook een spiegel die bleek van een Mercedes te zijn.
Via de nummers die daarin stonden de autoriteiten de pers van porto rico en mercedes duitsland is men achter de eigenaar gekomen.
Die dus zonder rijbewijs reed vanwege drankgebruik, waarschijnlijk weer onder invloed was en is doorgereden.
Enne t was geen local, was een directeurtje van een resort aldaar..
Beste man zit nu in een kamertje zijn straf uit te brommen, maar goed daar is de overledene niet mee terug ( 28 )

Of via deze nummers die jij in spiegel nu hebt staan dit ook tot zover is terug te vinden bij Citroen ?
Of je die moeite en tijd er in wil steken ?
Maar aangifte doen bij de politie zou ik zeker doen, al heb je misschien het gevoel dat het toch niets uitmaakt....
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoeveel moeite de politie erin wil steken zal vooral afhangen van het belang dat ermee gemoeid is.
Een levensdelict legt dan allicht veel meer gewicht in de schaal dan een kapotte spiegel.
 

EdK

Forumguru
Een levensdelict legt dan allicht veel meer gewicht in de schaal dan een kapotte spiegel.
Zou geen verschil mogen maken , maar gaat me er meer om dat bij bepaalde merken het tot aan eigenaar wel te achterhalen is.
Of dit bij een Skoda / Citroën ook mogelijk is.....? durf niet te zeggen.
In dit geval was het een geluk bij een ongeluk dat het wel te achterhalen was.....maar mede ook omdat de lokale pers / TVstations er bovenop zaten.
 

neoproject

Actief lid
Mja aangifte is onmiddellijk gedaan bij de lokale politie in Mortsel. De agente zei me wel dat ze zelf niet opzoek gaan maar als ik zelf bv te weten kom wie de dader is zullen ze wel een ploeg ter plekke sturen.

Ach ja die 400 euro overleven we wel zeker
Ik hoop gewoon dat de reparatie perfect gebeurd en dat er niks verschil te zien is in kleuren! Kan pas midden september hersteld worden wss bij garage thuy te Deurne.

Gelukkig werkt de spiegel nog min of meer ( pinkers, comming home light, dode hoek ), het is kwaliteit natuurlijk
 

Cordoba

Forumguru
Het blijft vervelend, zowel vanwege de schade (kosten), de vraag hoe netjes die gerepareerd wordt, en alle tijd die je er in moet steken. In Nederland kan de politie met vrij weinig tijd achterhalen welke auto's (met NL-kenteken) van een bepaald model en kleur er geregistreerd staan, in combinatie met leeftijd van de auto is het dan vrij makkelijk. Ik heb geen idee hoe nauwkeurig men in Belgie auto's kan sorteren op bepaalde kenmerken, vooral omdat in Belgie een kenteken niet bij de auto hoort maar bij de eigenaar van de auto.
 
Bovenaan Onderaan