Sperdifferentieel & turbo vraag op Octavia 3 2.0tsi dsg

Race Eend

Forumguru
Het rijden zelf valt heel goed mee gezien JD de eerste 2 versnellingen begrensd heeft in de software. Een stage 1 tuning zonder begrenzing heeft met andere woorden meer last van wielspin.

Nog even een toevoeging het is tevens verstandig om je CTS luchtfilter binnenkort een keer te vervangen door een K&N versie.

Mijn collega meldde me van de week dat hij toch wel veel stof/zand in de buis terug vond. Het CTS filter presteert dus erg goed, maar filtert niet geweldig.

LT83

Forumguru
Knijpen is natuurlijk heel nuttig in de eerste 2 versnellingen, maar wat doet een 420pk RS met FWD dan 0-100?
Misschien rond de 5,0?
Natuurlijk nog super snel, maar begrijp Corne zn vraag wel. Wil je het vermogen een beetje kwijt kunnen in de eerste 2 versnellingen heb je boven de 350pk toch eigenlijk gewoon 4WD nodig.

wachma

Actief lid
Race eend ik heb je een pm gestuurd voor een andere intake ;)
Wat betreft de 0-100 tijd heb je inderdaad beter een 4wd maar het bestaat op dit moment nog niet in een rs anders had je hier een 4wd versie gezien :). Het zijn de hernemingen waar ik momenteel mijn plezier aan beleef van 60kmh - xxxkmh. Met de geknepen software haal je een 0-100 in 5,9 a 6 sec, de begrenzing uitgeschakeld heb ik nog niet getest en ben ik niet meteen van zin. Mss met semi slicks, sper en een ander onderstel dat dit nut heeft. Alles op zijn tijd ;)
de hernemingen zijn net iets beter dan een stock audi ttrs, mercedes a of c amg dus dat zijn leuke cijfers.

Laatst bewerkt:

wachma

Actief lid
@Luuk Thijssen , had je deze gezien?
Wel heel erg snel , weet alleen niet of het 4*4 is , maar dat zal wel .

Ik kan bijna niet geloven dat dit 460pk is. Wanneer ik op de teller af ga van die ttrs Van 60 naar 160 kom ik aan +- 7,48sec, wanneer ik de resultaten vergelijk die mijn performance box meet kom ik aan 7,14sec wetende dat ik van 60 naar 100kmh nog begrensd ben in vermogen kan ik mij totaal niet voorstellen dat mijn 403pk sneller is dan een stage2 van een ttrs

Race Eend

Forumguru
Ik kan bijna niet geloven dat dit 460pk is. Wanneer ik op de teller af ga van die ttrs Van 60 naar 160 kom ik aan +- 7,48sec, wanneer ik de resultaten vergelijk die mijn performance box meet kom ik aan 7,14sec wetende dat ik van 60 naar 100kmh nog begrensd ben in vermogen kan ik mij totaal niet voorstellen dat mijn 403pk sneller is dan een stage2 van een ttrs

Toch maak jij met een DSG bak een hoop goed hè. De TTRS op de video wordt natuurlijk met beleid geschakeld.
Als je daar het maximale uit zou trekken, dan haal je er zeker nog 0.5 a 1 seconde af. Dat is een heel normaal verschil. 400 vs 460pk. 1 seconden is een aantal auto lengtes op een snelheid van 160kph hè!

0-100 in 5,9 a 6 sec, de begrenzing uitgeschakeld heb ik nog niet getest en ben ik niet meteen van zin.

Onze leon cupra 280 DSG6 met geknepen 1 en 2, droog (zomer weer).
Launch control op ~2000rpm. Haalt met de standaard (waardeloze) Bridgestone banden exact 5.0 sec naar de 100.

Die auto heeft dan echter wel verlaging en tevens het standaard sper (maar dat laatste helpt niet zo gigantisch veel bij een rechte lijn sprint)

wachma

Actief lid
5 sec is onmogelijk met dergelijke banden voor een voor track. Mijn vorige wagen was een golf 5 gti met dsg, sperdiff, +320pk (stage 4 of hoe je het noemt), semi slicks en ik haalde er maar 5,5sec uit met een quarter mile van 13,1sec. die cupra kan onmogelijk 5 seconden halen en anders wil ik het wel eens zien met een performance box of dergelijk meettoestel. 0-100 tijden tot 6 seconden met een FWD is niet zo moeilijk maar alles eronder is toch wat anders hoor.

bartvw

Forumguru
@wachma wat een vermogen zeg een wolf in schaapskleren heerlijk :thumbsup::thumbsup:.
Ben wel benieuwd of een verlaging het vermogen beter op de weg brengt.
Heb er zelf ook last en wil op dat stuk zeker een verbetering aan de auto.
Mocht je een verlaging doen wil je de bevinden dan hier schrijven?
Veel plezier met de RS en het vermogen maar dat komt wel goed.

Grt Bart

• Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Op aanraden van marc (van JD) zou ik beter investeren in een goede ophanging ipv een sper. Dit zou meer uitdoen, gezien hij de vering van een rs te soft vind. Iemand ervaring met veringen?

Dat zijn lekker pk's en koppel. Erg mooi. Omtrend verlagingen en de juiste onderstellen zit ik al 9+ jaren in dit segment en kan je zeker wel voorzien van een juiste goed set.

Mail me anders even op info @lowering.nl of via whatsapp +31 615228709 kunnen we het een en ander eventueel bespreken

koreaan

Forumguru
Dat zijn lekker pk's en koppel. Erg mooi. Omtrend verlagingen en de juiste onderstellen zit ik al 9+ jaren in dit segment en kan je zeker wel voorzien van een juiste goed set.

Mail me anders even op info @lowering.nl of via whatsapp +31 615228709 kunnen we het een en ander eventueel bespreken
@Antera heb een berichtje bij je achter gelaten via fb

s-line

Forumguru
Maare geen streetcomfort nemen op zo een auto met dit vermogen. Meer een KW variant 3 of inderdaad een goede Bilstein set.

Bovenaan Onderaan