Sperdifferentieel & turbo vraag op Octavia 3 2.0tsi dsg

wachma

Actief lid
Hello,

Ik heb 2 vragen en heb ze maar meteen gecombineerd in 1 topic:

1 Heeft iemand een id of het mogelijk is om de sper van de golf 7 gti performance in te bouwen in een octavia 3 RS met dsg?
Heb momenteel een stage 2 onder de octavia zitten dus een sper kan hij zeker gebruiken mits hij standaard al weinig grip heeft in de 1ste 2 vitessen.

2 Weet iemand of de turbo van een golf R of seat leon cupra past op de 2.0tsi van de octavia RS? De octavia zijn overbrenging is zo gigantisch lang dat er wel nog wat extra bij kan. Ik vond de overbrenging van mijn golf V gti dsg in het verleden veel aangenamer.

greetz

koreaan

Forumguru
beide zullen geen probleem zijn, alleen wordt het een prijzige bedoeling.
jammer dat destijds niet bekend was dat de 230 versie uit kwam.

smutzkanone

Forumguru
een andere turbo zal waarschijnlijk wel passen,maar houd er rekening mee dat de dutycycle van je injectoren misschien tegen hun max aan zit,en je dus ook andere ( die van de golf of de leon) injectoren nodig hebt.kan zijn dat de aansluitingen/slang naar je luchtfilter groter moet zijn kwa diamater.En natuurlijk een re-map.

Mk4

Senior Member
Daar oordeelt koreaan toch ook niet over Corné? Zal ongetwijfeld een prijzige wijziging zijn.

Ga dit topicje aandachtig volgen!

wachma

Actief lid
Autotune heinz, 351pk 495Nm.
Indien er zaken over gevonden worden mag de link hier altijd geplaatst worden natuurlijk :), in de sper ben ik meer geinteresseerd, vooral bij regen is het vermogen niet bruikbaar.

wachma

Actief lid
Ik vraag me af hoe de nieuwe sper op de golf performance aanvoelt.
Ik heb ooit een quaiffe sper gehad op mijn golf v (dsg) gti en die voelde in de bochten nogal bruut aan. Het leek of je kon blijven gas geven en hij alsmaar scherper de bocht in wou tot het achterste van de wagen licht werd en uit zou kunnen breken.

wachma

Actief lid
@ Der Einser: Ik wil eerst zelf wat ondervindingen lezen opzoeken vandaar. Ik heb ooit in mijn gti een Quaife sper laten plaatsen door tvs engeneering maar vroeg me af of er al wagens zijn uitgerust met de standaard onderdelen van de volkswagen golf performance

Als ik me niet vergis is de polo wrc ook bijna identiek aan de motor van de 2.0 tsi van de rs. Deze haalt zonder turbo upgrade ook een mooie winst eruit (wel met e85, dus vraag me af wat het alleen op 98 zou geven):
10383114_934386383267916_4670582930208055487_n.jpg

wachma

Actief lid
Op de Belgische site van skoda kan je via de configurator de nieuwe RS230 al samenstellen. Deze heeft de sper die de golf performance ook heeft. Heeft iemand al een id (of is het op te zoeken) welk verschil er nu eig is betrekking stukken in vergelijking met de 220 versie?

CDK

Forumguru
@wachma je vraag is me niet helemaal duidelijk, maar het technische verschil is andere motorsoftware met meer vermogen én een mechanische sper om dat vermogen iets netter op de weg te kunnen zetten in vergelijking met de RS220, want daar schort het nogal aan grip ;)

oco1979

Forumguru
leuk vraagje,had me die vraag van sper. ook al afgevraagd,lijk me voor deze wagen met stage 2 een zéér goeie verbetering,aangezien deze standaard al moeilijkheden heeft met het vermogen deftig op de baan te brengen,laat staan met stage 2.
Veel vermogen is iets,maar deftig op de baan brengen is wat anders.

• Leuk
Waarderingen: CDK

wachma

Actief lid
Ik heb een half jaar geleden bij TVS eens geïnformeerd voor de sper in te bouwen van een RS230, de kosten hiervoor zijn schappelijk en het zou mogelijk zijn.
Stage 4 (volgens JD) voor mij eerder een stage 3 tuning is een feit. De turbo van een R was mogelijk volgens JD en zou tss de 380 en 390pk kunnen leveren. Echter heb ik gekozen voor de loba lo462 turbo. Voor de tuning was de vereiste dat het veilig zou zijn voor de wagen. Resultaat was 403pk op ron98, en 422pk op ron102. Het rijden zelf valt heel goed mee gezien JD de eerste 2 versnellingen begrensd heeft in de software. Een stage 1 tuning zonder begrenzing heeft met andere woorden meer last van wielspin.

Op aanraden van marc (van JD) zou ik beter investeren in een goede ophanging ipv een sper. Dit zou meer uitdoen, gezien hij de vering van een rs te soft vind. Iemand ervaring met veringen?

Bovenaan Onderaan