Sonny boys of privacy shades

Desperado

Forumguru
Foto's volgen natuurlijk!
Volgens mij heb ik dat ook al eens ergens anders beloofd als de auto gewassen zou zijn.....toch maar eens doen dan.

CDO

Forumguru
Ik heb ze in mijn vorige auto gehad (privacy shades). Pasvorm prima, doen wat ze doen moeten.

Nu al 3 jaar Sunset in de Skoda em dat bevalt (nog) beter.

Enige opvallende was dat ze na 3 jaar continu in gebruik (zomer en winter) wel wat verkleurden. Het zwarte was er wel af zeg maar en was meer donkergrijs geworden. Geen ervaring met Sonniboy al denk ik dat dat doek uiteindelijk ook zal verkleuren want UV is a bitch.

Voor degene die het interesseert: Sonniboy is Duits en een dochter / zusterbedrijf van Climair (die van de kunststof randjes langs het raam uit de jaren 80). Deze club heeft ook de patenten. Privacyshades is een Engels bedrijf wat ook patenten heeft op de bevestiging / idee. Allebei leveren op OEM niveau aan fabrikanten en auto importeurs.

EdK

Forumguru
Sonniboy is Duits en een dochter / zusterbedrijf van Climair (die van de kunststof randjes langs het raam uit de jaren 80).

Wel die jaren 80 randjes worden nog steeds door hun verkocht hoor, heb ze weer naar alle tevredenheid op de Yeti zitten.
Enne kom er net achter dat de zonwering ook een label van Climair heeft.

CDO

Forumguru
Lachen toch. Jaren geleden in de mode en iedereen had het in de tijd dat er nog bijna geen airco was. Of als je veel rookte. Nu zie je ze bijna nooit meer en hebben alleen de die-hards ze nog.:cool:

EdK

Forumguru
Tsja en aangeschaft om ter aller tijden met raam op kier van 3 cm open te kunnen rijden.
En ook met regen blijft dan altijd lekker droog binnen en toch frisse lucht zonder dat het laatste haar wegwaaid.
Blijven voor mij idiaal die schermpies

En het zicht naar de spiegels is hierdoor ook perfect met regen, hoef ik niet met die O3 rose lippen te rijden....

Blackokkie2

Forumguru
De privacy shades die ik via MP voor 50 euro heb gekocht bevallen mij prima, ik stoor me ook niet aan de scheidslijn tussen de twee delen van de achterruit.

Desperado

Forumguru
In mijn Citroën/Peugeot tijd (1997-1999) hadden we die dingen standaard op voorraad. Was toen idd heel veel vraag naar, en ik vind het nog steeds niet raar lijken.

EdK

Forumguru
Ach @Desperado wat een ander van vind is zijn probleem, ik hoef niet mooi te zijn en pijn te lijden.
functioneel is voor mij veel belangrijker, vandaar ook die 22 inch velgen onder de Yeti.......... nog een hogere instap en beter zicht over die andere wagens.

Desperado

Forumguru
Vandaag de privacy shades binnengekregen. Wat een tegenvaller......
De shades op zich zijn prima, maar de bijgeleverde haakjes zijn verkeerd, het stukje gereedschap zit er niet bij en de gebruiksaanwijzing is geprint op een oud stickervel en verschrikkelijk slecht te lezen, dus al zou alles kloppen dan zou ik nog niet weten hoe het gemonteerd moet worden.
Ik stuur het hele pakket retour naar Seddes en doe het voorlopig wel zonder. 279 euro voor echte Sonny Boys is ver boven budget en gaat hem niet worden.

EdK

Forumguru
Die haakjes motten tussen raam en rubber en ook bij sonny boys was is er geen gereedschap.

Desperado

Forumguru
de haakjes zijn anders als aangegeven op de tekening en er staat dat er gereedschap bijgeleverd zou zijn.
Als jij een duidelijke gebruiksaanwijzing hebt, dan graag @Joske
Ik heb vooralsnog eerst een klacht ingediend bij Seddes voor ik tot retour overga.

EdK

Forumguru
@Joske doet maar @Desperado is nu zo teleurgesteld dat hij de goede RTFM niet meer vind.
@Desperado zoek jij de rolmaat en je verlopen creditcard maar en dan zitten die beugeltjes er zo tussen op de juiste plek.
Want die beugels plaatsen is het meeste werk

Joske

Forumguru
tuurlijk DOE ik maar :D

heb natuurlijk enkel de manual voor een Fabia, maar het idee zal wel hetzelfde zijn me dunkt ;)

Bijlagen

• SKO-FABI-E-A.doc
    1,1 MB · Weergaven: 9

EdK

Forumguru
Tsja bij mij was t net weer ff anders en hoefde niet dat gehele rubber los te nemen.
Maar het idee komt beetje op zelfde neer.

zal eens zoeken of ik bij sonny de manual (pdf) nog kan vinden.

Bovenaan Onderaan