Sonniboy beschikbaar voor O3 Combi

Flem_nl

Forumguru
@Falcon , heb er geen foto van aangezien in ze nog niet besteld heb. Wil bij voorkeur eerst mijn oude verkopen om wat budget te creëren. Betaal aan genoeg aan de (lease) auto en wil niet te veel extra eigen geld uit blijven geven.
 

paulus474

Senior Member
@Flem_nl: Heb je toevallig daar een foto van?

Ik heb zelf namelijk het idee dat de dimmende binnen- en buitenspiegels minder snel aan gezet worden in combinatie met Sonniboy en ook nog Sunset.

Voor binnenspiegel niet zo spannend, maar buitenspiegels reageren ook op de sensor die op de binnenspiegel zit.
Zie post #31 ;) : heb ook Sunset + Sonniboy, en inderdaad reageert de sensor nu i.c.m. met de Sonniboy wat minder...
 

Wanderer200

Senior Member
Opvallend dat de Sonniboys er niet zijn voor de O2 (facelift)

Tijdens mijn zoektocht naar een O2 facelift kom ik regelmatig combi's tegen zonder sunset en dat is toch stukken minder mooi (snap het ook niet dat er mensen zijn die die optie voor 170,- NIET aanvinken!). Ik dacht even googlen of er ook Sonniboys voor de Skoda zijn, vreemd genoeg alleen voor de O1 en O3?

Heb in mijn huidige auto ook Sonniboy's bevalt erg goed, lijkt van buiten net op donkere ramen, en van binnen is het zicht overdag nog prima, 's nachts in een niet verlichte omgeving zie je alleen niets meer...
 

Kire

Actief lid
Laten jullie die sonniboys permanent zitten of gaan ze tijdens de winter eruit en moet je die opslaan? Ik heb voor mijn auto moeten constateren dat de sunset idd veel te licht was en heb eenvoudig een optie "MF95/2TRF" aangeklikt en voor 285 ex btw heb je keurig donkere achterramen (95% verduisterd). Folie weliswaar, maar 5 jaar gegarandeerd. Tegen die tijd heb ik al een jaar een nieuwe auto :D
Tijdens de donkere wintermaanden is het oppassen bij het achteruitrijden en invoegen op donkere wegen, maar nu al volop profijt hiervan.
 

Desperado

Forumguru
Ik laat ze gewoon zitten. Enig nadeel is dat dochterlief graag de gordijnen open wil als er een trein langskomt :D
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Wanderer200

Senior Member
In mijn vorige auto liet ik ze ook winter wel zitten, meestal geen last van, maar in omgevingen met weinig/geen straat verlichting was het wel eens tricky vooral met achteruit rijden.

Ik mis mijn sonniboys wel, maar 275,- voor een set nieuwe vindt ik wel duur die voor mijn Audi waren een stuk goedkoper.
 

Wanderer200

Senior Member
Dat viel eigenlijk ook wel mee, maargoed een Elegance Businessline met Dsg is niet bepaald een goedkope uitvoering.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb sunset glas én Sonniboys die er het jaar rond permanent in zitten. Ideaal tegen inkijk.
Geen last met achteruitrijden (doe ik voor 95% op de buitenspiegels en 5% assistentie van de pdc) en ook het uitzicht bij nacht via de binnenspiegel valt me nog alles mee. Achteropkomend verkeer is prima te zien en verblindt niet...
 

EdK

Forumguru
Ach te duur die 275 eurie ?
paar keer tanken en rijden met een zware voet en je hebt dat bedrag ook betaald
En als je ze na inruil los verkoopt ben je ze in algemeen snel kwijt en worden ze uiteindelijk nog wat goedkoper uiteindelijk.


En tsja het eerste jaar heb ik ze nog bij de RR er uit gehaald en na een maand miste ik ze al en heb ze gauw teruggeplaatst.
Nu komen ze er alleen uit als de ramen die er achter zitten weer eens schoongemaakt moeten worden, of dat er een dooie vlieg achter zit n de BBQ aanstaat om vlees te grillen
 
Bovenaan Onderaan