Software update my2016

gdisselkoen

Forumguru
@gdisselkoen, Die module waarmee je weet waar je auto staat en of die op slot zit e.d.????
Yep! Die. Is een paar dagen nadat mijn auto geleverd is, standaard op de business modellen. Volgens Skoda Nederland zou deze vanaf november achteraf in te bouwen zijn. Dit heb ik laten doen. Dealer heeft de VW module ingebouwd en kan de module niet aanmelden bij Skoda of VW. Ze gaan het oplossen is mij toegezegd, maar het blijft angstvallig stil.
 

RefleCs

Forumguru
Yep! Die. Is een paar dagen nadat mijn auto geleverd is, standaard op de business modellen. Volgens Skoda Nederland zou deze vanaf november achteraf in te bouwen zijn. Dit heb ik laten doen. Dealer heeft de VW module ingebouwd en kan de module niet aanmelden bij Skoda of VW. Ze gaan het oplossen is mij toegezegd, maar het blijft angstvallig stil.

Ah het werkt dus nog niet ;) Wat kost die module van VW?
 

reinierh

Senior Member
oef dat vind ik best een bult geld voor een dergelijke module
Ja en ik heb deze wel op de Superb zitten maar zie niet echt het nut ervan in. OK ik weet waar ede auto staat (alsof je dat vergeet). Ik kan zien of ie op de handrem staat, en of de deuren vergrendeld zijn, en of de auto wordt verplaatst. Maar das alles.
Het bijhouden van de ritten is voor mij in ieder geval niet nodig. Had liever de SmartGate module gekregen...
Oh en standaard maar 2 jaar ABBO voor deze dienst JA het is NIET gratis!
 

gdisselkoen

Forumguru
Ben vanmiddag nog even gebeld door de dealer met een status update. Hij loopt vast bij Pon. Het lukt hem maar niet om de juiste informatie te krijgen of de juiste persoon te spreken te krijgen. Is zelfs al een keer doorverwezen naar de klantenservice, maar die kon hem ook niet helpen. Hij heeft nu een e-mail adres gekregen waar hij meer informatie zou kunnen krijgen.

Hij moest schoorvoetend toegeven dat het bij Pon vrijwel onmogelijk is om informatie boven water te krijgen anders dan de info die overal te vinden is.
Ze hebben alles in huis om de auto aan te melden, maar om e.o.a. reden wil het maar niet lukken.

Wordt vervolgd.:(
 

gdisselkoen

Forumguru
Ja en ik heb deze wel op de Superb zitten maar zie niet echt het nut ervan in. OK ik weet waar ede auto staat (alsof je dat vergeet). Ik kan zien of ie op de handrem staat, en of de deuren vergrendeld zijn, en of de auto wordt verplaatst. Maar das alles.
Het bijhouden van de ritten is voor mij in ieder geval niet nodig. Had liever de SmartGate module gekregen...
Oh en standaard maar 2 jaar ABBO voor deze dienst JA het is NIET gratis!

Ach Reinier, je kent mijn voorliefde voor IoT, Domotica en gadget gehalte. In het kader daarvan mag dit natuurlijk niet ontbreken. Bovendien, met mijn af en toe haperende geheugen, is het wel handig om te zien of de auto op slot staat, zodat ik niet voor niets de kou in hoef om te kijken of de auto afgesloten is.
 
Klopt die smartgate is weggesmeten geld, het werkt ook op een andere wifi signiaal, waardoor je het wifi siniaal verliesd van je columbus (dus ook je internet) en je kan er ook niets mee doen van op afstand (je wagen moet aanstaan en je moet op de smartgate wifi zitten)

Nee de SmartGate module is iets anders dan de connected module die standaard in business modellen zit.
 
Bovenaan Onderaan