Software update my2016

Beste forumgenoten,

Met my2017 heb je de mogelijkheid om meer kleuren in te stellen indien je het het led pakket heb?
Zie bijgevoegde foto.
Tevens zijn er ook een aantal andere wijzigingen zoals het sluiten van de achterklep d.m.v. virtual pedal.
Weet iemand of het mogelijk is om deze instellingen op een my2016 door te voeren?
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 260
cool, ik begreep ook niet waarom je maar drie keuren kon kiezen, want het zijn toch rgb led strips...

Moet je dat niet aan de importeur vragen?
 

Rostratus

Nieuw lid
Ik heb de vraag aan de dealer afgelopen maandag gesteld. Ze zouden het nagaan en het me laten weten of het mogelijk was door een software update te doen.
Ik weet eigenlijk dat dit mogelijk is, ik heb de vraag enkel zo gesteld om te zien of ze me wíllen helpen.
Ik heb er nog niks van terug gehoord, ze zouden me opbellen als ze meer wisten (ook navraag gedaan naar de "aanbiedingen" van winterbanden & -velgen voor dit jaar).
 

MrEdge_

Forumguru
Deze ga ik even volgen, ben er ook wel benieuwd naar. Voor zover ik weet zou het met een firmware update gewoon moeten kunnen, de vraag is inderdaad of een dealer daar aan mee wil werken.
 

Rostratus

Nieuw lid
Na twee weken geen antwoord gekregen te hebben vanmiddag nog eens terug naar de dealer gegaan met dezelfde vraag. Ik stelde de vraag aan iemand die ik vorige keer niet gesproken had, maar die was toch op de hoogte (en wist dat ik ook naar de acties van wintervelgen en -banden gevraagd had). Hij riep er de hoofdmonteur bij.
Die zou het nu in Brussel gaan navragen, ik kreeg een hele uitleg dat ze bepaalde coderingen en dergelijke online moeten opvragen, dat mijn vraag een luxeprobleem is en hij zelf eigenlijk niet wist of dit kon. Hij zou nu de navraag gaan doen en me in de week terugbellen.

Dan vraag ik me dus af waarom ik twee weken heb moeten wachten en de vraag nu nog eens moest stellen vooraleer ze er werk van maken. Twee weken vergooid dus...
 

B.Stuurder

Forumguru
Dan vraag ik me dus af waarom ik twee weken heb moeten wachten en de vraag nu nog eens moest stellen vooraleer ze er werk van maken. Twee weken vergooid dus...

Dat is een veelbeproefde tactiek. Wanneer een klant een moeilijke vraag stelt, dan noteer je deze, maar je doet nog niks.
Wanneer de klant terug komt en opnieuw vraagt, dan is hij blijkbaar serieus geïnteresseerd en dan kun je er tijd in gaan steken. Gewoon time management truukjes. Zo deden ze dat bij een vorige werkgever ook met offertes voor samengestelde artikelen. Dat kost veel tijd en de klant kwam er vaak nooit meer op terug of stelde het project uit en uiteindelijk af. Dus er is wat voor te zeggen vanuit het oogpunt van degene die het antwoord moet produceren, maar erg vervelend voor de serieuze vragen steller.
 
en.... al iets gehoord nu of zijn ze bij skoda in brussel net zo traag als dat europese parlemet ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 

Rostratus

Nieuw lid
Ik kreeg een hele uitleg over specifieke codes die op de juiste plaatsen moesten ingevoerd worden, waar zij niet van op de hoogte waren, en bla bla bla. Het kwam er op neer dat zij het niet "konden" doen voor me.
Indien ik die juiste codes zelf kon vast krijgen, mocht ik gerust langs komen om die door te spelen, zodat zij ook op de hoogte waren. Moet ik als gewone particulier die daar niks van kent de professionals "bijscholing" gaan geven...

Voor mij een hoopje b*llsh*t en een knauw in mijn geloof en vertrouwen in de dealer...
 

RefleCs

Forumguru
Misschien interessant om eens versienummers in de software met elkaar te vergelijken? Dus van een auto met 3 kleuren t.o.v. een auto met 10 kleuren.
 
zijn gewoon geen standaard dingen die zij doen. of instructie over krijgen. tenzij ze er een of andere rechneut hebben rondlopen die zelf regelmatig vanuit eigen interesse in de systemen zit te hacken van zijn eigen auto.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
ik vind dat, aangezien de autos van binnen niet veranderd zijn, zou dit vanuit een update gewoon automatsch beschikbaar moeten komen bij een update.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 
aangezien dit een forum is krijgen we graag uitleg over die codes en instructies hoe de boel zelf vrij te spelen ;) ;) ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
 

Rostratus

Nieuw lid
zijn gewoon geen standaard dingen die zij doen. of instructie over krijgen. tenzij ze er een of andere rechneut hebben rondlopen die zelf regelmatig vanuit eigen interesse in de systemen zit te hacken van zijn eigen auto.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Maar ze zouden toch van Skoda uit de juiste codes van de my2017 moeten kunnen krijgen en die invoeren. Lijkt me toch gewoon dezelfde hardware te zijn, enkel "copy - paste" van enkele regels software.
 

Spierings

Forumguru
Maar ze zouden toch van Skoda uit de juiste codes van de my2017 moeten kunnen krijgen en die invoeren. Lijkt me toch gewoon dezelfde hardware te zijn, enkel "copy - paste" van enkele regels software.
Nee, zo werkt het niet...

Tegenwoordig gaat bij een dealer veel online, wagen wordt aan de computer gehangen, uitgelezen, geanalyseerd en juiste codering wordt geprogrammeerd. Hier valt weinig bij in te brengen, je kunt dus niet kiezen voor een andere codering..
Is de wagen zo te coderen (niet online) dan is de tester nog beperkt tot een aantal basis aanpassingen in codering.
Er staat ook nergens meer hoe een codering is opgebouwd..

Met een originele tester is ook zeer weinig te veranderen, dit komt met name dat de fabrikant dit niet wilt..

Met een vagcom of vcds is het een ander verhaal. Met een vcds kun je de codeerhulp gebruiken om zo te achterhalen hoe de codering is opgebouwd en deze simpel aan te passen..
 

Van Hoften

Forumguru
Het zou toch echt wel Simply Clever zijn als de dealer(s) hun rijders van een auto die nog niet ouder is dan een jaar van dienst kunnen zijn. Of is het "willen" zijn?

Heb ik al eerder vreemd gevonden: de early adapters die de auto uit de folder kopen (...schuldig...) vissen achter het net bij de eerste de beste update een jaar later.

Ik zie een USP voor de dealer die dit wel kan faciliteren...
 

gdisselkoen

Forumguru
Toen ik mijn auto bij @Antera wat VCDS aanpassingen liet doen, constateerde hij dat er bij mij al een paar M2017 modules aanwezig waren. De auto zelf is een M2016 model. wel 1 van de laatsten.
Ik weet niet of de optie van 3 naar 10 kleuren simpelweg alleen een simpele software update is, of dat er meer moet gebeuren. Dat er ook andere modules zijn die aangepast moeten worden. Of dat er zelfs hardwarematig andere componenten in zitten.

Maar ik vind de algemene productkennis van de Skoda Dealers matig, slecht zelfs. Heb dat onlangs weer ervaren bij het laten inbouwen voor de module voor de Mijn Skoda App.
 
Bovenaan Onderaan