Software aanpassing tijdens servicebeurt?

AndreM

Forumguru
als ik duitsland een kruissnelheid aanhoud van 140 a 150 dan haal ik die 1 op 18 ook niet dan is het 1 op 12 en dat is gezien de snelheid niet eens zo gek.

Lukt mij wel, met 170 een verbruik van 1:18.
Het zuinigste wat ik met deze auto gereden heb was 1:25,6 over een afstand van 120 km. En gewoon 130 waar je 130 mag en 100 waar je 100 mag enz.
En ja ik weet het, ik rij diesel! ;)

En nog even terug te komen op het gesjoemel.
Mijn 1.6 diesel 110 pk GL BL heeft geen sjoemel software zoals blijkt uit mijn VIN nummer.
 

dj.verhulst

Forumguru
Lukt mij wel, met 170 een verbruik van 1:18.
Het zuinigste wat ik met deze auto gereden heb was 1:25,6 over een afstand van 120 km. En gewoon 130 waar je 130 mag en 100 waar je 100 mag enz.
En ja ik weet het, ik rij diesel! ;)

En nog even terug te komen op het gesjoemel.
Mijn 1.6 diesel 110 pk GL BL heeft geen sjoemel software zoals blijkt uit mijn VIN nummer.


mijn oude O1 TDI deed dat ook met 150 pk aan de wielen !! die bleef ook tot 180 een 1 op 17 a 18 lopen.
en met rustig zomer dag heb ik ook wel 1 op 25 gehaald maar meestal een 1 op 21 a 22

het is dat NL zo'n schijt land is qua onredelijke MRB tarieven zeker voor diesel anders reed ik een 2.0 TDI met 150@190 pk
 

Canon-Eye

Forumguru
het is dat NL zo'n schijt land is qua onredelijke MRB tarieven zeker voor diesel
Elke staat heeft nu eenmaal zijn inkomsten nodig en kiest daarbij z'n prioriteiten. Als ze de mrb zouden verlagen, dan moet het toch ergens anders vandaan komen.
Dus dan begint er volautomatich een andere groep "benadeelden" te kankeren...

Een beetje meer Europese coördinatie op dit gebied zou overigens geen kwaad kunnen, maar da's een andere discussie. Dan zou je wel van die rare verschillen af zijn, maar per saldo betaal je linksom of rechtsom toch wel de rekening.
 
Maar ik heb jou bevindingen eerder gelezen hier op het forum, ook met een DSG.
Deze berijder had hetzelfde probleem zoals jij vermeld, ik weet helaas niet meer wie het geweest is maar het was ook een O3.

AndreM ik zou graag met die betreffende leden in contact komen om te horen wat hun ervaringen waren en hoe ze dit mogelijk opgelost hebben...
 
Bedankt voor jullie reacties, ik heb in een privebericht monteurtje mijn kenteken opgegeven.
Even afwachten wat daar uitkomt.

Door alle drukte heb ik vandaag geen tijd gehad om navraag te doen bij de dealer.
Ik zal maandag een nieuwe poging wagen.
Ik houd jullie op de hoogte. :thumbsup:
 

dj.verhulst

Forumguru
Elke staat heeft nu eenmaal zijn inkomsten nodig en kiest daarbij z'n prioriteiten. Als ze de mrb zouden verlagen, dan moet het toch ergens anders vandaan komen.
Dus dan begint er volautomatich een andere groep "benadeelden" te kankeren...

Een beetje meer Europese coördinatie op dit gebied zou overigens geen kwaad kunnen, maar da's een andere discussie. Dan zou je wel van die rare verschillen af zijn, maar per saldo betaal je linksom of rechtsom toch wel de rekening.

je heb gelijk dat de staat behoorlijk wat inkomsten nodig, maar waarom zoveel meer dan de omringende landen, in het verleden konden ze het staven door wij een goed sociaal systeem hadden, maar na balkende II en Rutte II is daar heel veel minder van overgebleven. ze moeten efficiënter gaan werken en niet zoals nu als ze te kort komen gewoon de tarieven verhogen of iets schrappen. heb in het verleden gewerkt als ICT'er voor de overheid, hoe men daar tegen bepaalde dingen aankijkt is gewoon eng en schokkend.

Ja als ze toch tegen alles in die EU superstaat willen, dan moeten ze snel fiscale unie instellen, dan is het ook gelijk over met de belasting paradijzen, het is toch schokkend dat bepaalde miljarden bedrijven minder belasting betalen dan een dealer een paar filialen heeft?? terwijl ze wel 100 x omzetten ???

on topic, ik ben benieuwd wat de uitkomsten zijn al heb ik er wel een hard hoofd in dat er toch nadelen aanzitten.
wel ben ik blij dat uitkomt dat meer merken gerommeld hebben zodat al die VAG haters geen poot meer hebben om op te staan.
 

dj.verhulst

Forumguru
Dat zal niet hoor... tenzij ze de Cayman Islands, Kanaaleilanden, Bermuda en nog een paarvan die staatjes ook EU-lid maken...

ze zouden als template kunnen aanhouden de € landen, en als de Britten mogelijk toch uitstappen hebben ze dat probleem toch al niet, al denk ik niet dat de uiteindelijk de Britten uitstappen, dan kon de city hun functie voor een groot deel verliezen, de Britten willen toch al niet het pond omruilen voor de € ,, geen enkel land trouwens sinds de crisis en het gekloot van de Grieken
 

Cordoba

Forumguru
ze zouden als template kunnen aanhouden de € landen, en als de Britten mogelijk toch uitstappen hebben ze dat probleem toch al niet, al denk ik niet dat de uiteindelijk de Britten uitstappen, dan kon de city hun functie voor een groot deel verliezen, de Britten willen toch al niet het pond omruilen voor de € ,, geen enkel land trouwens sinds de crisis en het gekloot van de Grieken

Volgens mij zijn er de laatste jaren toch wat (Oost-Europese) Eurolanden bijgekomen, maar daar worden wij als West-Europese landen niet blij van.
 

dj.verhulst

Forumguru
een aantal van die oostbloklanden hebben de € en die zorgen er voor dat de prijs voor ons naar beneden gaat.
ik dacht dat gaat helemaal verkeerd, maar het zijn de klassiek landen die er zo'n puinhoop van maken
Griekenland, Italië, Spanje , Ierland, en Frankrijk in een bepaalde mate ...

dat auto rijden onredelijk duur is, dat weet iedereen wel
 
Bovenaan Onderaan