canth
Senior Member
ik heb een octavia 3 gehad met 225/45/R17 velgen. Heb één keer sneeuwkettingen moeten monteren en was toen blij met mijn maggitrak loopvlak kettingen (volgens mij inderdaad 211). Dat werkte prima. Heb nu een octavia 4 met 225/45/R18 en daar passen ze helaas niet op. Heb de 211 verkocht en de 213 (of 212) teruggekocht. Kon haast met gesloten beurs. Heb de 211's wel ooit nieuw gekocht. Dat was een forse investering (~250 euro).
edit: ik had de skoda zelfs verlaagd met eibach veren. Het gaat over het algemeen vooral om de breedte van de band (zie post van Tees hieronder). De breedte van 225 zorgt ervoor dat standaard kettingen problemen kunnen krijgen met de componenten aan de achterkant van de band (bv remleidingen).
edit: ik had de skoda zelfs verlaagd met eibach veren. Het gaat over het algemeen vooral om de breedte van de band (zie post van Tees hieronder). De breedte van 225 zorgt ervoor dat standaard kettingen problemen kunnen krijgen met de componenten aan de achterkant van de band (bv remleidingen).
Laatst bewerkt: