Sneeuwketting oplossing voor 225/45 R17

canth

Senior Member
ik heb een octavia 3 gehad met 225/45/R17 velgen. Heb één keer sneeuwkettingen moeten monteren en was toen blij met mijn maggitrak loopvlak kettingen (volgens mij inderdaad 211). Dat werkte prima. Heb nu een octavia 4 met 225/45/R18 en daar passen ze helaas niet op. Heb de 211 verkocht en de 213 (of 212) teruggekocht. Kon haast met gesloten beurs. Heb de 211's wel ooit nieuw gekocht. Dat was een forse investering (~250 euro).
edit: ik had de skoda zelfs verlaagd met eibach veren. Het gaat over het algemeen vooral om de breedte van de band (zie post van Tees hieronder). De breedte van 225 zorgt ervoor dat standaard kettingen problemen kunnen krijgen met de componenten aan de achterkant van de band (bv remleidingen).

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
De hoogte van je band zal niet het grootste probleem zijn als ik de tabel van gehomologeerde maten zie, maar eerder de breedte. Die Maggi die je aan haalt is een loopvlakketting met 10 mm schakels, dus op basis van de info in het instructieboekje lijkt me dat te moeten werken.

westmania

Nieuw lid
Ik heb dus zojuist via Marktplaats de Maggi Trak 211 geprobeerd, maar mijn velg is zodanig dat ie er vanwege een te korte stelbout niet op past. Balen dus. Heeft iemand anders ervaren met een wel passende loopvlak sneeuwketting?

NB: de kettingen pasten dus wel om mijn band en in de kast, maar de horizontale pin die door de stelbout heen gaat, kwam tegen de bolling van mijn velg.

En ik heb hier autotype en bandenmaat ingevoerd, zouden deze dan allemaal moeten passen? https://www.sneeuwkettingen4u.nl/fi...odel=Octavia+III+2012-2019&tyresize=225/45-17

Laatst bewerkt:

hemi24

Donateur
En ik heb hier autotype en bandenmaat ingevoerd, zouden deze dan allemaal moeten passen?
Dat is wel wat ze zeggen:
“In het onderstaande overzicht ziet u de enige sneeuwkettingen die veilig gebruikt mogen worden voor uw SKODA Octavia III 2012-2019 met bandenmaat 225/45-17.”

canth

Senior Member
Raar, er zijn 3 verschillende mogelijkheden om de 'diepte' van de velg aan te passen. Het kiezen van één van de andere opties loste dat probleem niet op? Het zijn toch de standaard O3 17 inch velgen?

Bovenaan Onderaan