Sneeuwketting 235/50 R19

Topic in 'Kodiaq' gestart door Rooie, 18-08-2019.

1. Rooie

Rooie Lid

Ik ben alvast op zoek naar sneeuwkettingen voor mijn nieuwe auto met Sirius 19” velgen. Nu zie ik dat voor deze maat niet veel keus is en behoorlijk prijzig zijn. Al die jaren dat ik ben gaan skiën heb ik ze nooit hoeven te gebruiken. Je moet ze echter wel bij je hebben.
    Nu heb ik op een site de volgende kettingen gevonden
    Pewag Servo Sport RSS 79 voor 119 euro https://www.autovoordeelshop.nl/pewag-servo-sport-rss-79. Ze geven aan dat deze in een nauwe wielkast passen.

Heeft iemand ervaring met deze of een goed en betaalbaar alternatief

2. hendrik38

hendrik38 Senior Member

Laatst aangepast: 18-08-2019
  3. Tinus78

Tinus78 Senior Member

Ps, de maat welke je in het onderwerp aangeeft is maatje traktorband;). Ik zou R19 ervan maken.

kocur en Corné de Kluijver vinden dit leuk.
  4. Rooie

Rooie Lid

Tikfoutje, maar hoe pas ik dat aan?, een bericht kan je nog wel achteraf bewerken maar de Topic titel niet zo te zien

Laatst aangepast: 18-08-2019
  5. Rooie

Rooie Lid

Kan iemand een foto van maken of heeft een afbeelding van de veerpont en de band, hoe dicht dat bij elkaar zit?

6. hendrik38

hendrik38 Senior Member

Volgend mij pastte net mijn vinger ertussen. Ik gok 1 a 2 cm.

7. Rooie

Rooie Lid

De genoemde ketting hierboven is 7mm dik, als er 15mm ruimte is moet dat wel kunnen

8. hendrik38

hendrik38 Senior Member

Ik weet ook niet of het met de abs sensor e.d. past. Daarnaast betekent niet een dikte van 7 mm dat je met 7 mm klaar bent. Dan moet hij heel strak om de band zitten en onder rijden mag hij ook geen speling hebben. Ik gok het er niet op.

kocur vindt dit leuk.
  9. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Wielmaat in topictitel aangepast

Tinus78 vindt dit leuk.
  10. Rooie

Rooie Lid

misschien is deze (Polair steel sock 136) wel mogelijk ben je ook nog geen € 140,00 kwijt voor sneeuwkettingen

Deel deze pagina