Sneeuwketting 235/50 R19

Rooie

Actief lid
Ik ben alvast op zoek naar sneeuwkettingen voor mijn nieuwe auto met Sirius 19” velgen. Nu zie ik dat voor deze maat niet veel keus is en behoorlijk prijzig zijn. Al die jaren dat ik ben gaan skiën heb ik ze nooit hoeven te gebruiken. Je moet ze echter wel bij je hebben.
Nu heb ik op een site de volgende kettingen gevonden
Pewag Servo Sport RSS 79 voor 119 euro https://www.autovoordeelshop.nl/pewag-servo-sport-rss-79. Ze geven aan dat deze in een nauwe wielkast passen.

Heeft iemand ervaring met deze of een goed en betaalbaar alternatief
 

Rooie

Actief lid
Tikfoutje, maar hoe pas ik dat aan?, een bericht kan je nog wel achteraf bewerken maar de Topic titel niet zo te zien
 
Laatst bewerkt:

Rooie

Actief lid
Kan iemand een foto van maken of heeft een afbeelding van de veerpont en de band, hoe dicht dat bij elkaar zit?
 

Rooie

Actief lid
De genoemde ketting hierboven is 7mm dik, als er 15mm ruimte is moet dat wel kunnen
Piktogramm_Freiraum_7mm.jpg
 

hendrik38

Forumguru
Ik weet ook niet of het met de abs sensor e.d. past. Daarnaast betekent niet een dikte van 7 mm dat je met 7 mm klaar bent. Dan moet hij heel strak om de band zitten en onder rijden mag hij ook geen speling hebben. Ik gok het er niet op.
 

Rooie

Actief lid
misschien is deze (Polair steel sock 136) wel mogelijk ben je ook nog geen € 140,00 kwijt voor sneeuwkettingen
 
na veel gezoek en contactname (met oa. skoda.be en skoda.nl) nog steeds geen antwoord gekregen bij de officiële instanties

daarom hier even : heeft er al iemand ervaring met de voorgeschreven maat van velg (6.5 X17 / ET 38) en winterband (215/65 r17) en gewone sneeuwkettingen? (zoals pewag snox suv)?
 

hendrik38

Forumguru
Oké, dan gaat dat toch gewoon passen? Kies 1 met zo kleine mogelijk e schakel zou ik zeggen. Thuis passen en rondje rijden :cheer:
 
dat was mijn eerste gedacht ook en is ook het goedkoopste . Maar las hier en daar verhalen dat het echt geod moet passen en dat het echt nipt is. Daarom dacht ik effe te vragen naar ervaringen.
 

hendrik38

Forumguru
Het is ook nipt. Volgens mij zit er rond de 2 cm tussen band en veerpoot. Als je de kettingen niet goed monteerd raakt hij je veerpoot of je abs sensor. Ik zou zelf voor zekerheid gaan en loop vlak ketting nemen. Maar dat vroeg je niet :D
 

Edwin Bosch

Nieuw lid
Hi, wintersport staat voor de deur. Iemand ervaring met de
  • Sneeuwketting Ottinger Maxi GS 010001
volgens de verhalen zou deze moeten passen op krappe wielkasten, D-schakel van 3,5 MM.
Wat denken we, past dit?
 
Bovenaan Onderaan