Sneak preview Superb 2

De eerste dag van mijn verlof begint mooi! ...heb zaterdag 12juni een testrit met de nieuwe superb. (Importeur D'ieteren)
1.9tdi ambiente zoals ik hem normaal gezien mag bestellen (+Company pack) in de 3e week van augustus...
Ik heb hem een uur ter beschikking, zal achteraf ook mijn commentaren en opmerkingen hier neerschrijven!!!
 

Wiseguy

Actief lid
Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy

Overigens wist Marco me ook te vertellen dat het absoluut alléén een sneak preview is en er geen ritje mee gemaakt kan worden... :(

Higgy replied: Dat zullen we nog wel eens zien! ;)

I hate to say it.... maarre..... Told you so.... ;)
 

elcocheSKODA

Actief lid
Gisteren in Duitsland bij een Skoda dealer gaan kijken. De Superb staat daar vanaf 5 juli j.l. in de showroom.
Wat een schitterende auto !!!
Veel goed afgewerkte details, super uitrusting. Kortom TOP !!!!

Nu nog wachten op een grote meevaller, zodat het financiele gat t.o.v. van de inruilprijs van mijn Octavia en de nieuwprijs van de Superb gedicht kan worden. Wie weet wat het dan gaat worden.
Mijn interresse gaat nu uit naar de 1.4 Ambition.
 

VEEJAY

Forumguru
Gisteren in de vertrekhal van het vliegveld in Praag stond er eentje tentoongesteld. Van voren istie mooi, van de zijkant istie mooi, van achter totaal niet mooi. Jammer (Skoda).

Verder zijn alle Skoda Superb taxies bij het vliegveld geupgrade naar VW passats. Ook jammer.
 

Wiseguy

Actief lid
Ik heb met de voorlopige prijslijst eens zitten kijken waar ik op uit kom als ik een 2.0 TDI Elegance zou nemen met een aantal kleine extra's en Columbus Navi.... en dan kom ik verrassend genoeg zelfs nog onder de 40K uit..... op zich natuurlijk best verleidelijk.... maar eerst wil ik 'm in het echt zien en uiteraard ook een keer een testritje erin maken....

Zodra hij in de showroom staat, ga ik in ieder geval eens een bezoekje aan de dealer brengen... :D

De O2 Attr. BE die ik op het oog heb, gaat rond de 36K kosten, en als ik 'm mag chippen zelfs naar de 37K.... dan is die Superb natuurlijk niet heel erg ver weg meer.... :D
 

Pendragon

Forumguru
Ik ben de afgelopen 2 weken in Duitsland geweest met 1 dag in Berlijn. En daar is een echt warenhuis voor mannen, namelijk een aantal verdiepingen met alleen maar auto's :) Ook de nieuwe Skoda Superb stond daar en ik heb er heerlijk in in rondgekeken. De mevrouw was erg aardig, gaf mij een boekje (wat volgens mij ook al eens op dit forum te zien was met alles wat er te krijgen is voor de Superb) en de kids kregen een klein autootje en knuffel. We mochten overal in en aanzitten en ik mocht ook gewoon foto's maken. Dat heb ik dan ook gedaan. Ik zal mijn mening in een volgende post (ben net 30 minuten terug van vakantie) plaatsen met wat foto's erbij. 1 ding wat mij opgevallen is aan de catalogus die ik kreeg: een optie voor de auto, namelijk een schuifdak met zonnepanelen. Deze panelen worden gebruikt om de auto koel te houden wanneer deze in de zon geparkeerd is. Lijkt me met zwart leer in de auto een heerlijke optie :) Ik zal de brochure scannen en ook een link in m'n volgende post zetten.
 

Psioneer

Actief lid
Dat zonnedak was ook op de SuperB I te krijgen. Paste helaas niet in m'n leasebudget anders had het hoog op m'n optielijst gestaan. En niet alleen voor een zwarte auto.
 

Pendragon

Forumguru
De brochure is exact dezelfde als die van de site, alleen in het Duits, dus die laat ik maar zitten.

De foto's (niet erg spannend, maar wel leuk om te delen):

http://www.panopictures.nl/superb2berlin

Opvallende dingen voor mij:

- De Brunello rode versie is erg mooi (en ik hou normaal niet van rode auto's)
- De antenne op het dak is een vin met antenne (vin voor de GSM en antenne voor de radio?).
- Grote speaker in de voordeur vind ik op een verkeerde plaats zitten (had meer naar voren gemoeten). Met het optionele sound systeem zit er wel een box bovenin bij de deur
- Verlichting voor de vrouw bij de spiegel (zit in mij O2 niet).
- inklapbare buitenspiegels bij het sluiten van de auto.
- 12V aansluiting in de kofferruimte (zit in de O2 HB niet).
- design achterlampen vond ik in de praktijk helemaal niet lelijk terwijl ik eerst m'n twijfels had toen ik het op de foto's zag.
 
testrit

Vandaag om 11u was dus mijn bezoekje voor de Superb bij de verdeler.

Voor mij stond de 1.9tdi ambiente, mocca brown, borelo radio, parkeersensoren achter, cruise control en alcantara/leder interieur klaar...

Exterieur:
Prachtige wagen!! Mooier dan ik hem al op de foto's vond...
Veel mooier dan een passat omdat die vergelijking toch altijd gemaakt wordt.
De mensen die skoda niet "sjiek" genoeg vinden gaan nu toch wel 2x nadenken, straalt klasse uit.
Ook de achterkant toont niet zo saai aan, en zeker met verlichte achterlichten wordt hij zelfs mooi.
Het moccabrown vind mooi bij deze wagen, er stond ook een zwarte, en met de chrome omlijstingen kwam deze ook goed voor de dag...

Interieur:
Maar wat het meeste indruk op me had was het niveau van afwerking en de enorme ruimte binnen.
De beenruimte achter is haast "teveel" te noemen.
Ik ben zelf 1m80 en had de voorzetel ingesteld (ik lig al redelijk achterover) waarna ik vanachter ben gaan zitten, en daar kon dus nog bijna een frigobox voor mijn voeten staan!
De (electrisch) regelbare zetels voelden zeer comfortabel aan en de lendensteun regeling was ook zeer fijn instelbaar.

De koffer is ook weer voorzien van nieuwe snufjes.
Als je alleen het eerste deel, de kofferdeksel, wilt openen dan kan je dit van op een afstand met de sleutel.
Het sluiten van de koffer is ook zonder gooien of smijten, leg gewoon rustig de koffer OP zijn sluiting en de koffer wordt vanzelf verder aangetrokken zodat hij gesloten is zonder duwen bovenop de kofferdeksel.

Rijden doet hij heel baanvast ook al was de weg nat (geen onderstuur als ik hem eens snel door een bocht stuurde), ook de remmen voelen degelijk aan.
En vanbinnen is er ook niet veel lawaai merkbaar bij het rijden, enkel de pompverstuiver motor laat soms van zich horen, maar niet dat het hinderlijk is.

De 1.9tdi is natuurlijk geen bom, maar voldoende voor mij...

Kortom, ik ben verkocht...
Ik vind dat de Skoda er weer een hele stap op vooruit gegaan is.
Een 1.9 ambiente + company pack past in mijn leasebudget, de enige opmerking die ik kreeg van de baas was dat het geen break is, maar dat hoop ik na mijn verlof uitgepraat te krijgen... en dan is het bestellen eind augustus...
 

Michel

Forumguru
Ik vind dat Skoda met de nieuwe Superb een behoorlijke concurrent in eigen huis heeft gehaald. Een Octavia Hatchback is weliswaar goedkoper, maar als je net even meer (been)ruimte achterin nodig hebt is de Superb een alternatief.
 
Wij zijn de nieuwe superb al tegengekomen op de Grossglockner. Stond ineens neus aan neus met mijn Octavia. Een donkergroene V6 4*4 (volgens het typeplaatje). Stond op een parkeerplaats op 2380 m hoogte samen met wat test audi's (waren met remmentests bezig). Ben benieuwd of die ook naar hier gaat komen.
 
Bovenaan Onderaan