Sneak preview Superb 2

higgy

Forumguru
Yesss!
Alhoewel het nog (naar ik meen) tot medio augustus duurt alvorens de Superb 2 op onze wegen rondrijdt, mag ik op uitnodiging van Verdaat Eindhoven vrijdag a.s. kennis maken (en hopenlijk ook even sturen) met de Superb 2 in Leusden tijdens een Sneak Preview.
Top Marco, bedankt!
Als het toegestaan is zal ik foto's maken en die hier plaatsen, plus (mocht ik een ritje mogen maken) dan zal ik ook een korte rij-impressie plaatsen.
 

nomad

Senior Member
Nou je mag Marco zeker wel bedanken. Voor jou regelt ie wel wat :crazy:
En wat betreft foto's: gewoon hier plaatsen !
 
NICE!!
Eind augustus vertelde mijn dealer (België) dat hij een S2 heeft voor proefritten te maken.
Alle details en foto's hier please!!!
 

Wiseguy

Actief lid
@Higgy: Ik kreeg van Marco ook de uitnodiging om komende vrijdag en/of zaterdag naar de S2 te gaan kijken.... helaas ben ik vrijdagmiddag net op vakantie... Weliswaar in eigen land, maar vrouwlief ging het toch net iets te ver om daarvoor de vakantie later te laten beginnen.... ik moest toch maar wachten tot hij in september in de showroom staat.... en ach, daar is niets mis mee toch? Wel jammer, maar ok.

Overigens wist Marco me ook te vertellen dat het absoluut alléén een sneak preview is en er geen ritje mee gemaakt kan worden... :(

Toch veel plezier daar Higgy! Ik kijk uit naar de foto's... ;)
 

higgy

Forumguru
Overigens wist Marco me ook te vertellen dat het absoluut alléén een sneak preview is en er geen ritje mee gemaakt kan worden... :(
Dat zullen we nog wel eens zien! ;)

Prettige vakantie alvast en je vrouw heeft groot gelijk (denk ik :) )
 

higgy

Forumguru
Vandaag geweest. Viel ietsjepietsje tegen. Vier auto's op een rij, die auto's waren helemaal top (die BEENRUIMTE achterin!) en uiteraard even staan spelen met die bagageklep. Da's net zo handig als het er op de foto uitziet.
De bekleding van de Ambiente vind ik niet je van het.
Daarnaast: als je de (zeer fraaie) alcantara stoelen neemt, zijn de wangen van NEPleder. Foei Skoda! Dan laat ik wel LEDER achteraf monteren.
Ik vond de auto's echter slecht uitgelicht (snoeiharde daglichtlampen) om maar te zwijgen van de 'verkopers'. Wat een dodo's zeg. Als ik vandaag met een zak geld had rondgelopen om een S2 te bestellen, was ik onverrichterzake omgekeerd.
Desalniettemin: de moeite waard vanwege de auto's, de goodiebag (catalogus en Super USB stick met info, prijslijst en foto's)
En een nieuwtje, maar dat zet ik in een apart draadje!

Verdaat: nogmaals bedankt voor de uitnodiging! De proefrit komt nog wel later dit jaar, bij jullie.
 
Hello,

Hoe is het comfort van de zetels van de ambiente??
Wat bedoel je juist met snoeiharde daglichtlampen??
Pics op komst?!!!

grtz
 

Hetzer

Forumguru
Weet iemand ook de uitrustingsniveau's, heeft de instap S-2 met 1.4 TSI motor ook standaard airco???
 

Hetzer

Forumguru
26.190 euro , voor zo'n grote auto met airco is zeker scherp geprijst!!!!!!!!!

Ik ben weer druk aan het sparen dit keer voor een Roomster Scout, die ik medio volgend jaar wil bestellen, deze gaat in de 1.4 versie met panoramadak en 17 inch zo'n 21000 euro kosten, misschien dat ik nog wel even doorspaar voor de '"standaard" Superb...
 

Michel

Forumguru
Dat zou wel erg triest zijn, een auto uit het D-segment zonder airco.
Jammer dat de goedkoopste uitvoering het nog met wieldoppen moet doen. Dat kan bij zo'n grote auto ook echt niet!

Er zijn genoeg fabrikanten die in dit prijssegment een auto doodleuk standaard aanbieden zonder airco en lichtmetalen velgen. Weliswaar geen auto's in het D-segment, zoals de Audi A3, maar toch....
Je hebt gelijk: voor dit formaat hoort airco standaard te zijn. Lichtmetalen velgen vind ik minder belangrijk, ook al betreft het een auto van dit formaat.
 

higgy

Forumguru
En niet alleen standaard airco, maar de links en rechts gescheiden Climatronic.
't Had ook de handbediende kunnen zijn.

Velgen met doppen in deze klasse vind ik ook niet zo'n topper, maar: a. zijn het nog erg aardige doppen ook en b. is dat zowat het eerste dat men 'upgrade' denk ik.
Als je als leaserijder de stalen velgen verruilt voor lichtmetaal af dealer, tellen de lm-velgen fiscaal mooi niet mee.

De meerprijs voor de radio, als ie er al niet inzit bij bepaalde modellen, de Bolero (een Columbus zonder navi-mogelijkheden maar met interne 6-cd wisselaar) ismet € 390,- gewoon domweg scherp.

Ik zal Exciter de complete Nederlandstalige prijslijst even mailen, vragen of hij hem online kan zetten.
Dan zie je ook dat de Greenline, tussen de Comfort en de Ambiente in, een (ook zakelijk) erg complete en aantrekkelijke auto gaat worden. Beetje aankleden af-dealer, klaar!
En wel de A-premie meepikken!
 

Michel

Forumguru
De "basisuitvoering" is allerminst als stakkertje uitgerust. Dat je voor dat geld niet meteen allerlei luxe kan en hoeft te verwachten, ligt voor de hand. Al met al een erg aantrekkelijke aanbieding en wellicht voor een aantal mensen ook een alternatief voor bijv. een Octavia.
Momenteel zit ik me al te oriënteren op een opvolger voor mijn Fabia en mijn eerste keus zou nu de Octavia zijn (ben blijkbaar toch wel redelijk merkvast na twee Fabia's), maar een Superb is ook een mogelijkheid. Ik vind het best een aantrekkelijk model.
De huidige Fabia heb ik al een aantal keren in het echt mogen aanschouwen, zowel de Hatchback als de Combi en het model kan me gewoon niet bekoren.
 

Wullum

Actief lid
Zaterdag ook in Leusden geweest voor VIP Preview, met dank aan Nieuwkoop in Den Bosch.

Viel ook mij wat tegen, maar eigenlijk alleen omdat er vooral NIET kon worden gereden......

De auto is inderdaad super(b).
Erg mooie uitrusting en afwerking (vooral Elegance, op de houten sierlijsten na dan), VEEEEEEL beenruimte achterin, erg mooie bagageklep (in werkelijkheid minder irritant in de bagageruimte prikkende scharnieren dan ik op basis van de foto's vreesde).

Ambiente is het zoals Higgy al opmerkte net niet (stoelen teveel à la VW Touran). Stoelen in Elegance

Dat de leer (& alcantara stoelen) zij- en achterkanten van NEPleer hebben heeft een VW Passat ook.....

Nu nog snel een Combi.....
 

higgy

Forumguru
Grappig Wullum, ik zou die 'houten' sierlijsten juist als optie (want dat kan) op m'n Ambiente/Greenline willen hebben...(of stiekem toch gewoon een Elegance willen hebben)
 
Bovenaan Onderaan