Smartphone achter het stuur? Lachen naar het vogeltje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanerr

Forumguru
ik ben voorstander van dergelijk toestel, maar vrees wel dat dit weer gewoon een toestel zal worden om geld mee te pakken, en de verkeersveiligheid secundair zal worden.

Maar dat is het toch altijd? Kijk naar de snelheidboetes in Nederland. 10km te hard? 100euro. Gaat echt helemaal nergens over. Wel ben ik voorstander van hogere boetes voor alcohol en telefoon, hoop ook echt dat dat gebeurd.
 

Canon-Eye

Forumguru
Kijk naar de snelheidboetes in Nederland. 10km te hard? 100euro. Gaat echt helemaal nergens over.
Dat doe je toch zelf? Niet z**ken dan... ;)

Moet je eens kijken naar snelheidsboetes in andere landen, USA bijvoorbeeld. Daarmee vergeleken zijn ze hier nog best tolerant, zeker als je de veel lagere pakkans alsmede de wettelijke correctie in NL erbij betrekt.
 

JeSko

Forumguru
Degene die 80 rijden waar 70 mag zijn echt niet het probleem, zoals @Kanerr zegt, het zijn de wappen die met hun foon achter het stuur zitten, die drugs en drank in het verkeer brengen, die structureel veel te hard rijden en dat op de meest onmogelijke plekken, die het probleem zijn. Goed te hard is te hard, ik reed wel eens 130 op de autostrade toen het rustig was, kwam er een anonieme naast me hangen die even teken deed om wat rustiger te doen, duimpje omhoog en rustig de weg vervolgt aan 120. Je moet weten wie te sensibiliseren, en wie genadeloos te straffen. Met een nultolerantie bereikt men vaak het tegenovergestelde, dan krijg je rebellie en nog minder respect jegens de arm der wet, want die laatste groep die niet zuur is richting de politie maak je dan ook zuur.
 

Kanerr

Forumguru
Dat doe je toch zelf? Niet z**ken dan... ;)

Moet je eens kijken naar snelheidsboetes in andere landen, USA bijvoorbeeld. Daarmee vergeleken zijn ze hier nog best tolerant, zeker als je de veel lagere pakkans alsmede de wettelijke correctie in NL erbij betrekt.

Het punt wat ik probeer te maken is dat de boetes niet veiligheids gerelateerd is.

Verder zeur ik niet hoor :) Boete binnen en betalen. Risico die ik loop en neem. Dat is met elke stap die ik neem.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het punt wat ik probeer te maken is dat de boetes niet veiligheids gerelateerd is.
Lijkt me ook nergens voor nodig. De regels zijn veiligheidsgerelateerd, dat is op zichzelf al voldoende.

Het is vervolgens natuurlijk wel weer typisch Nederlands om dan aldoor die regels een beetje te willen oprekken. Nou goed, dan is daar de wettelijke correctie (waar ze in landen als bv. USA en Frankrijk ook een stuk minder ruimdenkend zijn trouwens). Met dat beetje "rek" zul je zullen we het moeten doen, daarbuiten treedt de tariefstaffel in werking - áls je wordt gepakt.
Heel overzichtelijk allemaal... :jaja:
 

Tees

Donateur
Ik vind de boetes in Nederland juist heel prima veiligheidsgerelateerd! 10 km/u te hard betekent 10-15 meter extra remafstand (100 vs 110 km/u). Smartphone vasthouden is een stuk gevaarlijker en daarmee een hogere boete, net zo goed als alcohol een stuk gevaarlijker is en dus een hogere boete. Ik vind 100 euro voor 10 km/u te hard helemaal geen gek bedrag, en 240 voor een smartphone vasthouden ook niet.

Probleem is dat de pakkans (te) laag is voor vrijwel alle overtredingen. En daarom zijn er nog te veel mensen die het gewoon doen. Helaas geldt dat ook bij zo'n camera als die nu geintroduceerd wordt. Het werkt een tijdje, tot de meeste mensen het weten, en dan leggen de telefoon wel even weg als ze die camera passeren. Helaas werkt de menselijke psyche zo...
 

JeSko

Forumguru
Wie heeft er trouwens nog een Smartphone nodig achter het stuur, wanneer VW besluit om de magnifieke Tiguan volledig TOUCH te maken. Lijkt een beetje op je eerste vrijpartij, onwennig en zoeken waar alle knopjes zitten, alleen blijf je in deze Tiguan een klunzige maagd. Wat een K*T bak * welliswaar een mooie K*T bak.

 

Canon-Eye

Forumguru
Nam jij dan wel eens wat aan van je ouders? Zelf de details uitzoeken is toch veel leuker? :D
(Daarom leest ook niemand een Manual...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan