Slijtage naafdoppen

Gaat idd hard achteruit ook bij zorgvuldige behandeling incl wheelwax.
Heb voor de winterwielen naafkapjes van aliexpress die zijn nog minder bestand tegen oxideren van het chroom
 

CharlesTucker

Forumguru
Slijtage aan wielnaafdoppen, lerenstuur en lerenvesnellingspook horen bij de O3, anders is het geen O3 :deuk:
Dat zal wel, maar als m'n nog te leveren O3 er over een jaar of 6 niet net zo netjes uitziet als m'n huidige O2 na 7 jaar (en ik beloof dat ik 'm op dezelfde manier zal verzorgen) dan is de kans best groot dat het m'n laatste Skoda zal zijn. :pieker:
 

Cordoba

Forumguru
Blijkbaar rommel die nieuwe naafkapjes, ik lees teveel reacties met vergelijkbare ervaringen, terwijl ik bij diverse mensen óf omdat ik ze ken óf door wat ik tussen de regels door lees, dat ze wel zorgvuldig behandeld worden (en dus niet met een harde borstel worden afgeboend). Als ik mijn 'nieuwe' Fabia op ga halen, maar eens inspecteren en eventueel op korte termijn blanke lak erover. (hoewel het de vraag is of dat helpt en niet het onderliggende materiaal het echte probleem is)
 

EdK

Forumguru
Ik heb er speciaal een zachte spons en superzachte borstel met zuurvrije zeep voor gekocht en evengoed begonnen ze op de Yeti te verweren...
Dus tsja, het probleem wat we met de groene logo's hebben gehad op achterklep en motorkap heeft zich naar beneden verplaatst lijkt wel.....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Net even gekeken. Bij mijn Fabia van september vorig jaar met 15000 km, zien ze er nog puntgaaf uit. Wasstraat wordt schat ik 1 x per 6 weken bezocht.
 

Joh@n

Forumguru
Bij mijn Octavia van mei 2017 hetzelfde probleem. Ziet er uit als een soort oxidatie en na een jaar is dat toch niet al te fraai. Ik ga er niets aan doen, het is wat het is :)

Zo dus:


full.jpg
 
Laatst bewerkt:

Rofffel

Forumguru
Ik heb wel een oplossing...
VW velgen kopen met Skoda logo's over het VW logo.
Heb nergens meer last van..... Tot dat de winter weer komt ;)
 

JvW

Senior Member
Inderdaad dus een bekend probleem, ik heb het bij de mijne ook gezien.
Bij het wisselen van de banden worden de kapjes er van binnenuit uit gedrukt, dus dat kan het niet zijn. Conclusie is dus dat het gewoon slechte kwaliteit is.
 

Highway

Forumguru
Heb ik met mijn sets ook. Originele naafkapjes, reeds een keer vervangen maar alle kapjes vertonen dezelfde corrosie.

Beide de winter en zomersets, winterset zien er het minst goed uit van de set.
 

Rooverz

Actief lid
Volgens de dealer schade van buitenaf en dus geen garantie..... Bijzondere uitkomst.... Jammer dat Skoda niet erkend dat de kwaliteit benedenmaats is en deugdelijke naafdoppen levert...
 

Horkje

Forumguru
Mmmmm ik heb na een half jaar en 10.000 kilometer (gelukkig) nog geen last.

Nu was ik wel veel in de wasbox (twee keer per week zelfs) dus misschien heeft dat nog positieve invloed?

Of ik heb vooralsnog geluk en ben momenteel de spreekwoordelijke goden aan het verzoeken.
 

Jessedew

Senior Member
Hallo allen,

Sorry voor het oude topic reanimeren;) Maar ben dus niet de enige, 2e hands occassion gekocht, ziet er nog prima uit voor 136.000 km, echter ook beschadigde doppen en slijtage op de pook.

Hiervoor had ik een Audi A3, daar zag je dat soort dingen toch niet. (zit dus toch kwaliteitsverschil in) maargoed daar betaal je ook meer voor.
 
Bovenaan Onderaan