Sleutels reageren niet meer, batterij wel goed

Cordoba

Forumguru
Ik had een maat ( helaas te vroeg overleden ) die in wageningen woonde en werkte bij Marin
En als ik daar kwam dan had hij altijd een bier dat hij daar bij een lokale brouwerij kocht !
En dat was zo verdomd lekker bier ....
Maar goed ik praat dan ook alweer over 15 a 20 jaar geleden dat hij de pijp aan maarten gaf...:pieker::(

Dat zal brouwerij "onder de linden" zijn, compleet met eigen stokerij, alleen is de brouwerij een jaar of 2 terug gestopt en de brouwer overleden als ik me niet vergis.

Wat de prijs van reparatie van een deurslot betreft: reken bij een dealer op een prijs van pakweg 150 euro voor het slot, en daar komt arbeidsloon nog bovenop, dus grofweg 200 euro, dus een ritje naar Frank in Apeldoorn kan echt de moeite waard zijn. Overigens heb je ook kans dat de ontvanger van het AB-signaal kapot is, als beide sleutels het niet doen, maar koop ook eens een goede batterij (bij Action, Lidl enz. hebben ze nog wel eens oude batterijen die door de leeftijd bijna leeggelopen zijn).
 
Ik begrijp uit de reacties dat de kortste klap de sleutelmaker is, ik zal eens contact met hem opnemen.

kosten van een beetje peut was in dit geval niet het probleem, eveneens als de eventuele kosten van een slot.
meer tijds bestek van na werk uren mogelijk nog langs gaan voor reparatie, maar ik zal eens horen wat mogelijk is.

teven ben ik vrij geïnteresseerde in waarom de elektronica er dan mee ophoud op ten duur :) , vandaar dat ik de module zelf graag wouw vinden en evt uitpluizen. (ik hou wel van een uitdaging)

zelf dacht ik ook aan de AB die kapot is omdat beide sleutel op ander moment (~2 maand) mee ophielden (condensator verlopen, wie zal het zeggen)

batterijen zijn Duracell'tje dus verwacht ik nog wel goed.


Komend weekend met 4&5 mei eerst de EGR klep vervangen, wie weet daarna nog wel wat tijd voor evt ritje naar apeldoorn. Kan ie gelijk weer even inregelen. XP
 

Stripedkrijn

Forumguru
Komend weekend met 4&5 mei eerst de EGR klep vervangen, wie weet daarna nog wel wat tijd voor evt ritje naar apeldoorn. Kan ie gelijk weer even inregelen. XP

Die keer dat ik naar Apeldoorn ging - even Apeldoorn bellen...- werd er niet uitgelezen. De man weet aan de hand van het klachtenpatroon wat er met het betreffende slot aan de hand is en repareert het ter plekke na uitbouw zodat je met je eigen gerepareerde slot weer verder rijdt óf hij vervangt het door een ander slot wat reeds gerepareerd is. Het hangt er vlgs mij van af hoe druk hij het op die betreffende dag heeft. Vandaar dat een afspraak naar mijn idee het beste is. Resumerend: je kunt er denk ik niet van uitgaan dat er ook nog "even" wordt uitgelezen.
In mijn geval was het "uiteraard" 't linker voorportier wat last gaf.
Dat wordt immers ook het meeste gebruikt.
Hoe hardhandiger de portieren worden dicht geknald, hoe eerder de printjes in de sloten het zullen begeven. En bij een oudere auto weet je immers nooit hoe hardhandig een vorige eigenaar(esse) is geweest!
 
Resumerend: je kunt er denk ik niet van uitgaan dat er ook nog "even" wordt uitgelezen.
!

In dit geval bedoelde ik met "even inregelen" de auto zelf;)
op het moment dat ik de EGR klep vervang heeft hij de oude waarde (of misschien reset ik hem wel even) in de computer staan, deze regelt ie bij naarmate hij kilometers rijd.
vandaar het even inregelen door middel van kilometers maken naar Apeldoorn.
 
Ik ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn! De klachten zijn precies hetzelfde als mijn eigen.
Twee sleutels die in het begin het prima deden maar nu nog maar puur voor de leuk zijn om in te drukken.

Inmiddels mezelf aangeleerd om maar het sleutel in het slot te steken.
 
Bovenaan Onderaan