Sleutels reageren niet meer, batterij wel goed

Sinds een aantal maanden ben ik een gelukkige eigenaar vaan een skoda fabia uit 2004.

echter een paar maanden na aankoop reageerde de centrale deurvergrendeling niet meer op de sleutel, de deuren reageerde nog wel gewoon op de knopjes aan de binnenkant van bestuurders portier.

ik had op dat moment even geen batterij beschikbaar dus de reserve sleutel gepakt, dit ging goed tot een maand geleden ongeveer. toen kreeg de reserve sleutel het zelfde probleem.

van beide sleutels daarom de batterij vervangen in de hoop dat ze het weer zouden doen, helaas was dit niet het geval.

ik heb beide sleutels geprobeerd opnieuw te synchroniseren via de handleiding, maar tevergeefs.
na wat rondneuzen op fora had ik een tweede manier gevonden met een sleutel in contact en andere in het slot, of ik heb deze stappen niet goed gevolgd maar deze manier werkt ook niet in mijn geval.

ik las dat er wel is een verband is tussen de micro schakelaar in de bestuurder portier, deze is in mijn geval vanaf begin van aankoop kapot (verklikker werkt oa niet meer) maar aangezien de sleutel het wel heeft gedaan verwacht ik hier niet een probleem mee.

stiekem is het toch best irritant dat de sleutel afstandsbediening niet meer werkt, heeft iemand een oplossing? of waar eventuweel de onvang module zich bevint en deze kan vervangen ?(ik ben wel een beetje handig)
 

Ted

Forumguru
Het frappante is dat ook mijn skoda 2003 de ab steeds zwakker wordt. Het bereik is nu 1 tot soms 5 meter. En vroeger (2003) zeker 50 meter. Ben benieuwd of je jij het modul kan vinden en weet te herstellen. Het leek wel of bij het wisselen van de accu van de winter het bereik drastisch minder werd. Misschien een accu reset levert wat voordeel op.
 
Het bereik van mijn AB was inderdaad in de tijd dat ze het beide nog deden nog maar rond de 1M. een accu reset zou theoretisch niet het probleem moeten vormen van een selecte ontvanger, het koude weer daarin tegen kan wel effect hebben op de componenten van de ontvanger en daarom evt geen synchronisatie meer kunnen maken met de sleutels.
 
Ik zou als eerste je slot eens laten maken om dat uit te sluiten. Kan je oorzaak zijn namelijk.

Deze snap ik niet zo goed, waar zou het probleem dan moeten liggen in mijn slot?

omdat hij niet meer reageert op ontvangen van signaal maar slot veder geen problemen.
of is dit een en de zelfde module?
 

Stripedkrijn

Forumguru
We is ook een groot prijsverschil, schat ik, tussen de reparatie laten uitvoeren door onze Apeldoornse vriend en een dealer. Waarschijnlijk fors groter dan de prijs van een tankje peut.
 

EdK

Forumguru
Denk dat ik naar apeldoorn net zolang onderweg ben als jij vanuit Friesland.
Maar de dealer zal alleen voor nieuw slot gaan en dan nog het inleren waarschijnlijk erbij rekenen.
Wel voor dat bedrag rij ik dan echt wel naar apeldoorn toe, kost me misschien 2 a 3 uur aan tijd meer maar ben stukken goedkoper uit en kan op de terugweg dan nog even in Wageningen paar flessen bier kopen.
 

EdK

Forumguru
Wagenings bier? Vertel!!
Ik had een maat ( helaas te vroeg overleden ) die in wageningen woonde en werkte bij Marin
En als ik daar kwam dan had hij altijd een bier dat hij daar bij een lokale brouwerij kocht !
En dat was zo verdomd lekker bier ....
Maar goed ik praat dan ook alweer over 15 a 20 jaar geleden dat hij de pijp aan maarten gaf...:pieker::(
 

PizzaPieter

Forumguru
Wageningen ligt niet écht op de route van Apeldoorn naar Fryslan (of andersom).

Apeldoorn kun je echter goed zijn, al is er in Corona tijd ook geen zak aan. Als je wel naar Apeldoorn komt voor de deurslotreparatie, dan is er hemelsbreed 750m verderop een heel fijne ijssalon Brouwer op winkelcentrum de Eglantier, waar je een heerlijk ijsje kunt halen..
 
Bovenaan Onderaan