Sleutels koppelen aan profiel infotainment en elektrische stoel

Tukkerdad

Actief lid
Het lijkt erop of het sinds kort wel goed werkt: als mijn vrouw met haar sleutel dichtbij de auto ontgrrendelt en de deur opent gaan stoel en radio naar haar instellingen, bij mijn sleurtel naar mijn voorkeuren. Wellicht een ota updat? Enfin, lijkt nu te werken.
 

Tukkerdad

Actief lid
Nee, dat vond ik t rare. Ineens leek t te werken. Ik las van mensen over een versienummer, zal eens kijken of ik dat van mij kan zien. Ff zoeken waar t zit. Misschien zegt ons dat meer.
 

SNARFB

Senior Member
Nadat ik je berichtje las, zelf ook even uitgeprobeerd en inderdaad met het openen met de sleutel van mijn vrouw, werd het profiel (en dus alle voorkeuren) van mijn vrouw geladen. Behalve de stoel. Deze bleef staan zoals hij stond. Daarna weer met de andere sleutel (van mezelf) geopend. Helaas veranderde er toen niets. Bleef dus staan op het profiel van mijn vrouw. Misschien was ik te snel met switchen?
 

Broertje van Einstein

Senior Member
Volgens mij moet je voor elke sleutel aangeven in het infotainment dat die het profiel aan die sleutel moet koppelen. Dus eerst met de ene sleutel alles instellen. Die sleutel op afstand neerleggen en dan het zelfde met de andere sleutel. Bij mijn Kodiaq werkt het wel zo.
 

SNARFB

Senior Member
[Q
Bij de Octavia iv werkt het iets anders. Hierbij moet je het betreffende profiel (account) laden en de sleutel waarmee je de auto opent en sluit zou dan automatisch gekoppeld moeten worden aan dat profiel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tukkerdad

Actief lid
Hebben we exact dezelfde. Enige uitzondering navigatie (21.1) maar die heeft geen impact verder. Voor mensen met problemen: check de softwareversie even, mogelijk bij lager dan 1788 informeren.
 
Ik heb een 'normale' versie 4 (geen PHEV), maar inderdaad ineens kwam ik er van de week achter dat de stoel zich ging verzetten als ik met mijn eigen sleutel ontgrendelde, en weer in stand van mijn vrouw als ik met haar sleutel ontgrendelde.

Wel heb ik inderdaad eerst met de ene sleutel de instellingen gedaan, ook de stoel instellingen weer opnieuw met Set-[voorkeuzestand] gebruikt, daarna afgesloten en de andere sleutel binnen in huis gepakt (en die eerste daar achter gelaten). Toen de hele riedel opnieuw...

Geen idee of dit de werkwijze was, maar zoals ik eerder had gelezen zou dat de manier moeten zijn. Toen hij dat in eerste instantie nog niet deed, dacht ik idd: ik rij langs de dealer, maar dat hoefde dus ineens niet meer. :-)

Ik ben er blij mee.
 
Bovenaan Onderaan