Sleutels koppelen aan profiel infotainment en elektrische stoel

herby1

Lid
Hoi

Vandaag mijn nieuwe Octavia opgehaald en probeer twee zaken geregeld te krijgen wat nog niet is gelukt.

  • Als ik de sleutel gebruik om de auto te openen dan zou ik graag ook het bijhorende profiel van de infotainment hieraan gekoppeld willen hebben, wat ik ook probeer, het laatst gebruikt profiel is hetgene wat gekozen wordt, ongeacht welke sleutel ik gebruik.
  • Ídem voor de elektrische stoel met geheugen fuctie, deze zou, volgens de dealer, gekoppeld moeten kunnen worden aan de sleutel, maw de stoel gaat dan in de juiste stand zodra de auto geopend wordt.
Beide vind ik niets over terug in de gebruiksaanwijzing.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen?

Alvast bedankt

Gr
Herby
 

SNARFB

Senior Member
@herby1: Ik begrijp uit je bericht hierboven dat je niet in staat bent om een sleutel te koppelen aan een gebruikersprofiel maar dat je wel de stoelverstelling kunt koppelen aan een gebruikersprofiel?
 

herby1

Lid
Het configureren van de stoelen was een trukkje wat moest worden uitgevoerd.
1. Open de auto
2. zet stoel in juiste positie incl spiegels
3. druk op stoel Set-1
4. kies profiel radio
5. zet vinkje sleutel in systeem even uit en weer aan
voila

sluit de auto en ga binnen de andere sleutel halen (niet zoals ik de eerste keer met beide sleutels in de auto)
herhaal stappen voor andere sleutel en kies dan Set-2 of Set-3 op de stoel om in te programeren

Beetje omslachtig maar als ik nu de auto open doe van afstand en open dan de deur van de auto dan zie je de stoel verschuiven
 

herby1

Lid
Als je twee gebruikers hebt dan moet je de juiste gebruiker kiezen (profiel)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SNARFB

Senior Member
Ben ik nou de enige die het niet voor elkaar krijgt om de sleutels te koppelen aan de gebruikersprofielen? Heb alles al geprobeerd maar hij blijft het laatst gebruikte gebruikersprofiel weergeven, met welke sleutel ik de auto ook ontgrendel. Om moedeloos van te worden.
 

jongetje

Forumguru
Ik heb maar 1 profiel en gebruik 1 sleutel. De reserve ligt altijd op dezelfde plek voor nood.
Ik heb knop 1 van de stoel en mijn vrouw knop 2. Soms doet de stoel irritant door na openen en sluiten opeens stand 2 te kiezen. Geen idee en druk dan maar op stand 1.
 

Tukkerdad

Actief lid
Hihi, ik heb t ook nog niet voor elkaar hoor. Zal de dealer wel eens vragen, maar ook als ik t ritsje volg van herby lijkt hij altijd van de hoofdgebruiker uit te gaan. Stoelen met set werkt prima, dus komt nog wel.
 

SNARFB

Senior Member
Met welke sleutel ik ook ontgrendel, hij blijft altijd op het laatst gekozen profiel staan. Als ik handmatig van profiel wissel, neemt ie ook de stoelinstelling mee dus dat is prima. Maar het handmatig wisselen van profiel duurt zo lang dat dat geen optie is. Ik wil gewoon dat ie doet wat beloofd wordt.. dus... profiel koppelen aan één van de sleutels.
 
Ik zit met hetzelfde euvel: ik krijg de stoel (en spiegel) instellingen wel gekoppeld aan het profiel, maar de 2 sleutels afzonderlijk niet aan een specifiek profiel.
@herby1: Waar woon je, dan kom ik langs om te uit te zoeken ;) Snap er namelijk niks van....
 

herby1

Lid
[Q

Ik woon in Nuenen, wat me wel opvalt is dat het hele systeem niet vlekkeloos werkt. Gisteren maakte ik via de afstandsbediening de deur open, na het fysiek openen van de deur gaat normaal gesproken de bestuurderstoel naar achteren en staat er "Welkom Herby" in het scherm. Nu bleef de naam van mijn vrouw er staan zonder dat ze uberhaupt in de buurt was. De stoel bewoog niet en ik moest dus op '1'drukken. Naderhand werkt het weer wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar je woont was meer een grapje, maar jammer van je conclusie dat het (nog...) niet vlekkeloos werkt. Ik denk dat ik komende week maar eens naar de dealer rij en het hen uit laat zoeken.
Zal vanwege de tijdsduur wel een afspraak maken, anders zal het wel niet passen.

Keep you posted.
 

herby1

Lid
[Q
nou ik heb ze net ook gemailed want het systeem werkt gewoon niet goed. met -6 is de kachel module verdwenen, kan dan met geen enkele mogelijkheid de verwarming/stuurverwarming/stoelverwarming aanzetten.

Met enige regelmaat (ook tijdens het rijden) krijg ik meldingen dat lane assist/travel assist/traffic assist niet beschikbaar is.

En de online interieurverwarming is niet beschikbaar, kortom de auto voorverwarmen kan dus niet, volgens de Skoda-Connect site zit het wel in de afgenomen opties, kan wel de auto koelen, maar of dat handig is met -6
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je iets speciaals als optie toegevoegd om de verwarming te kunnen bedienen via de app? Iets van een standkachel of iets dergelijks? Ik heb namelijk niets in de opties terug kunnen vinden wat deze functionaliteit zou kunnen activeren, anders dan de standaard opties.

Maar ik kan het ook niet aanzetten. dan komt de app uiteindelijk met een melding dat er een error is opgetreden tijdens het plannen.... kan overigens ook niet eens aangeven tijdens het plannen of ie moet verwarmen of koelen....
 

SNARFB

Senior Member
Om deze functionaliteit te kunnen gebruiken met je app moet je auto zijn uitgerust met een standkachel of moet de auto een PHEV zijn. Met die laatste variant wordt de auto dan elektrisch voorverwarmd/gekoeld als de laadkabel is aangesloten.
 
Kijk, aan deze info hebben we iets! Dank voor het uitsluitsel.

Als ze dan niet alleen de kleur van mijn auto in de app laten zien, maar ook de functionaliteiten uit de app halen die niet op mijn auto beschikbaar zijn (dat weten ze dan ook tenslotte), dan voorkomt dat discussies ;)

Kon/kan alleen de standkachel nergens als optie aanvinken....
 
Laatst bewerkt:

SNARFB

Senior Member
Ja, klopt.. Zeer verwarrend. De app is trouwens zeer instabiel. Ook de software van de auto kan nog wel een paar updates gebruiken.
 
Bovenaan Onderaan