Slecht geluid: boxen of de Stream

Oli4

Actief lid
Maar een goede Alpine (daar kwam de man van de Hifi-zaak ook gelijk mee) kun je natuurlijk meenemen.
Additionele kosten: vervangen van het "Stream-Frame" door een frame naar Din1-norm, zodat een aftermarketradio erin past (krijg een extra opbergvakje erbij :eek:oo:) + adapterkabel van Canbus naar ISO.
(Materiaal: ±€75,= + (als je 't laat doen door de garage ±€55,= uit-/inbouwkosten)...
Kosten voor een eerste opwaardering in speaker/tweeter, circa 150 (setje) + 100 (inbouw) = 250 euro. Maar daar begint het volgens mij mee...

:worshippy:Welkom in de wereld, die Audio heet !!!:worshippy:

Denk goed na.... en volg vervolgens je gevoel....:xyxthumbs:
 

bat

Lid
Ik ben sowieso van plan om m'n iPod aan te sluiten voor 'mp3's' (want daarop staan ze in behoorlijke kwaliteit AAC's). Audiofiele aspiraties heb ik sowieso niet in een auto, zeker niet in een TDi. Dan zou je m.i. eerst moeten beginnen met een goede isolatie tegen rij- en motorgeluid.

De radio-ontvangst in m'n 307 is overigens ook kwalitatief uitermate teleurstellend.

Zoals gezegd: ik merk het vanzelf. Minder dan in m'n 307 kan het echt niet worden.
 
Ik lees steeds dat er zo'n slechte ontvangst is. Ik heb dit heel af en toe: AM geluid maar dat is dan alleen in een gebied dat bekend staat voor zijn radio problemen. Ter plaatse is ook de GSM ontvangst slecht. Dit is in de buurt van Aarschot (BE). Zou de combinatie van NL radiosignaal en Stream het probleem kunnen zijn? Ik heb voor de rest geen klachten over de Stream hoor, ook niet in het buitenlend. Ik ben wel nog niet in NL geweest.
 
Additionele kosten: vervangen van het "Stream-Frame" door een frame naar Din1-norm, zodat een aftermarketradio erin past (krijg een extra opbergvakje erbij :eek:oo:) + adapterkabel van Canbus naar ISO.
(Materiaal: ±€75,= + (als je 't laat doen door de garage ±€55,= uit-/inbouwkosten)...


:worshippy:Welkom in de wereld, die Audio heet !!!:worshippy:

Denk goed na.... en volg vervolgens je gevoel....:xyxthumbs:

Mooier is natuurlijk een dubbel din schermpje, al dan niet met touchscreen en/of navigatie. Vooral Clarion heeft momenteel topsystemen (wel prijzig). De ruimte in het Octavia dash lijkt me daar prima geschikt voor.
 
Wat is er mis met een Columbus?

Niks specifieks, maar vaak bieden de aftermarket systemen meer mogelijkheden en opties, bijvoorbeeld voor het uitbreiden van de installatie met extra versterkers op een fatsoenlijke manier.

En voor mezelf sprekend, als ik nu een perfecte RS vind die dan toevallig Stream heeft en ik wil er wat anders in, kies ik toch echt niet voor Columbus, maar voor een net aftermarket schermpje.
 

Steve

Senior Member
Dat kan wel of je er iets aan hebt in een niet VAG auto is te betwijfelen.
Maar het kan wel degelijk.
 

Oli4

Actief lid
Dat kan wel of je er iets aan hebt in een niet VAG auto is te betwijfelen.
Maar het kan wel degelijk.

Felicia-Peter en SV: Jullie hebben (natuurlijk beiden :worshippy:) gelijk.
Echter: zelfs als je binnen de VAG groep van type auto wisselt, kan je compatibiliteitsproblemen tegenkomen .
(Waarom zou anders op de skodawebsite per type auto een ander radio-aanbod zijn??)


Een heel ander aspect bij de all-in-one inbouwapparatuur vind ik persoonlijk de diefstalgevoeligheid: Deze H.u's hebben m.i.geen afneembaar display, waardoor een toevallig geinteresseerde passant (met een stoeptegel in z'n binnenzak) alles-in-één keer mee kan nemen. (er zijn hier wat threads over....).
Een Stream daarentegen ...wil bij mijn weten geen :923: meenemen (met als uitzondering hopelijk die bakken, die hier te koop staan... kuchkuch;)).
 

F.Vorstenbosch

Nieuw lid
Slecht geluid en ontvangst Stream

Ik heb dus ook zo'n Stream en vind de ontvangst van de radio ook zwaar onder peil. Ik rijd door heel Nederland voor mijn werk, maar de radio schakelt met grote regelmaat van stereo naar mono ongeacht waar ik me in Nederland bevind. Het geluid van de radiozenders klinkt ook nog eens heel slecht.

Als je een CD-tje of MP3-tje afspeelt is het geluid zeker een stuk beter als met de radio, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Heb al veel met de audio-opties gespeeld, maar krijg het geluid niet naar mijn zin.

Nu heb ik erover lopen denken om een 3Sixty soundprocessor van Rockford Fosgate te kopen. Schijnt erg goed te zijn, maar ja... daar is de ontvangst van de radio nog niet mee verbeterd. (Via E-bay is zo'n 3Sixty nog redelijk goedkoop trouwens.)
 
Bovenaan Onderaan