Slecht functionerende airco/klimaat installatie Elroq 2025

DIBI

Nieuw lid
Hallo, het klimaat systeem van mijn Elroq 85 Buisiness Edition jul 2025 werkt niet naar behoren. De koeling werkt nauwelijks. aan de passagierszijde (ook in ECO stand) koelt het matig maar aan de bestuurderskant vrijwel niet. Ook is de fansnelheid aan de bestuuderskant beduidend lager dan aan de bijrijderskant. Bij 25 graden wordt het echt pas na geruime tijd een beetje koeler. Heeft iemand anders deze ervaring en wat zijn de ondernomen stappen?

hemi24

Forumguru
Deel eens een foto van je instellingen van het klimaatsysteem, als je wilt.

Heb je de roosters (allemaal) wel open staan, of per ongeluk opzij geschoven en daarmee dicht gezet?

Rallye

Forumguru
Hoezo “ook in ECO stand”? Dat is toch juist de stand waarin de airco het minst werkt?

DIBI

Nieuw lid
Blijkt af fabriek te weinig koudemiddel in te zitten. Expansieventiel moet nog vervangen worden. Ben 10000 km en 5 maanden verder!!!

Tees

Donateur
Tsjonge, snap wel dat de dealer daar een tijdje over moest nadenken...wie denkt er nou aan te weinig koelvloeistof?!? Dat is toch iets dat nooit vervangen hoeft te worden en eeuwig aanwezig blijft. :argh::shutup:

Zou me niet verbazen als ze niet (goed) gelekcheckt hebben en je over een paar maanden daar weer staat...

• Leuk
Waarderingen: DIBI

DIBI

Nieuw lid
En dan te bedenken dat ik het hen 2 afspraken eerder gevraagd heb. Wij geven airco en warmtepomtrainingen dus ik weet waar ik over praat. Helaas is steeds minder kennis aanwezig in de werkplaatsen. De balie kan er ook niks aan doen. Plug and play generatie.

Bovenaan Onderaan