Skoda's Greentech komt naast Greenline

Vanmorgen een proefrit (ca. 1,5 uur) gemaakt in een VW Golf variant 1.6 TDI bluemotion (deze gaat volgens mij redelijk overeenkomen met Greentech qua motor/versnellingsbak of zitten hier nog verschillen in??). Ik vond de motor/versnellingsbak erg tegenvallen. Je moet soms terugschakelen om de gang (bij inhalen etc.) er goed in te krijgen. Tevens moet je best ver "doortrekken" in de versnellingen om snelheid te maken (het lijkt wel een benzinemotor :laugh:) Onderin is de motor niet thuis. Hij draait wel lekker weinig toeren op de snelweg (2100 toeren bij 120 km/uur) en hij is een stuk stiller dan de 1.9 TDI waar ik regelmatig in rij. Kortom ik ben er nog niet helemaal uit....

Rob
 

hemi24

Forumguru
@Gugda: klinkt behoorlijk als mijn O2 1.6TDI Elegance BL... Maar goed volgens de dealer kan en mag ik de 1.6 niet vergelijken met de 1.9...
 
@Rob

Als ik me niet vergis las ik een aantal weken geleden in de AutoBild een vergelijking tussen de Golf VI en de Skoda Octavia. Waarin werd aangegeven dat de overbrengingen langer waren in de Golf dan in de Octavia. Heb helaas het blad niet meer en zat net al even te zoeken of ik het online kon vinden, maar nog niet gevonden.

Ik zie het dinsdag wat de motor presteert. Het alternatief is een 2.0 TDI maar denk dat deze vanaf 1-1-2011 een stuk duurder wordt als ik het even zo bereken. Het extra vermogen is mij de extra kosten in de maand als bijtelling niet waard denk ik op voorhand.

Gr,

John
 
@Rob,

Gisteren ging niet door, maar heb vanmiddag alsnog een proefrit gemaakt in een huidige Skoda Octavia Combi Greenline met Pegasus 17" Wielen. Moet zeggen dat ik het allemaal erg vond meevallen. Je leest hier en daar dat bij wegrijden nog wel eens de motor wil afslaan. Totaal geen last van gehad. De auto wil met de 1.6 redelijk mee met het verkeer. Het is uiteraard niet te vergelijken met de 2.0 TDI 103KW die ik nu heb, maar op sommige punten rijd het zelfs soepeler en minder explosief en dus fijner. Als ik het vergelijk met mijn huidige auto dan moet ik gewoon een versnelling lager rijden dan gewend. Dus rotonde niet in de 3 nemen maar in de 2, invoegen op de snelweg niet in de 4 maar in de 3. Zelfs het luie diesel rijden viel me niet tegen, dus relatief snel opschakelen, ging redelijk soepel.

Ik ben er al wel uit wat het gaat worden.

De dealer had een paar prijzen van opties via de telefoon van PON gekregen, maar nog niet alles. Volgende week zijn de prijzen van alle opties er en kan er een definitieve offerte gemaakt worden.

Gr,

John
 
Hoi John, het afslaan had ik ook gelezen maar ik vond dat erg meevallen. bij mij is het op dit moment een geheel andere kant op aan het gaan. Ons bedrijf koopt de auto's zelf en dan gaat een stukje inruil meetellen. Ben nu zelf bezig met een Golf variant (Highline, 1.4 tsi) Alternatief is nog de SKoda Greentech. (waar de inruil een beetje tegenviel). Ik begreep overigens ook van de verkoper bij Skoda dat VAG de Skoda iets minder aantrekkelijk wil gaan maken. Volkswagen verliest iets te veel marktaandeel :grin:

gr.

Rob
 
Van dealer antwoord gekregen op de vraag of Hill Hold als losse optie komt, aangezien de greentech wel ESP standaard heeft maar geen Hill Hold. Helaas is het antwoord NEEN. Jammer van PON dat ze dat niet als losse optie toe laten.

Gr,

John
 
Ik vind het al heerlijk dat het 20% bijtelling is ipv 25%. Scheelt toch op paar honderd euro per jaar voor dezelfde auto.
Ik heb jaren terug met m'n rijexamen overigens de hellingsproef nog goed uit kunnen voeren zonder hill hold.;)
 

Darkside

Forumguru
Ik heb met mijn rij-examen ook de ramen met de hand bediend. En moest als het regende ook zelf de ruitenwissers aanzetten alsmede het licht.
Hoef ik nu ook allemaal niet meer. Heerlijk is dat.
 
Zaterdag de Greentech Businessline 2011 prijslijst gekregen. Denk niet dat ik deze nog mag posten ergens, maar wat ik wel zag is dat de meeste accessoires goedkoper zijn geworden. Ook bijvoorbeeld de Elegance Businessline is gedaald in prijs vanaf 1-1-2011. Dus voor diegene die bezig zijn met uitzoeken, ga langs bij je dealer de 2011 prijzen zijn bekend.

Gr,

John
 

Wasmachineman

Forumguru
Van wie mag je niet posten dan?? Van mij wel hoor!:grin:
Dat de prijzen omlaag gaan kan te maken hebben met de BPM die afgebouwd wordt.
 
Bovenaan Onderaan