Skoda Zekerheidspolis een farce

Status
Niet open voor verdere reacties.

w.r.

Lid
Škoda Zekerheidspolis is een farce en is zeker geen fabrieksgarantie hoewel velen dat zullen denken

Als het fabrieksgarantie zou zijn dan is die namelijk in strijd met het Europees recht

Als eerste moet u uw (nieuwe) skoda laten onderhouden door de originele skoda dealer waar u gemiddeld genomen 300 euro te duur uit bent voor een grote beurt Indien het fabrieksgarantie zou zijn is deze verplichting in strijd met het Europees recht

Verzekerde is verplicht:
1) om alle voorgeschreven onderhoudsbeurten en reparaties te laten uitvoeren bij een Reparateur;
Reparateur:

Een door de importeur of de fabrikant erkende Skoda Servicepartner;
Zeker met de premie betaald u in feite uw eigen garantie maar het wordt nog veel erger

Uitgesloten zijn
Koppelingsplaat en drukgroep, remleidingen en remtrommels, remschijven en - blokken, banden, wielbalans, veren/springveren en schokdempers, pneumatische veren en pneumatische schokdempende veren;
Ook als uw drukgroep breekt zoals bij Fabia II reeds voorkomt dan valt dit niet onder den garantie

Oh denk u maar mijn dure EGR klep dan, nou dat is in hoge mate te betwijfelen of die er onder valt

Er moet sprake zijn van een mechanische storing
Mechanische Storing:
Het plotseling uitvallen en/of breken van een onderdeel dat gelet op dat gebrek en/of die breuk, overwegende het onderhoud, de leeftijd en de informatie van de fabrikant, niet meer in staat is de functie te vervullen waarvoor het werd ontworpen;
Als skoda van mening is dat normaal is dat die vervuilt en bij 30.000 kennelijk uitvalt heeft u geen enkele rechten

Stel uw auto is 2 jaar oud en heeft 29.000 gelopen dan betaalt u minimaal 3 grote beurten samen bij skoda tussen de 1500 en 1800 euro en 3 kleine beurtjes samen 600 in totaal 2400 euro en dan de premie van 449 euro op uw greenline

Stel u gaat naar vag techniek dan betaald u rond de 900 euro aan onderhoud en u neemt geen aanvullende garantie dan bespaart u 2000 euro en mag u zelf bepalen of u dat risico wenst te nemen
 

Rosinfield

† In Memoriam
zoiets heeft ook meer als functie het teweegbrengen van een gerust gevoel. Voor een groot deel idd een illusie, maar ga al die mensen die aan zoiets behoefte hebben nou niet ongerust maken!
 

Noord26

Forumguru
Ik heb er bij onderhandeld toen we de onze 2e hands kochten; geen extra kosten dus. Inmiddels een wiellager laten vervangen. Viel onder de verlengde garantie zeiden ze en de rekening van circa €380,- werd door gestreept. Wat valt er niet onder de verlengde garantie, veel, heel veel niet zelfs..

Beetje goede verstandhouding met je dealer weegt ook mee natuurlijk. Ook met inruil als hij volledig dealer onderhouden is scheelt in de prijzen die je nu op noemt als 'besparing'.
 

w.r.

Lid
Typisch zo een voorbeeld van je rijk rekenen het onderdeel samen met een naaf kost rond de 115 euro van skf, met een luchtdruk getrokken trekker is die in een half uur wisselbaar Er is maar een conclusie dat alle onderhoud bij de skoda dealer gewoon 100% te duur is, de verlengde garantie dekt niet veel en wat de garantie dekt wordt in feite door jezelf betaald

Voor de rest wat betreft de rest waarde als je lang wilt door rijden met je skoda maakt in feite wel of niet dealer onderhouden niks meer uit
 

michelover

Forumguru
Je kan ook een ander merk gaan rijden misschien zijn die wel "eerlijk" met hun prijzen?
En die niet merk garage doet het allemaal zonder winst te maken?
Als je nou echt goedkoop uit wil zijn moet je alles zelf doen, weet je in ieder geval dat het goed gebeurt.
 

Noord26

Forumguru
Ik reken mijzelf niet rijk. Heb het erbij onderhandeld en anders had het altijd geld gekost. Nu kostte het niets. Voor onderhoud ga ik toch al liever naar de dealer. Een auto rijden kost nu eenmaal geld. Persoonlijke situaties verschillen enorm en mijn dealer is perfect en zit letterlijk aan de overkant van de straat. Wie woont er daar nu; en wie woont er recht tegenover bijvoorbeeld VAGtechniek?

En wie gaat er minimaal 2 uur besteden om de hele voorzijde los te halen? Een half uur is onmogelijk, er moet veel los helaas. Je hebt ook het juiste gereedschap nodig. Plus uitlijning is ook wel prettig als alles los is geweest, daar heeft niemand de juiste apparatuur voor staan in zijn garage of carport. Je rekent nu een beetje te gemakkelijk hoor!

Daarom denk ik dat je een beetje te hard aan het rekenen bent in je voordeel. Heb je iets mee gemaakt waardoor je deze constructie van verlengde garantie zo tegen staat? Het is idd niet zo mooi als het in eerste instantie klinkt, maar je verhaal schijnt maar 1 kant op.

Stel jezelf eens voor en je situatie vanwaar dit topic? Er zit iets achter.
 

Cordoba

Forumguru
Overigens die voorwaarden zijn niets bijzonders, dat is bij veel automerken zo. Probleem is dat je in de praktijk heel erg afhankelijk bent van de welwillendheid van de garage.

@Noord26: jouw dealer is blijkbaar een goede, ik weet ook dealers waar ik voor onderhoud aan mijn auto, toch de voorkeur geef aan (bij wijze van spreken) de fietsenmaker die er naast zit.
 

Noord26

Forumguru
Klopt helemaal. Je hebt meer aan meedenkende dealer als een aan een verlengen-/verzekeringspolis..

De TS zal die helaas niet hebben maak ik op uit zijn verhaal.

@ Cordoba: wij rijden ook voor onderhoud van onze Suzuki altijd naar Breda, terwijl de Tilburgse dealer hier 600m vandaan zit. Ik begrijp je.
 

The bone collector

Senior Member
Stel uw auto is 2 jaar oud en heeft 29.000 gelopen dan betaalt u minimaal 3 grote beurten samen bij skoda tussen de 1500 en 1800 euro en 3 kleine beurtjes samen 600 in totaal 2400 euro en dan de premie van 449 euro op uw greenline

Stel u gaat naar vag techniek dan betaald u rond de 900 euro aan onderhoud en u neemt geen aanvullende garantie dan bespaart u 2000 euro en mag u zelf bepalen of u dat risico wenst te nemen


Ik ben ook geen echte fan van de verlengde garantie, maar je mag ook niet te kort door de bocht gaan: een auto met 2 jaar en 29.000km, vraagt bij jouw Skoda dealer 2400 euro aan onderhoud? Ga jij om de 4 maand en 5000 km naar de dealer voor afwisselend kleine/grote beurt? Zo slecht zitten ze nu ook niet in elkaar, hoor.

Bovendien krijg je voor de iets duurdere beurten ook mobiliteitsgarantie, dat kost anders ook wat per jaar.
 

piair1982

Forumguru
Het is ook een reparatie verzekering en geen garantie verlenging.

Nederland is dol om zichzelf over te verzekeren en daar springt Pon handig op in. Enige uitzondering is seat die de verkoopprijs verhoogt heeft en de 4 jaar standaard geeft. 2 jaar fabrieks plus 2 jaar reparatieverzekering.
 

piair1982

Forumguru
Het mooiste nog zijn de bepalingen van de garantie. Die zijn een enorm grijs gebied zodat VW Bank die dit faciliteert op alles nee kan antwoorden.

Tenzij je een meedenkende welwillende dealer hebt die van de hoed tot de rand weet.
 

w.r.

Lid
Ik heb wat los gemaakt :dankje: maar zoals mijn professor eens zei als we allemaal denken en zelfs als we het achteraf niet met elkaar eens zijn, dan hebben we allemaal gewonnen

Persoonlijk heb ik niets aan mee denkende dealers en aanbiedingen in casu Skoda dealer Hegeman Arnhem, die mij een korting wilde geven op een bijna nieuwe auto van enkele procenten zodat in concreto slechts de afleveringskosten wegvielen en dat alles voor een demo auto met 4000 km op de teller Dat alles nog gelardeerd met de opmerking dat die diesel toch wel duurder was met een blik dat is voor u niet weggelegd

Uiteindelijk kocht ik een gloednieuwe uit Italië geïmporteerde Skoda bij Kohlen auto's met een korting van 3600 euro

Ik heb weinig met Pon, ik moet ook eerlijk zegen kwam nog nooit een auto merk tegen waar de importeur zo dominant aanwezig was en waar de afwijzingen van garantie en coulance door Pon zo vaak in het google nieuws was
 

w.r.

Lid
Begrijpen begint bij het lezen van mijn post en willen we wat veranderen dan moeten we eerst inzage hebben in de garantie en coulance afhandelingen en de aanvullende garantie
 

Barrokok

Actief lid
Waarom koop je dan toch weer een Skoda, als blijkbaar alles je tegen staat aan dit merk (de dealers, de importeur, de voorwaarden, het onderhoud) en neem je vervolgens ook nog eens de moeite om een account te openen op een Skoda forum.

Vreemd verhaal...
 

Noord26

Forumguru
Wat is je verhaal precies? Want alle merken bieden deze verlengde garantie-mogelijkheden aan en Skoda verschilt hierin dus niet van andere merken. Dat je PON erbij haalt begrijp ik ook niet, omdat je die informatie vanuit google/nieuws haalt.

Dat is een vertekend beeld omdat het de grootste importeur van auto's is en dus ook veel wind vangt. Op Google kun je iets invoegen en altijd iets negatief iets vinden, zeker als het legio verkocht wordt. Mensen hebben nu eenmaal de neiging om wanneer iets niet goed bevalt dit te melden en niet als het wel goed bevalt. Dit in combinatie met de grootste importeur zijn verkleurd je beeld heb ik het idee.

Je bent nu vuur aan spuwen voordat er iets aan de hand is EN niemand begrijpt het onderliggende verhaal wat je nog steeds niet hebt verteld waarom je dit topic hebt aangemaakt.

"Begrijpen begint bij het lezen van je verhaal". Je verhaal klopt ook, echter niet met getallen zoals je ze voorspiegelt. Alle merken bieden dit aan en het zegt dus niets over het merk Skoda of de importeur PON.
 

w.r.

Lid
De verzekeringsovereenkomst cq de daarin toegezegd garantie is niet transparant, er is zoals eerder gezegd een enorm grijs gebied en kennelijk zijn we overgeleverd aan de grillen en of interpretatie van de fabrikant cq de importeur wanneer iets wel of niet gedekt is

Dat we überhaupt al kunnen en of moeten discussiëren over de vraag wanneer sprake is van een verzekerd voorval betekent dat de verzekeringsovereenkomst niet transparant is , anders zou dit voor ieder wel denkend mens al duidelijk zijn

De verzekeringsovereenkomst zou transparanter moeten zijn, ruimer van dekking en in de uitvoering onafhankelijk van de fabrikant en of importeur en of dealer en zou geheel los moeten staan of die auto nu wel of niet dealer onderhouden is

In de huidige vorm is de overeenkomst niet transparant, de dekking zeer beperkt en is de vraag of u niet in feite uw eigen garantie niet veelvuldig al betaald heeft voordat u een beroep kan doen op uw overeenkomst

Het plotseling uitvallen en/of breken van een onderdeel dat gelet op dat gebrek en/of die breuk, overwegende het onderhoud, de leeftijd en de informatie van de fabrikant, niet meer in staat is de functie te vervullen waarvoor het werd ontworpen

Wat men met die zin bedoeld heeft is geheel onduidelijk, in feite wordt alles op een hoop gegooid, eerst is er sprake van breken, dan wordt plots een gebrek er bij gehaald waarvan niet duidelijk is of dat breken al dan niet ten gevolge van ene gebrek moet zijn ontstaan en tot overmaat van ramp komt er dan een overweging inzake onderhoud leeftijd waarmee wellicht heeft trachten uit te sluiten dat het breken en of uitvallen niet het gevolg mag zijn ten gevolge van veroudering en dan is er zelfs nog ene toegedacht functioneel perspectief van de fabrikant
 

Barrokok

Actief lid
Misschien moet je de voorwaarden vooraf eens zo zorgvuldig doorlezen en dan de discussie voeren, i.p.v. andersom.
 

Noord26

Forumguru
- Nogmaals: wat is de reden van je topic en specifiek tegen Skoda/PON? Alle merken bieden dit aan.

- Wat je nu beschouwd als niet-transparant is vrijwel gelijkwaardig aan je originele fabrieksgarantie wat je op elk product krijgt. Lees die voorwaarden maar eens door.

- Denk je altijd zo negatief? Bent u verder wel gelukkig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan