Škoda Zekerheidspolis is een farce en is zeker geen fabrieksgarantie hoewel velen dat zullen denken
Als het fabrieksgarantie zou zijn dan is die namelijk in strijd met het Europees recht
Als eerste moet u uw (nieuwe) skoda laten onderhouden door de originele skoda dealer waar u gemiddeld genomen 300 euro te duur uit bent voor een grote beurt Indien het fabrieksgarantie zou zijn is deze verplichting in strijd met het Europees recht
Verzekerde is verplicht:
1) om alle voorgeschreven onderhoudsbeurten en reparaties te laten uitvoeren bij een Reparateur;
Reparateur:
Een door de importeur of de fabrikant erkende Skoda Servicepartner;
Zeker met de premie betaald u in feite uw eigen garantie maar het wordt nog veel erger
Uitgesloten zijn
Koppelingsplaat en drukgroep, remleidingen en remtrommels, remschijven en - blokken, banden, wielbalans, veren/springveren en schokdempers, pneumatische veren en pneumatische schokdempende veren;
Ook als uw drukgroep breekt zoals bij Fabia II reeds voorkomt dan valt dit niet onder den garantie
Oh denk u maar mijn dure EGR klep dan, nou dat is in hoge mate te betwijfelen of die er onder valt
Er moet sprake zijn van een mechanische storing
Mechanische Storing:
Het plotseling uitvallen en/of breken van een onderdeel dat gelet op dat gebrek en/of die breuk, overwegende het onderhoud, de leeftijd en de informatie van de fabrikant, niet meer in staat is de functie te vervullen waarvoor het werd ontworpen;
Als skoda van mening is dat normaal is dat die vervuilt en bij 30.000 kennelijk uitvalt heeft u geen enkele rechten
Stel uw auto is 2 jaar oud en heeft 29.000 gelopen dan betaalt u minimaal 3 grote beurten samen bij skoda tussen de 1500 en 1800 euro en 3 kleine beurtjes samen 600 in totaal 2400 euro en dan de premie van 449 euro op uw greenline
Stel u gaat naar vag techniek dan betaald u rond de 900 euro aan onderhoud en u neemt geen aanvullende garantie dan bespaart u 2000 euro en mag u zelf bepalen of u dat risico wenst te nemen
Als het fabrieksgarantie zou zijn dan is die namelijk in strijd met het Europees recht
Als eerste moet u uw (nieuwe) skoda laten onderhouden door de originele skoda dealer waar u gemiddeld genomen 300 euro te duur uit bent voor een grote beurt Indien het fabrieksgarantie zou zijn is deze verplichting in strijd met het Europees recht
Verzekerde is verplicht:
1) om alle voorgeschreven onderhoudsbeurten en reparaties te laten uitvoeren bij een Reparateur;
Reparateur:
Een door de importeur of de fabrikant erkende Skoda Servicepartner;
Zeker met de premie betaald u in feite uw eigen garantie maar het wordt nog veel erger
Uitgesloten zijn
Koppelingsplaat en drukgroep, remleidingen en remtrommels, remschijven en - blokken, banden, wielbalans, veren/springveren en schokdempers, pneumatische veren en pneumatische schokdempende veren;
Ook als uw drukgroep breekt zoals bij Fabia II reeds voorkomt dan valt dit niet onder den garantie
Oh denk u maar mijn dure EGR klep dan, nou dat is in hoge mate te betwijfelen of die er onder valt
Er moet sprake zijn van een mechanische storing
Mechanische Storing:
Het plotseling uitvallen en/of breken van een onderdeel dat gelet op dat gebrek en/of die breuk, overwegende het onderhoud, de leeftijd en de informatie van de fabrikant, niet meer in staat is de functie te vervullen waarvoor het werd ontworpen;
Als skoda van mening is dat normaal is dat die vervuilt en bij 30.000 kennelijk uitvalt heeft u geen enkele rechten
Stel uw auto is 2 jaar oud en heeft 29.000 gelopen dan betaalt u minimaal 3 grote beurten samen bij skoda tussen de 1500 en 1800 euro en 3 kleine beurtjes samen 600 in totaal 2400 euro en dan de premie van 449 euro op uw greenline
Stel u gaat naar vag techniek dan betaald u rond de 900 euro aan onderhoud en u neemt geen aanvullende garantie dan bespaart u 2000 euro en mag u zelf bepalen of u dat risico wenst te nemen