Skoda Yeti 1.8 4x4 kopen

PizzaPieter

Forumguru
@PizzaPieter

Niet goed gelezen van @hemi24 maar komop wie houd zich met zulke zaken bezig? Vraag me af of je kop dan nog bij het rijden zit, als je zit te timen en te turen naar paaltjes.
Gewoon voor een keer kan t tóch gewoon? Om te 'ijken'?

Genoeg kneuzen hier (waaronder ikzelf) die bij een piepje/tikje/trillinkje met hun hoofd de hele aandrijving nalopen tijdens een ritje om te kunnen bedenken wat t kan zijn.... Dan zal een paar keer hm-paaltjes tellen ook vast wel kunnen.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Canon-Eye : wat een verhaal voor iets wat je gewoon op het scherm van je mobiel kunt aflezen bij een app als bijvoorbeeld Flitsmeister…
Ik kijk zelf wel op de tomtom, zoals al aangegeven. Het gebruik van FM is natuurlijk niet "de maatstaf aller dingen"...
Immers, lang niet iedereen houdt zijn telefoon permanent in het zicht. Ik heb de mijne altijd in een binnenzak zitten, anderen leggen 'm wellicht in een oplaadvak en dan zal hij meestal ook niet afleesbaar zijn...
 

Canon-Eye

Forumguru
Maak je geen zorgen @JeSko: als je met de kop goed bij het rijden zit, dan let je juist érg goed op de naaste omgeving van de rijbaan - en laten dáár nou net die bermpaaltjes staan... Het op het goede moment indrukken van het stopwatchknopje gaat op het gevoel. En mocht je na 1 km toevallig geen zicht hebben op het juiste paaltje omdat er bv. net een vrachtwagen in beeld zit, dan neem je de volgende kilometer er gewoon bij. Is nog iets beter voor de meetnauwkeurigheid ook...
En een beetje hoofdrekenen onderweg geeft een stuk minder afleiding dan het voeren van een handsfree telefoongesprek, kan ik je uit eigen ervaring verzekeren. Bij mij bevordert het juist eerder de algemene concentratie en het wakker blijven (maar ik heb dan ook wel iets met cijfers en getallen).
 

hemi24

Forumguru
Niet goed gelezen inderdaad... :dankje:

Ik reken meestal onderweg steeds een beetje mee hoe lang ik erover zal doen om bij het volgende punt te komen.
Daarbij rekenen snelheden met stappan van 30km/h altijd vrij eenvoudig, zoals 120km/h is elke minuut 2km.
Ik ben niet zo'n fan van delen door 3,6...

Maar goed: hebben we ondertussen al foto's van de Yeti..?
 
@hemi24 Inderdaad is het meest simpele om je snelheidsmeter op een bepaalde snelheid (100 bijv) te zetten en dan te kijken op Flitsmeister wat de snelheid op de GPS is. In mijn geval was de standaardband die er op zat de 215x60x16.
Gevolg is dat nu de afwijking bij 100 km per uur 1% naar beneden is. In werkelijkheid rijdt je dus 99. Prima toch.

Alleen denk ik dat ik de reserveband er wel uit kan gooien. als ik die gebruik is de de afwijking tov andere banden mogelijk te groot voor de Haldex.
 
@JeSko.
Mbt het fluitend geluid: ik zag dat bij de rechterbuitenspiegel de zwarte rand om de daadwerkelijke spiegel iets los zat van de "bolling" van de spiegel. Heb dat provisorisch afgeplakt en uitgeprobeerd en het fluiten lijkt weg te zijn.
Nu die rand maar eens goed aan laten sluiten. Een beetje lijm zal het moeten doen hoop ik.

mbt die bluetoothaansluiting voor je telefoon (en dus o.a. DAB+ ontvangst en handsfree bellen) zal ik eens gaan zoeken welk merk/systeem het beste past in de Yeti.
 

Kanerr

Forumguru
....
mbt die bluetoothaansluiting voor je telefoon (en dus o.a. DAB+ ontvangst en handsfree bellen) zal ik eens gaan zoeken welk merk/systeem het beste past in de Yeti.

Mocht je het origineel willen houden kan je een facelift Yeti radio plaatsen, een zogenoemde DM radio. Alle gemakken van hedendaags maar dan passend in je Yeti. Je moet dan wel een adapterstekker hebben en het e.e.a. laten coderen. Daar heb ik dan een adresje voor :)

Het is wel duurder dan een aftermarket radio, dat dan weer wel..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kanerr

Forumguru
Natuurlijk.

Er zijn twee versies, de zogenaamde RCD330 / RCD360 en de DM. Het grootste verschil is aantal functies en Skoda navigatie. De RCD heeft geen originele navigatie. Beiden hebben wel apple carplay / android auto waardoor je dus in principe (zolang je offline map / grote databundel hebt) de navigatie van je smartphone kan gebruiken.

De RCD:
https://www.ebay.co.uk/itm/16391002...l:Yeti&hash=item2629cc782c:g:WvEAAOSw16Bg5uYt

De DM:
https://www.ebay.co.uk/itm/13368558...55-0&campid=5338722076&customid=&toolid=10050

Onderdeelnummer 5L0035200D
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Kanerr

Forumguru
Het is trouwens wel makkelijker om een RCD te monteren als je apple carplay of android auto gebruikt. En heel veel goedkoper...

Ik zat nog na te rekenen wat het mij gekost heeft. Je hebt een stekker adapter, usb hub en iemand die kan coderen nodig om alles werkend te krijgen :pieker::pardon:
 

Muug

Senior Member
Blij om te horen dat je happy bent met je 1.8 TSI 4x4. Je zult hier ergens mijn uitgebreid verslag vinden ivm olieverbruikfratsen. Dat is ondertussen al bijna 100.000km achter de rug en de Yeti vreet nog elke dag kilometers! Staat al sinds 2016 alle dagen buiten en weer en wind en hij heeft nog geen klap verkeerd gegeven. Prachtbak, echt!
edit: zélfs het interieur (incl. chauffeurstoel) ziet er nog als nieuw uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag voor het eerst op dit mooie Forum en heb afgelopen week mijn Yeti 1.2 verruild voor een hele mooie 1.8 4x4. Vorig jaar ben ik de Yeti Club Nederland gestart op Insta en FB.
@Ad: hoe zijn je ervaringen met de bandenmaat 235/60R16? Loopt er dan niets aan of maak je gebruik van Spacers of Liftkit?

Groet,
Patrick
 
Bovenaan Onderaan