@PCFreak
Bij diverse websites is het voldoende om het kenteken in te voeren waarna het systeem de juiste auto invult. Bij alle maatschappijen komt de GL te voorschijn met een nieuwprijs van € 15.990,=. Dan is een van de volgende vragen om de accessoires op te geven. Er zijn maatschappijen die € 500,= gratis meeverzekeren, maar sommige ook € 1.000,=. accessoires betekent elk item dat door de fabrikant dan wel de dealer op de netto kale auto van € 15.990,= is gemonteerd. Bij mij dus € 3.000,=! afleveringskosten worden door geen enkele maatschappij vergoed (dus niet meeverzekeren!!) omdat ze niet tot de auto behoren (het zit niet aan de auto vast)! Mijn auto is dus verzekerd voor € 18.990,= en dat komt overeen met mijn factuur (ex aflevering).
Bij totaal verlies betaalt de maatschappij dat bedrag dan ook uit ongeacht of er nog onderdelen zijn die de maatschappij kan verkopen later! Dat is hun 'winst' wat zij nog kunnen terug verdienen aan het wrak! Meestal worden wrakken opgekocht door autosloperijen! Stel de autosloperij betaalt nog €1.500,= voor het wrak dan legt de maatschappij in mijn geval nog het rest bedrag bij zodat ik een nieuwe GL kan kopen met de accessoires die op de factuur vermeld staan! Ook al is de nieuwe auto in de loop van d tijd duurder geworden, er staat gewoon een nieuwe identieke auto voor de deur excl. afleveringskosten!
Waarom weet ik dit: ervaringsdeskundige op dit gebied met 2x een auto total los in mijn leven (tegenpartij schuldig!)
Wat kortingen betreft, tja, dat is een wassen neus! Je kunt wel 12% korting krijgen maar als de bruto premie hoger is dan bij een andere maatschappijen dan zou het zomaar kunnen zijn dat je onder de streep, wat je uiteindelijk moet betalen, toch duurder uit blijkt te zijn!
Ik respecteer hier iedereen op het forum maar als je twijfelt aan hetgeen hier geschreven wordt door een ieder, ga dan hier geen vragen stellen maar vraag het aan de verzekering per e-mail (zwart op wit) hoe hun het doen!
Vrijverzekerd.nl is een gevolmachtigde van de Goudse die een vaste provisie hebben op hun producten en geen procentuele zoals de meesten. Daarom zijn zij uitzonderlijk goedkoop met 3 jaar nieuwwaarde dekking, geen eigen risico en ONBEPERKT aantal kilometers voor diesel en gas rijders!!
Vrijverzekerd.nl heeft een 0900 nummer maar stuur mij een privé mail en ik heb een 033 nummer voor je en vraag, vraag, vraag hun het hemd van hun lijf hoe een en ander werkt en laat dit bevestigen op mail!
Ik ben in ieder geval zeeeeeer tevreden!