Skoda / VW Bank autoverzekering

erik2907

Actief lid
* Skoda Fabia Combi Greenline 10-2010

Ik heb mijn GL bij vrijverzekerd.nl verzekerd! De Goudse is risico drager. De zaken die ik verzekerd heb zijn:

Nieuwwaarde € 15.990,=;
Accessoires € 3.000,=;
Ongevallen inzittende verzekering;
Verkeer Rechtsbijstandverzekering;
No Claim beschermer.

Criteria:
Postcode 13..
Leeftijd 50
Schadevrije jaren 14

Dekking:
All risk !!
Onbeperkt aantal kilometers !!
3 jaar nieuwwaarde dekking !!
Geen eigen risico bij door de maatschappij aangewezen herstel bedrijven, anders €150,= !!

Premie: € 32,64 per maand

E

Ex-lid 2926

Nog even iets over collectiviteitskorting. Kort geleden had ik telefonisch contact met een medewerker van een verzekeringsmaatschappij. Lijkt bijna op de bekende sigaar uit eigen doos. De medewerker vertelde mij doodleuk dat deze korting berekend wordt over de standaardpremie. Ook zonder collectiviteitskorting worden vaak dusdanig grote kortingen gegeven dat de uiteindelijke premie niet of nauwelijks verschilt van elkaar.

PC-fre@k

Banned
Naar mijn mening klopt er nog steeds iets niet. Erik verzekerd de kale catalogus waarde van zijn auto terwijl hij full options heeft. Overal waar ik kijk is de nieuw/dagwaarde de cataloguswaarde incl. alle afbriek opties. Dus alles wat je er bij kon bestellen vanuit Skoda.

Accessoires verzorgt de dealer, die komen er dan nog bij.

Ik vermoed dus dat Erik zich in elk geval onderverzekerd heeft voor zijn auto. Ik geval van total-loss zouden de accessoires nog prima kunnen werken (de auto is tenslotte nu ook in bezit van de verzekering) en krijgt hij alleen de cataloguswaarde uitgekeerd om een nieuwe auto zonder zijn accessoires te kopen.

Daarnaast wil ik nog even ingaan op de diverse merken die voorbij hoor komen. Iemand die recent radar heeft gekeken, of kassa.. naja, dat ding met die warme en koude douche. Een jongen kocht een redelijk nieuwe auto, verzekerde hem bij zoiets als onna-onna (klinkt net onbekend als). Auto in de fik, zou geld krijgen, laatste moment gaat de verzekeringsmaatschappij failliet. Weg geld.

Zeker voor die eerste 3 jaar moet ik gewoon een goede, stabiele verzekering hebben die mij 3 jaar nieuwwaarde kan bieden. En ja, dat betekend bij de meeste maatschappijen een nieuwe auto op het moment van total-loss/diefstal identiek aan de mijne tegen de dan geldende prijzen. Dus niet een som van 21.000 ongeacht de inflatie/marktwerking of wat dan ook.

FBTO voorwaarden:
catalogusprijs: de in Nederland geadviseerde verkoopprijs van de auto naar merk, type, model en uitvoering inclusief de af-fabriek geleverde meerprijs opties/pakketten zoals vermeld in de prijscourant van de fabrikant of importeur op het moment van afgifte van het kentekenbewijs deel 1A;
dagwaarde: de huidige aanschafprijs van een soortgelijk goed, verminderd met een bedrag door gebruik, veroudering en slijtage;

Ik gok dat ik het beste gewoon even per verzekering die voldoet aan de 3 jaar nieuwwaarde regeling alles op een rijtje moet zetten met hun voor en nadelen. Zie nu door de bomen het bos niet meer.

Collectiviteit is ook een goede, ik kan me best inschrijven voor een blad/club voor 30 euro per jaar als dat 10% korting oplevert.

Zespri

Forumguru
geachte heer PC freak

Het aangehaalde citaat van de FBTO voorwaarde klopt inderdaad niet.

U haalt net het gedeelte uit de FBTOvoorwaarde waarmen de definities bespreekt . Dus met andere woorden uitleg wat het één en andere betekend.

Als u auto all-risk wil laten verzekeren tegen nieuwwaarde bij fbto spreekt men over aanschafwaarde kijk dan in artikel 16 - op welke wijze wordt uw schade berekend- blz 40

Bij autoweek verzekeringen hoeft u geen lid te worden van het gelijknamige blad. Men biedt de verzekering aan al hun lezers en het doet er dus niet toe of u lid bent van het blad of niet.

Bij een verzekering van de ANWB wil men wel hebben dat u eerst lid wordt van de organisatie voor dat je de verzekering kan afsluiten. Het kan bepaalde voordelen geven bv korting op benzine via hun tankstations, wegenwacht etc

Collectiviteit is een goed iets. Bij UNIVE geeft bv mensen die lid zijn van de vakbond 12 % korting op een autoverzekering. Heb je toevallig ook nog een gezin en een huis kun je een extra bonus korting krijgen als je al je verzekering bij hun onderbrengt. En er zijn meer verzekeringsmaatschappijen die dit doen.

Ook u dealer kan u helpen aan een verzekering via de Skodabank

Uw bank helpt u ook zo aan verzekering etc

Mogelijkheden genoeg het enige wat de mensen hier u vertellen is dat het de moeite loont om er tijd in te steken en zaken te vergelijken.
Mocht u er dan als nog niet uit komen dan kunt altijd nog naar een adviseur gaan..

succes

erik2907

Actief lid
@PCFreak

Bij diverse websites is het voldoende om het kenteken in te voeren waarna het systeem de juiste auto invult. Bij alle maatschappijen komt de GL te voorschijn met een nieuwprijs van € 15.990,=. Dan is een van de volgende vragen om de accessoires op te geven. Er zijn maatschappijen die € 500,= gratis meeverzekeren, maar sommige ook € 1.000,=. accessoires betekent elk item dat door de fabrikant dan wel de dealer op de netto kale auto van € 15.990,= is gemonteerd. Bij mij dus € 3.000,=! afleveringskosten worden door geen enkele maatschappij vergoed (dus niet meeverzekeren!!) omdat ze niet tot de auto behoren (het zit niet aan de auto vast)! Mijn auto is dus verzekerd voor € 18.990,= en dat komt overeen met mijn factuur (ex aflevering).
Bij totaal verlies betaalt de maatschappij dat bedrag dan ook uit ongeacht of er nog onderdelen zijn die de maatschappij kan verkopen later! Dat is hun 'winst' wat zij nog kunnen terug verdienen aan het wrak! Meestal worden wrakken opgekocht door autosloperijen! Stel de autosloperij betaalt nog €1.500,= voor het wrak dan legt de maatschappij in mijn geval nog het rest bedrag bij zodat ik een nieuwe GL kan kopen met de accessoires die op de factuur vermeld staan! Ook al is de nieuwe auto in de loop van d tijd duurder geworden, er staat gewoon een nieuwe identieke auto voor de deur excl. afleveringskosten!
Waarom weet ik dit: ervaringsdeskundige op dit gebied met 2x een auto total los in mijn leven (tegenpartij schuldig!)

Wat kortingen betreft, tja, dat is een wassen neus! Je kunt wel 12% korting krijgen maar als de bruto premie hoger is dan bij een andere maatschappijen dan zou het zomaar kunnen zijn dat je onder de streep, wat je uiteindelijk moet betalen, toch duurder uit blijkt te zijn!

Ik respecteer hier iedereen op het forum maar als je twijfelt aan hetgeen hier geschreven wordt door een ieder, ga dan hier geen vragen stellen maar vraag het aan de verzekering per e-mail (zwart op wit) hoe hun het doen!

Vrijverzekerd.nl is een gevolmachtigde van de Goudse die een vaste provisie hebben op hun producten en geen procentuele zoals de meesten. Daarom zijn zij uitzonderlijk goedkoop met 3 jaar nieuwwaarde dekking, geen eigen risico en ONBEPERKT aantal kilometers voor diesel en gas rijders!!
Vrijverzekerd.nl heeft een 0900 nummer maar stuur mij een privé mail en ik heb een 033 nummer voor je en vraag, vraag, vraag hun het hemd van hun lijf hoe een en ander werkt en laat dit bevestigen op mail!
Ik ben in ieder geval zeeeeeer tevreden!

FredV

Banned
Er zijn maatschappijen die € 500,= gratis meeverzekeren, maar sommige ook € 1.000,=. accessoires betekent elk item dat door de fabrikant dan wel de dealer op de netto kale auto van € 15.990,= is gemonteerd. Bij mij dus € 3.000,=! afleveringskosten worden door geen enkele maatschappij vergoed (dus niet meeverzekeren!!) omdat ze niet tot de auto behoren (het zit niet aan de auto vast)! Mijn auto is dus verzekerd voor € 18.990,= en dat komt overeen met mijn factuur (ex aflevering).
Bij totaal verlies betaalt de maatschappij dat bedrag dan ook uit ongeacht of er nog onderdelen zijn die de maatschappij kan verkopen later!

Mijn verzekering is ook INCL accessoires tot 3000 euro meeverzekerd. Dus de af fabriek opties.
Waar ik ook naar gekeken heb is de terugval in premie bij schade en de maximale korting. Want maak je eens een schade en je valt flink terug, dan kun je uiteindelijk wel eens duurder uit zijn met je goedkope premie.

De premie is gebaseerd op 30000 km.

Tweede auto onder dezelfde condities meeverzekerd. Dat was voor mij ook belangrijk.

En depakketkorting telde ook mee omdat ik daar meer verzekeringen heb lopen.

Vergelijkingen met Onna-Onna, FBTO en andere hier genoemde verzekeringen via internet, en Independer leverderen nagenoeg dezelfde maandpremie op, maar tegen mindere voorwaarden.

Zespri

Forumguru
De conclusie na het lezen van al de inzendingen is dus:

U moet kiezen bij wie u denkt het beste uit zijn met uw verzekering, niemand kan voor u zeggen daar bent u het beste uit of daar.

Dat is dus afhankelijk van uw personelijke omstandigheden en uitgangspunten.

Wel zeggen we allemaal kijk , vergelijk en trek je eigen plan.

:2133:

EdK

Forumguru
Dat is goed samengevat Zespri !!
Het begint al vaak vanwege leeftijd en in welk postcode gebied je woont ! Hierdoor heb je al meteen redelijke prijsverschillen.

PC-fre@k

Banned
@Erik, ik twijfel inderdaad aan hetgene een zekere Erik zegt. Hoewel dit niet wil zeggen dat het niet waar kan zijn. Daarnaast krijg ik bijna het gevoel dat je aandelen vrijverzekerd/Goudse hebt, je teksten kunnen zo in een reclame folder ;) Toch bedankt voor de tips, zal ze zeker doornemen en vergelijken.

@Zespri, praat gerust in jij vorm. Bedankt voor de Tips. Ik haalde lidmaatschap aan i.v.m. de besproken collectieviteitskorting, zoals OHRA geeft indien HCC Lid. ANWB lid ben ik trouwens al.

@Fred, dat is inderdaad een belangrijke. Zeker iets waar ik naar kijk bij het doorlezen van de voorwaarden.

@EdK, dat is ook de reden waarom ik nog even wacht met de definitieve keuze, ben a.s. zaterdag jarig. De meeste hebben namelijk geen veld 'ingangsdatum', hierdoor kan ik de prijzen niet goed vergelijken. Andere geboortedatum nemen zou ook nog een optie zijn.

Voor zover iedereen bedankt voor de tips. Als ik een mooie vergelijking heb gemaakt zal ik het hier (indien dit niet past elders op het web) plaatsen. Wellicht handig voor mensen in dezelfde situatie.

Voor nu dus even radiostilte van mijn kant om te voorkomen dat dit een bespreken om het bespreken topic gaat worden.

erik2907

Actief lid
@PCFreak

Het enige aandeel dat ik heb in vrijverzekerd.nl/Goudse is dat ik premie mag betalen. Een vriend van mij werkt in de verzekeringsbranche (de Hypotheker) en zelf heb ik zeer veel onderzoek gedaan naar verzekeringen en voorwaarden.
De meesten kijken naar de bonus males en de terugval hierin maar ik heb nog nergens gezien dat er ook maar iemand kijkt naar de terugval in schadevrije jaren en dat is nog veel interessanter!
Je kunt wellis waar een no claim beschermer hebben (daar is niets mis mee) maar je valt wel terug in schadevrij jaren, no claim beschermer of niet! Waarom is dat van belang? Mocht je ooit van maatschappij veranderen dan wordt er altijd gevraagd naar het aantal schadevrije jaren! Eerst zat ik bij Nationaal Spaarfonds (onderdeel van Proteq), maar voor de nieuwe auto hebben ze geen 3 jaar nieuwwaarde dekking. Vandaar mijn overstap en onderzoek waardoor ik uit kwam bij Vrijverzekerd.nl

FredV

Banned
De meesten kijken naar de bonus males en de terugval hierin maar ik heb nog nergens gezien dat er ook maar iemand kijkt naar de terugval in schadevrije jaren en dat is nog veel interessanter!
Ik dacht dat ik dit in mn draadje had staan:
"Waar ik ook naar gekeken heb is de terugval in premie bij schade en de maximale korting".

Edit. zag de tekst van Erik niet. zelfde stelling:)
En wil nog een item toevoegen, bonusbescherming is aardig als je trouw blijft. Verander je van maatschappij dan telt wel degelijk het aantal schadevrije jaren.
Overigens heb ik meer dan 20 schadevrije jaren (max) en 45 jr mn rijbewijs en heb auto vanaf mn 18 jaar

Captain Hook

Forumguru
Naar aanleiding van deze discussie alhier over het verzekeren van je bolide, ben ik ook maar eens gaan rondkijken. Immers binnen enkele weken staat de nieuwe Roomster klaar.

Dacht, laat ik eens via independer.nl een aantal verzekeringen vergelijken. Lekker makkelijk.... maar niet correct! :(

Zo zit ik zelf bij Centraal Beheer (altijd zeer tevreden over afhandeling van schades en administratieve zaken). Nu roept independer bijvoorbeeld dat CB duur zou zijn. Nou, dat zijn ze helemaal niet.
Je kunt wel goedkopere verzekeringen vinden, maar dan zijn de voorwaarden ook minder gunstig.
Ook geeft independer aan dat je bij CB maar 1 jaar nieuwwaarde verzekering zou krijgen, maar dat is in werkelijkheid 3 jaar. Dus hoezo objectief?

Afijn, nog maar eens een op-maat offerte laten maken, blijkt vervolgens het uiteindelijk nog niet eens volle tank brandstof te schelen tussen de goedkopere en die zogenaamd dure CB. Maar dan heb ik wel optimale dekking en geen eigen risico.

Wat betreft dat afhandelen van schades; ja, daar heb ik mee te maken gehad. Maar iedere keer omdat iemand anders tegen onze auto aan reed. Zelf zit ik al op > 20 jaar schadevrij. :2133:

Dus, idd, rondneuzen loont, maar het wil niet altijd zeggen dat je iets beters vindt...

corsaar

Senior Member
Na een zoektocht ben ik uiteindelijk toch bij de oude (klaverblad)
gebleven er was geen winst te behalen helaas.

erik2907

Actief lid
Dacht, laat ik eens via independer.nl een aantal verzekeringen vergelijken. Lekker makkelijk.... maar niet correct!

Independer is geen 'formele' verzekeringssite in mijn beleving maar een slimme tussenpersoon die zelf een vergelijkingssite heeft opgezet om op deze manier via de links te bemiddelen tussen de maatschappij en de klant. De provisie is voor hun! Ze staan namelijk genoteerd bij de KvK! Indien je een website bouwt om zaken te vergelijken hoef je niet bij een KvK in te schrijven. Iedereen kan zoiets bouwen in mijn optiek!
Door te bemiddelen is de provisie voor hun en dat wordt immers in de premie doorberekend. Rechtstreeks afsluiten is eigenlijk altijd goedkoper of met betere voorwaarden!

FredV

Banned
Indien je een website bouwt om zaken te vergelijken hoef je niet bij een KvK in te schrijven. Iedereen kan zoiets bouwen in mijn optiek!
Tuurlijk kan iedereen dat en er bestaan zat van dergelijke sites, Ben Wolderink is er groot mee geworden.

Bovenaan Onderaan