Skoda verzekering of andere?

Doremi

Lid
Dank voor alle reakties. Sinds gisteren trotse bezitter! En Skoda verzekering afgesloten. Leek me toch handigst en maakte niet veel uit qua vergelijk met andere. Voorwaarden zelfs soms beter. Snap nu het verschil tussen aanschafwaarde en nieuw. Haha, t bos is gekapt
 

Canon-Eye

Forumguru
Als medewerker van een destijds bij TVM verzekerd transportbedrijf kon ik toen (begin jaren '90, precies weet ik dat niet meer) onze tweede auto daar op gunstige condities verzekeren.
Ik ben daar blijven hangen vanwege
  • goede service,
  • vlotte afhandeling zonder gezeur,
  • goed en klantvriendelijk meedenken toen ik mijn dienstwagen bij pensionering verruilde voor de nieuw gekochte tweede privé-auto (kreeg er dezelfde 75% noclaim op die mijn vrouw met haar 2 opvolgende Twingo's had opgebouwd),
  • nogmaals goed meedenken toen eerder dit jaar de Twingo wegging en de Fabia dus als enige overbleef.
Dit alles ondanks het feit dat mijn werkgever vanwege reorganisatie- en overnamegedoe al jaaaaren niet meer bij VM verzekerd was!
De premie is nog steeds concurrerend, al zal ik ergens anders vast wel een paar tientjes of zo goedkoper terechtkunnen.
Maar de bewezen goede service is me dat wel waard...
 

Kogamyata

Senior Member
Als medewerker van een destijds bij TVM verzekerd transportbedrijf kon ik toen (begin jaren '90, precies weet ik dat niet meer) onze tweede auto daar op gunstige condities verzekeren.
Ik ben daar blijven hangen vanwege
  • ges ondanks het feit dat mijn werkgever vanwege reorganisatie- en overnamegedoe al jaaaaren niet meer bij VM verzekerd was!
De premie is nog steeds concurrerend, al zal ik ergens anders vast wel een paar tientjes of zo goedkoper te
  • oede service,
  • vlotte afhandeling zonder gezeur,
  • goed en klantvriendelijk meedenken toen ik mijn dienstwagen bij pensionering verruilde voor de nieuw gekochte tweede privé-auto (kreeg er dezelfde 75% noclaim op die mijn vrouw met haar 2 opvolgende Twingo's had opgebouwd),
  • nogmaals goed meedenken toen eerder dit jaar de Twingo wegging en de Fabia dus als enige overbleef.
Dit allrechtkunnen.
Maar de bewezen goede service is me dat wel waard...

De juiste keuze. Enkele tientjes verschil stelt in jouw situatie dan niets voor.
 

CDK

Forumguru
:ot: @Canon-Eye, mijn vrachtauto en alle transport / werk gerelateerde verzekeringen zijn ook ondergebracht bij TVM, niet de goedkoopste maar wel de beste met de hoogste dekkingen in Transportland, interpolis is er zo 1 voor privé, ook een toppertje :thumbsup:
 

Nosmo

Actief lid
Ik kreeg ook zo'n mooi verzekeringsvoorstel via Martin Schilder. Op het eerste gezicht leek het een erg goed aanbod en goedkoper dan mijn huidige verzekering, totdat ik de kleine lettertjes eens doornam. Het bleek dat ze de 21% assurantiebelasting nog even niet meegerekend hadden en er zat geen inzittendenverzekering bij. Als je dat meerekent zijn ze dus helemaal niet zo goedkoop.

Een verzekering bij allsecure voor dezelfde auto en met dezelfde voorwaarden (3 jaar nieuwwaarde en geen eigen risico) incl. inzittendenverzekering en rechtsbijstand is zo'n 20% goedkoper dan de kale Skoda verzekering.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Doremi

Lid
Ik kreeg ook zo'n mooi verzekeringsvoorstel via Martin Schilder. Op het eerste gezicht leek het een erg goed aanbod en goedkoper dan mijn huidige verzekering, totdat ik de kleine lettertjes eens doornam. Het bleek dat ze de 21% assurantiebelasting nog even niet meegerekend hadden en er zat geen inzittendenverzekering bij. Als je dat meerekent zijn ze dus helemaal niet zo goedkoop.

Een verzekering bij allsecure voor dezelfde auto en met dezelfde voorwaarden (3 jaar nieuwwaarde en geen eigen risico) incl. inzittendenverzekering en rechtsbijstand is zo'n 20% goedkoper dan de kale Skoda verzekering.

Ik kreeg net mijn polisblad binnen en inderdaad komen er nog kosten en extra belasting over wat niet was berekend en besproken met de dealer. Hierdoor valt het bedrag per maand €19,- duurder uit!
Ik heb nog 2 weken om het te herzien.
Ik weet niet hoe de afhandeling is als er echt schade is. Lastig weer dit!
 

rhaak1991

Forumguru
Scheelt weer. Altijd vervelend als je dat uit had moeten zoeken op het moment dat het al loopt. Veel fijne verzekerde km's toegewenst :thumbsup:
 

jerom

Nieuw lid
ik had ook een alrisk verzekering van de Skoda bank en maximaal verzekert , nu rijden ze de auto total los na 2 jaar .dus de tegen partij betaald de dagwaarde aan de skoda bank en deze vult dit aan tot het verzekerde bedrag ..
nu komt het , je krijgt alleen het bedrag als je bij een skoda dealer weer een Skoda uitzoekt dus wil je een ander merk heb je pech .
Nu hebben we weer dezelfde Skoda terug , maar ik heb deze nu vezekert waar ik ook onze camper heb verzekert en onder de zelfde condities , zelfs met minder premie en ik mag uitzoeken wat ik wil voor het bedrag wat op de polis staat ,,,
gr crimson
 

Doremi

Lid
Mag ik vragen welke verzekering dat is? Ik weet ervan dat je bij Skoda weer een Skoda moet nemen. Vooralsnog ben ik erg blij met m'n Citigo, maar in de toekomst kan je niet kijken, he.
 

rhaak1991

Forumguru
Ik zal mijn voorwaarden ff nalezen, maar zoals @Helmond42 zegt kunnen ze je volgensmij niet zomaar verplichten een zelfde auto weer te rijden. Maar het ligt er ook een beetje aan waar (wij met z'n allen) voor getekend hebben....

Ik kom hier op terug!
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik zie dat eerlijk gezegd niet echt als een nadeel, je kunt het ook zien als een vergoeding in natura. De verzekering zorgt ervoor dat ik kan blijven rijden in een auto die helemaal vergelijkbaar is met wat ik zelf (bewust) gekozen heb bij de aanschaf van de auto. Zolang de auto niet total-loss gereden wordt zit je tenslotte ook vast aan de gekozen auto, dus ik vind het prima dat in het onverhoopte geval ie wel total loss gereden wordt, er een zo identiek mogelijke auto voor in de plaats komt.

Maar wel een heel belangrijk punt bij de keuze van een verzekering, als je het met mij eens bent kun je prima een Skoda verzekering afsluiten. Ben je bang dat je na een total loss geval toch liever iets anders als vervanging kunt regelen, dan vooral geen Skoda verzekering kiezen.

Ik zie het ook niet als koppelverkoop, wel vind ik dat een dergelijke bepaling, die door veel mensen als beperkend zal worden gezien, niet in de kleine lettertjes thuishoort maar duidelijker verteld en gemotiveerd dient te worden dan het nu gebeurt.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Je bent verzekerd voor het bedrag dat op de polis staat en als je een ander merk auto koopt dan krijg je dat uitgekeerd.
Als je een Skoda koopt van vergelijkbare uitvoering en die zou intussen duurder zijn geworden dan krijg je die uitkering.
Het komt er op neer dat je ingeval van Skoda een soort groeipolis hebt.
Als de Skoda goedkoper is geworden dan weet ik het niet.

Je bent dus vrij om zelf te beslissen.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Mijn voormalige werkgever, Pon, heeft inderdaad iets afgesproken met de Skoda verzekering over korting :maakmegek: ook voor de gepensioneerden.
Ik heb overigens nooit iets te maken gehad met de verzekeringstak en het maakt mij dan ook niets uit welke verzekeringen iemand kiest.
Zelf heb ik maar 1 jaar nieuwwaarde helaas, maar ja je kan niet alles hebben.
 
Bovenaan Onderaan