Skoda verzekering of andere?

Doremi

Lid
Bij nieuwe Skoda Citigo, welke verzekering is gunstigst, Skoda verzekering of andere? En welke andere? Ervaringen/suggesties....
 

Canon-Eye

Forumguru
Gewoon offerte vragen bij Skoda en nog een paar andere (Zelf, Alsecur, noem maar op...). Moet je wel je bonus/malustrede weten natuurlijk, en letten op eventuele verschillen in de dekking.

Kijk ook naar mogelijke pakketkorting als je het combineert met andere verzekeringen bij dezelfde verzekeraar - kan per saldo wel voordelig uitpakken.
 

Doremi

Lid
Ben FBTO met SKODA aan het vergelijken. Verschillen niet zoveel. FBTO heeft uiteenlopende reviews van slecht tot uitstekend. Kan je dus weinig mee. Heeft iemand ervaringen met de SKODA verzekering? Er is niets op internet te vinden namelijk. Hopelijk wel via dit forum...
 

Cordoba

Forumguru
Over het algemeen zijn verzekeringen van automerken niet echt beter of goedkoper dan 'gewone' autoverzekeringen. Skoda-Nederland brengt die verzekering ook gewoon onder bij een echte verzekeringsmaatschappij, en logischerwijze zullen de ervaringen ook vergelijkbaar zijn met de gewone/rechtsstreekse verzekeringen bij die maatschappij.

Een paar maanden terug bleek uit onderzoeken dat Skoda-rijders veel minder bij aanrijdingen betrokken zijn dan normaal, dus mogelijk dat je daar nog een premievoordeel uit kunt halen (in geval van Skodaverzekering)
 

jonbongoofy

Forumguru
Skoda verzekering kon mij geen offerte doen die lager was dan die van de Anwb ze zeiden zelfs: Niets mis met die verzekering
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb een Skoda verzekering, maar gelukkig geen ervaring met afhandeling van schades. Op papier ziet het er prima uit, en de offerte die me deden was gunstiger dan ik bij anderen gevonden had. Dit alles is wel al ruim 4 jaar geleden. Ik heb nog wel wat contact met ze gehad over de no-claim korting. Mijn vorige auto was lease, daarvoor weer een eigen auto, het aantal schadevrije jaren was niet helemaal duidelijk voor ze, maar dat werd soepel en goed opgelost. Dus het enige contact wat ik met ze heb gehad was prima. Het word inderdaad ergens anders ondergebracht, ik dacht Allianz, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
 

oco1979

Forumguru
Kan maar weten als je iets voor hebt,liever niet,maar anders is het moeilijk vergelijken.
Van assistance is er wel een wereld van verschil wat je krijg voor service.
Vermoed dat in de verzekering ook zo zal zijn.
 

Frank

Forumguru
Hier 1 schadegevalletje met Skoda verzekering (België, dus Actel) vlot afgehandeld via de dealer. Was wel vrij eenvoudig en in recht
 

ElScorpione

Forumguru
Check even een paar vergelijkingssites. Bijvoorbeeld HoyHoy.nl, Independer, Premie.nl. Zorg dat je het juiste aantal schadevrije jaren (niet de bm trede, dat is iets anders) invult. Als je in zeeland/noord-brabant woont is ZLM erg goed. En als je in Belgie woont, heb ik geen idee ;)
 

Skoda-MAN

Forumguru
De "kleine letters" en eventuele ervaringen van anderen zijn bepalend.
Met andere woorden wat is precies verzekerd en wat niet.
Pechhulp buitenland
Vervangend vervoer
Aantal jaren nieuwwaarde
Terugvallen no claim na 1 schade
Reparatie bij eigen dealer met nieuwe onderdelen
enz
Alleen de prijs zegt niet alles.

Zelf heb ik al vele jaren de Skoda verzekering, de vragen mijnerzijds werden prima beantwoord.
Verder heb ik alleen de premie betaald en gelukkig nog geen schade hoeven claimen.
 

Doremi

Lid
Nee, prijs is niet bepalend heb ik gemerkt na veel online te lezen... Was nog ff in verwarring gebracht over verschil tussen nieuwwaarde en aanschafwaarde. Skoda verzekering zet mijn verzekerd bedrag op cataloguswaarde, maar die is stukken lager dan aanschafwaarde... Hoe is dat bij jou?
 

Joske

Forumguru
Skoda verzekering zet mijn verzekerd bedrag op cataloguswaarde, maar die is stukken lager dan aanschafwaarde...
normaal is een verzekering nu nèt gebaseerd op aankoopbedrag en niet meer op basis van cataloguswaarde. Dus verzekerd voor hetgeen je werkelijk betaald hebt.
 

Skoda-MAN

Forumguru
De aanschafwaarde is hetgeen je totaal voor de auto betaald hebt en dan komt daar eventueel nog €2000.-- accessoires bij die gratis verzekerd zijn. Heb je meer accessoires dan moet je dat opgeven en de premie gaat dan iets omhoog.
De begrippen zijn enigzins verwarrend,
is nieuwwaarde de prijs uit de folder, dus zonder rijklaarmaken en andere kosten, matjes, volle tank enz?
Aanschafwaarde is mijns inziens duidelijk de eindprijs op de factuur zoals bij mij.
 

Doremi

Lid
Ja, de cataloguswaarde op de polis is de 'kale'prijs, dus zonder de gebruikelijke kosten zoals jij vermeld en zonder Edition plus pakket. Dus zoals op de polis staat vermeld ben ik voor minder verzekerd dan ik heb betaald. Zou ik dan bij diefstal of totall loss de lagere waarde uitgekeerd krijgen zodat ik dat nogmaals extra moet aanschaffen? Lijkt mij wel raar. Dan ga ik liever naar een maatschappij die de aanschafwaarde berekent...
 

Skoda-MAN

Forumguru
Het moge duidelijk zijn dat je na bijvoorbeeld 3 jaar voor de huidige aanschafwaarde niet een zelfde auto kunt kopen zonder bijbetaling.
Denk aan type wijziging en prijsstijging, belastingmaatregelen enz.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zou ik dan bij diefstal of totall loss de lagere waarde uitgekeerd krijgen zodat ik dat nogmaals extra moet aanschaffen?
Als de premie ook is berekend over diezelfde lagere waarde, is dat helemaal niet zo raar.

Maar je mag natuurlijk wel verwachten dat vóór het afsluiten van de verzekering duidelijk wordt of:
  1. de premie wordt berekend over totale aanschafwaarde inclusief opties/pakketten etc., zoals jij die opgeeft - en dan dient schadeuitkering eveneens daarop gebaseerd te zijn - OF
  2. de catalagusprijs is de grondslag zowel voor premieberekening als voor uitkering.
Als dit duidelijk is, dan heb je zelf de keuze om iets meer te betalen voor een ruimere dekking, of niet...
 

Skoda-MAN

Forumguru
In principe kan ik nu al niet een zelfde auto terug kopen, auto is van april 2015, maar het type is al weer anders geworden en daarmee ook de uitvoering. Als ik nu een vergelijkbare auto wil met alle accessoires dan moet ik ongeveer €1500 bijbetalen.
Je verzekerd je huidige auto en niet de auto van de toekomst.
 

oco1979

Forumguru
Bij kbc(belgie)kan je verzekering +10procent afsluiten.
Premie is op de betaalde factuur.
Vroeger was dat op cataloogprijs.
Veeeeeeeel te veeeeeel gefoefel.
Als je wagen voor 5000euro minder gekocht hebt dan catalogusprijs en je rij die pertotal het eerste jaar.
Heb je 5000 euro verdiend.
Dus werkelijke prijs.
Nu is ook niet prettig als je nieuwe wagen aan zéér scherpe prijs hebt gekocht en je rij die pertotal dat je met verzekeringsbedrag niet terug idem wagen kan kopen.
 
Bovenaan Onderaan