Skoda Tuning ervaringen

Antera

Donateur
Garantie is idd leuk als het bij een auto in de maand is maar als ze allemaal terug gaan komen dan begrijp ik wel dat de tuners daarvoor geen dagen bezig willen zijn kosteloos omdat VW een fout heeft gemaakt.
 
D

Deleted member 6398

Ik ben ook benieuwd, ze zijn er nog over na aan het denken.
Persoonlijk vind ik 100 euro nogal behoorlijk aan de hoge kant voor iets wat gewoon kant en klaar in op hun server staat.
Ik hoor inderdaad graag hoe andere tuners hier mee om gaan.
 

Spierings

Forumguru
Vind het ook een beetje onzin. Als ze bij het tunen geroepen hebben dat hij na een update gratis weer aangepast wordt, moeten ze naderhand niet zeuren als het er een paar meer zijn. Updates worden wel vaker gedaan...

@R1chard ook al staat het op de server ze zijn er toch even mee bezig. Proefrit vooraf incl log, ECU herschrijven en proefrit met log naderhand.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
voor iets wat gewoon kant en klaar in op hun server staat.
wel... dat is nu net de vraag é :)

stel, puur hypothetisch dat ze ook hardware-aanpassingen doen aan de wagen? Andere verstuivers bijvoorbeeld, misschien maakt dit dan wel degelijk iets uit voor de chiptuning?

Maar zoals ik reeds een paar posts geleden zei, eerst afwachten wat de aanpassingen inhouden, dan pas kan er degelijk over gediscussieerd worden ;)
 
D

Deleted member 6398

Psies, we wachten af, begin volgend jaar melden bij de dealer
 

muurman

Senior Member
Dat is dan kassa voor VVT....
Onzin. tijd is gewoon geld.
Zelfs als de oorspronkelijke software erop gaat kost het tijd. En bij degene zoals vermoedelijk de 1.6tdi kan je niet even de oorspronkelijke tuning terug zetten want bij de 1.6tdi komt er een extra kat in zoals het nu lijkt.
 

CDK

Forumguru
@muurman, áls er mechanische aanpassingen gedaan worden waardoor de originele tuningsfile niet terug gekopieerd kan worden is het een ander verhaal ja, maar het is aan de eigenaar van de auto of hij die modificatie laat uitvoeren lijkt me ;)

en anders vind ik het VVT verhaal onzin om daar 100,- voor te vragen :jaja:
 
D

Deleted member 6398

Pfff, een extra kat, lekker en als het dan meezit door het extra gewicht ook nog een belasting klasse omhoog zeker haha
 

muurman

Senior Member
http://www.tdiclub.nl/ftopic64602-0-asc-135.html

Hoorde van de monteur die de auto apk gekeurd heeft dat ze straks moeten controleren of er goede software op de auto zit , ze moeten dus zelf de auto gaan uitlezen. Hij denkt ook dat chippen straks verboden wordt omdat de auto dan ook niet meer aan de eisen voldoet en bij de terugroep actie komen ze er wel achter hoe veel auto,s er zijn gechipt. Als je nog niet met de auto naar de dealer bent geweest mag de auto volgens hem ook niet goedgekeurd worden , op die manier komt iedereen aan de beurt....
duizel.gif


tja... wie zal het zeggen.
 

Spierings

Forumguru
Zijn weer allemaal fabeltjes, hoe willen ze controleren of een wagen gechipt is? zelfs de dealer kan dit soms niet eens zien....Ze kunnen hooguit kijken of alle hardware aanwezig is.

Ze gaan echt niet ieder keuringsstations dwingen om een dure tester aan te schaffen.

Hoe ze de controle op de software gaan doen is ook maar speculeren..
 

duiveltje

Forumguru
ik ben ook bij vvt geweest een paar mnd terug.
mijn skoda superb 1.6 tdi is ook van 105pk naar 155.7 pk gegaan :) en rij er heerlijk in.
 

ertromp

Forumguru
Die controle op aangepaste software is niet moeilijk en het is altijd te zien of de motorsoftware aangepast is!
Het dealerprogramma ODIS 2.0 waar de VAG dealerts mee werken laten bijvoorbeeld al het aantal keren zien dat een module geflasht is. In het extreme geval kan de data uit de auto vergeleken worden met de origineel software bij aflevering. Dat kan geregeld worden zodra de OBD stekker van ODIS er in geplugt wordt en er gaat dan gelijk data pakketjes uitgewisseld worden met de fabriek ter vergelijk.
Dat de software van een gechipte auto altijd herkenbaar is wordt hier op het forum door aanwezige tuners en op aanvraag bij en op websites van de tuners zoals een Hartog of een JD Engineering of een VAG Techniek ook niet ontkent.

En zelfs met een programma zoals Vag Can Pro kan ik zien of je auto voorzien is van chiptuning :D

Maar ook ik ben benieuwd hoe het traject zal gaan en hoe de tuners dit gaan oppakken want er zijn vele duizenden VAG auto's die de sjoemelsoftware hebben aangepast. En niet alleen bij VVT zullen uren betaalt moeten worden maar ook bij de andere tuners zullen medewerkers aan het einde van de maand betaalt moeten worden
 

s-line

Forumguru
Zo is het, eventueel een enkele die in het verleden terug kwam dat namen ze dan voor lief. Maar als er straks, bij wijze van spreken,honderden terug gaan komen dan kunnen zij het gewoon niet gratis gaan doen! Dan is het snel klaar met je bedrijf.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Daarom ik zou niet anders reageren dan VVT. En wat Erik zegt idd eind van de maand moet het pand en het personeel ook te eten krijgen net als ieder ander. Het is aan de rijder zelf de keus of hij zijn auto naar de dealer brengt om de sjoemlesoftware eruit te laten halen. In NL hebben ze volgens mij nog geen verplichting ingesteld
 
Bovenaan Onderaan