Skoda Superb Combi vs Audi A4 Avant : Does size matter?

ElScorpione

Forumguru
Het blijft dan ook een premium merk. Ik verbaas me er over hoeveel sommige mensen over hebben voor 4 ringen of een ster op de motorkap. Een auto is voor velen toch een status symbool.

Mocht ik ook winnen @kansberg (heb een half lot, dus misschien kunnen we delen) dan gaan we samen. Krijgen we misschien nog korting ;)
 

B@s0302

Senior Member
@Tassin volgens de Nederlandse configurator waren de bedragen zo'n 46k voor de Skoda en 62k voor de Audi? Hoe verhoudt zich dat dan tot de Belgische prijzen?
 

Brebelco

Actief lid
Laat die doorlopende ventilatieroosters aub geen hype worden zoals ook in de Passat... staat een beetje dom vind ik.

Verder zou ik toch ook de A4 kiezen, de afwerking en het kwalitatieve materiaal dat gebruikt word is nog iets anders dan Skoda denk ik. Maar of dat het verschil in prijs dat rechtvaardigt, dat weet ik niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Op het Audi forum kiest wrsnl 90% van de mensen voor de A4. Hier 90% voor de Superb.
In alle eerlijkheid: ik vind deze Audi veel mooier, aanzienlijk beter in verhouding.

Desondanks zou ik er niet voor kiezen. Ook niet voor de Superb trouwens, want die is mij - en vooral mijn vrouw - echt veuls te groot. Heb ik allemaal niet nodig, dus zinloos om zo'n gigabak ruimte rond te sleuren.

En waarom dan toch die Audi niet (meer)?
  • Wel, ik heb van 1982 t/m 1995 met veel genoegen in 4 Audi's 80 gereden, toen het voor mij nog gewoon volkswagens waren in een zondags pak. Maar toen ging Audi zich op een hoger marktsegment richten en daar kwam de eerste A4. Deze had zo´n zelfde soort kontje als de BMW 3/serie van destijds, en dat was op zichzelf al ruim voldoende reden om af te haken. Niet alleen de auto maar ook de gemiddelde Audirijder bleek nadien steeds meer karaktertrekken van BMW-rijders over te nemen, en daarmee wil ik nog steeds niet geassocieerd worden...
  • Daarbij kwam nog het extra prijsverschil: die eerste A4 in simpele trim was er vanaf rond 59000 gulden, terwijl mijn laatste 80 (2.0E met prettige uitmonstering) in 1992 net iets over de 50k had gekost. Dat werd me gewoon veel te duur in de bijtelling, mede gezien onze oudste twee kinderen die kort daarna de status van uitwonende student zouden krijgen. Ook best een prijzige hobby en m.i. een veel betere bestemming voor die centen.
Binnen Skoda zou ik thans niet meer groter kiezen dan een O2 of Yeti. Fabia 3 zou ook prima zijn, maar ik wil er wel tenminste 1200 kilo achter kunnen & mogen hangen en bij mijn weten is er geen F3 die dat officieel aankan.
 
Bovenaan Onderaan