Skoda Superb 1.4 act Cilinder uitschakeling indicator

ertromp

Forumguru
De dealert verleend garantie en aangezien die de auto blijkbaar met garantie verkocht heeft .........................
Die heeft er dus wel vertrouwen in en waarom niet
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Boyd1970

Nieuw lid
klopt de auto heeft geen fabrieksgarantie meer ook niet als ze de oude software terug zetten daarom gaat de auto weer terug als ze een vervangende (soortgelijke) auto hebben gevonden. Als het zover is laat ik het nog weten
 

ertromp

Forumguru
klopt de auto heeft geen fabrieksgarantie meer ook niet als ze de oude software terug zetten daarom gaat de auto weer terug als ze een vervangende (soortgelijke) auto hebben gevonden. Als het zover is laat ik het nog weten
Wel apart dat de dealer je de auto met garantie verkocht heeft. Daar mag wel een goede vergoeding tegenover staan nu jij dit over je heen krijgt en je staat op de garantie. Sleep er een mooi set velgen uit als die vervangende auto gevonden is
 

Boyd1970

Nieuw lid
Ik heb bewust een auto gekocht met fabrieksgarantie ivm acties uit het verleden na fabrieksgarantie 2 keer reparatie gehad die dealer c.q importeur naar tevredenheid hebben opgelost mbt de rekening. Daarom is fabrieksgarantie voor mij heel belangrijk. Dealer heeft een voorstel gedaan (Waar ik prima mee kan levenJ als het zover is laat ik het weten.
Eind oktober begin november weet ik meer tot die tijd mag ik in de auto blijven rijden.
 

Boyd1970

Nieuw lid
Het is opgelost vandaag heb ik een andere superb in ontvangst nemen waar act prima werkt.
Met wat bij betaling nu een 1,4 act dsg met lederen interieur van 1,5 maand oud met 1100 km op teller
De andere had 28000 km gelopen en was 1,5 jaar oud.


De “oude” auto bleek gechipt te zijn bij JD tuning wat de dealer achteraf niet wist wat in de toekomst problemen kan opleveren met coulance na de garantietermijn.


Uiteindelijk heeft de dealer het prima opgelost.
 

barretje

Senior Member
oke, dat gaat bij mij dus niet branden, wel gaat er op mijn amundsen een eco symbool branden als ik
bij mijn wagenstatus kijk onder het kopje drive green.
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste Mensen,

Ik rijd sinds kort een Golf 7 Variant, 1.4 tsi, DSG-7. Uiteraard dezelfde aandrijflijn als in veel Skoda’s (en Seat’s, Audi’s, en Porsches en Bentleys neem ik aan :) ).

Wat betreft de cilinderuitschakeling (ACT): ik dacht dat het op mijn auto ook zat, maar ik zie in mijn display nooit de melding dat dit actief is.
Na zoeken op internet zie ik dat mijn blok (motorcode CHPA) geen cilinderuitschakeling zou hebben, en de verder heel vergelijkbare motorcode CHPT wel.
Beide blokken zijn parallel naast elkaar geleverd in de VW Golf, Skoda Octavia, Seat Leon, etc etc. Dat vind ik erg vreemd: waarom zou VAG een model met ACT leveren en tegelijkertijd ook eentje met verder dezelfde specs. zonder ACT?
Of klopt mijn informatie niet?

Als iemand hier meer over weet, en wellicht kan aangeven of ik wel of geen ACT heb (en waarom), dan heel graag!

Vriendelijke groet,
Bas
 

JeroenDr

Nieuw lid
Volgens mij heeft dit te maken met het moment van introductie van de ACT motor in de verschillende modellen. Een vriend van mij had een Skoda Octavia van begin 2015 met de 1.4 TSI met 140 PK terwijl ik een Seat Leon van begin 2015 had met de 1.4 TSI ACT met 150 PK. Het verschil zat niet echt in de prestaties maar in het verbruik. De Seat liep wel wat zuiniger dan de Skoda. Later heeft de Skoda Octavia ook de ACT motor gekregen.
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Hoi Jeroen,
Dank voor je reactie. Dat lijkt idd een logische verklaring over verschillen tussen de div. VAG merken en modellen.
Inmiddels weet ik dat de Golf 3- en 5-deurs tussen 2012-2014 de 1.4 tsi met ACT had, en in precies dezelfde periode de Golf Variant dezelfde motor zonder ACT. Vreemd!
Vriendelijke groet,
Bas
 

JeroenDr

Nieuw lid
Ik vermoed dat het te maken heeft met het opmaken van de voorraden motoren. Je kan natuurlijk nooit in 1 x omschakelen, dan blijven ze zitten met motoren dus doen ze het geleidelijk aan. Je zag het zelfde met de omschakeling van de 1.4 act naar de 1.5 act. Maar neemt niet weg dat het allemaal fijne motoren zijn, althans dat is mijn mening.
 
Bovenaan Onderaan