Skoda Superb 1.4 act Cilinder uitschakeling indicator

Boyd1970

Nieuw lid
Sinds 23-08-17 in bezit van een Skoda Superb 1.4 act meteen 180 kilometer gereden alleen valt mij op dat ik geen indicator zie dat hij op 2 cilinders loopt. Verbruik was gemiddeld 1:18
Instructieboekje doorgespit. Bij mij stond in de display optie's alleen ecotips uit.

Bij volkswagen krijg je 2 cilinder melding bij Skoda dacht ik het ECO symbool maar hoe te activeren
 

Schep

Forumguru
Tips staan bij mij uit, maar het eco symbool is regelmatig te zien waar de buitentemperatuur normaal zou staan. Mijn auto is van feb 2016.
Bij de Superb is me wel opgevallen dat ie een stuk minder vaak in eco gaat dan mijn Golf 7. Bij de Superb moet je onder de 100-110 km/h zitten. Mijn Golf 7 ging ook bij 130-140 nog wel in de eco modus.

Maar een gemiddeld verbruik van 1 op 18 doet me vermoeden dat je best rustig rijdt, dus ik zou die indicator wel verwachten. Ik zit op 1 op 12,3 gemiddeld over de laatste 6500 km ...
 

robvv

Senior Member
ROBVV. Heb jij dan ecotips aan staan in de instellingen.

Nee ik krijg verder geen Ecotips. Alleen bij 2 cilinders automatisch het lampje in het dashboard.
Deze instelling is aan mij op deze wijze afgeleverd door de dealer.
 

Boyd1970

Nieuw lid
Inderdaad ik rijd rustig (prive aankoop) tevens er zitten wel 18 inch velgen onder met 235 banden.
Ik zal eens resetten naar fabrieksinstellingen
 

Boyd1970

Nieuw lid
Ik heb settings van het instrumenten paneel gerest maar het eco icoontje heb ik niet gezien. Kunnen dealers deze functie uitzetten ?
 

Boyd1970

Nieuw lid
Gevonden op internet forum dat je de weergave kunt deactiveren bij een golf 7
Weet iemand of dit ook geldt voor een SUPERB en wie dit kan aktiveren

Cilinder-uitschakeling, weergave activeren.
COD = Cylinder on Demand

Alleen mogelijk bij BlueMotion ???

  1. [17-Instrumenten]
  2. [Aanpassen-10]
  3. [Kanaal ??] 'Cilinder uitschakeling'
  4. Verander waarde in 'actief'; standaardwaarde is 'geen weergave'
 

EdK

Forumguru
Jaja iemand met een officieele VCDS kabel dus beste is om met @Antera contact op te nemen.
Leuk ritje er naar toe !!
 

ertromp

Forumguru
Dat symbool hoort gewoon standaard aan te gaan bij een 1.4ACT af fabriek.
Het afschakelen gebeurt onder voorwaarden.
Kijk vandaag nog eens als je rijdt en als de motor op bedrijfstemperatuur is. Mocht het symbool niet gaan branden of er verschijnt geen tekst 2 cylinders actief in de verbruiksmeter in het MFD raadpleeg dan je dealert.
En wellicht nog een keer je handleiding rustig lezen :lezen:
 

BrechtM

Nieuw lid
ik heb sedert enkele dagen mijn superb met 1.4 tsi ACT (productie midden augustus)
De aanduiding verschijnt van mij duidelijk op het schermpje op het dashboard, rechts boven de trip-kilometerstand. Wanneer ik als weergave "verbruik" kies dan staat het er ook in tekst op.

Het schiet best veel in actie, zelfs tot 120 km/uur.
Aan 120 merk je ook duidelijk dat de motor een licht brommend geluid maakt en wat meer trilt (de motor hoor en voel je anders quasi niet).
 

Boyd1970

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie. Binnenkort wordt de auto uitgelezen en de data opgestuurd naar Skoda. Het vervelende is dat ik de auto heb gekocht in de omgeving van Breda (skoda dealer) en woon in de omgeving van Deventer. Maar gelukkig zit er nog fabrieksgarantie op. De dealer in Apeldoorn vroeg of de auto gechipt is, tuners kunnen het uitzetten. Alleen weet ik dat niet bij aankoop is mij dat niet verteld.
 

barretje

Senior Member
Hoi Boyd1970

Ik heb toevallig afgelopen maand ook een auto gekocht bij de dealer bij Breda, bij mij
is er ook geen ECO-symbool te bekennen. Misschien zetten ze dat daar uit?
 
Bovenaan Onderaan