Skoda Scala met Amundsen (MIB3?)

leon-cupra

Forumguru
Dat hoor je mij ook niet zeggen, maar als je als dealer een nieuwe auto aflevert (formaat Scala) en al vanaf begin komen deze problemen dan mag je toch wel een bijna soortgelijke vervanging meekrijgen. Een nieuwe klant en een nieuw geleverde auto, dan vind ik het vervangend vervoer niet op de maat. Maar goed, mijn mening vs. jouwe.

P.S. Gelukkig heeft @Johndoe44 nog 2 auto's voor de deur staan...
Je kan niet verwachten van een dealer dat hij alle type wagens in demo/bruikleen staan heeft. TS is wss ook niet de enigste klant die een vervangwagen nodig heeft.
Een citigo was er idd mss over maar een fabia is toch een mooie "oplossing".
 

Johndoe44

Actief lid
Update.... Vanmiddag ben ik gebeld door de garage en de unit/module is vandaag binnen gekomen. Ze gingen verder sleutelen aan de auto en ik zal gebeld worden op het moment dat ze klaar zijn. Aangezien ze me nog niet gebeld hebben ga ik vanuit dat ze nog niet klaar zijn en morgen weer verder gaan. Ik ben benieuwd hoe het verder zal lopen.
Vanmiddag gebeld door de garage en scherm doet het inmiddels weer. Auto reageert goed. Echter is er nog 1 probleempje mijn sos lamp blijft geel/oranje knipperen terwijl hij groen moet branden. Garage weet niet hoe dat kan dus hebben ze een mail gestuurd naar technische afdeling van de importeur. Ik heb gezegd dat ik de auto pas op wil halen als alles weer goed functioneert. Dus is het weer afwachten....
 
In mijn Skoda Scala Business wil uk het data verkeer via de ingebouwde E-sim Laten lopen. Ik heb daarvoor een 2 Gb pakketje gekocht bij Cubic Telecom.
Nu zou ik bij de instelling van de Amundsen aan moeten geven dat het data verkeer via die E-sim moet lopen maar ik kan die instelling niet vinden.
Wie kan mij helpen?
 

Tuulster

Forumguru
Ik neem aan dat je hiermee de ingebouwde simkaart bedoeld.
Daar loop ik ook mee te klooien......
Ik loop er tegen aan dat ik het niet voor elkaar krijg om Android Auto draadloos te verbinden. Dit zou volgens filmpjes via Bleutooth moeten gaan maar dat krijg ik niet voor elkaar

  • Bluetooth connectie werkt prima, muziek etc.
  • Android Auto werkt met kabel prima
  • Draadloos verbinden met het systeem lukt niet
Na googlen lees ik dat het via WiFi zou moeten gaan??? Maar daarvoor zou dus die ingebouwde Simkaart geladen moeten worden met een data abonnement.......:pardon::lezen:
Dat heb jij nu dus gedaan als ik zo lees maar de data komt niet op de kaart???

:arghh:
 
Ja, inderdaad ingbouwde simkaart. ik kan niet zien wat er op de kaart staat maar in menu-shop kan ik zien dat im 2 Gb gekocht heb. ( werkt helaas momenteel niet, zie alleen maar Activatie bezig en kom niet verder)
Draadloos verbinden lukt bij mij ook niet. Heb een IPhone. Ook het teken voor verbinding met online diensten blijft grijs, dus niet actief (storing).
Kan dus even niet doen.
 

Tuulster

Forumguru
Hmmm, helaas heb ik nu even niet de oplossing. :nono:

Ik weet dat ik bij mijn vorige Superb ook heb lopen pielen met het activeren van die Sim, uiteindelijk wel gelukt... .
Zal er eens induiken.
 

Johndoe44

Actief lid
Vanmiddag gebeld door de garage en scherm doet het inmiddels weer. Auto reageert goed. Echter is er nog 1 probleempje mijn sos lamp blijft geel/oranje knipperen terwijl hij groen moet branden. Garage weet niet hoe dat kan dus hebben ze een mail gestuurd naar technische afdeling van de importeur. Ik heb gezegd dat ik de auto pas op wil halen als alles weer goed functioneert. Dus is het weer afwachten....
Voor de mensen die mijn situatie nog volgen even een update. Auto staat nog steeds in de garage. Dealer heeft contact met technische dienst van importeur en die heeft ook weer contact met de fabriek maar blijkbaar komen ze er niet uit.... wordt vervolgd.
 

Hat Waeijen

Nieuw lid
Ik neem aan dat je hiermee de ingebouwde simkaart bedoeld.
Daar loop ik ook mee te klooien......
Ik loop er tegen aan dat ik het niet voor elkaar krijg om Android Auto draadloos te verbinden. Dit zou volgens filmpjes via Bleutooth moeten gaan maar dat krijg ik niet voor elkaar

  • Bluetooth connectie werkt prima, muziek etc.
  • Android Auto werkt met kabel prima
  • Draadloos verbinden met het systeem lukt niet
Na googlen lees ik dat het via WiFi zou moeten gaan??? Maar daarvoor zou dus die ingebouwde Simkaart geladen moeten worden met een data abonnement.......:pardon::lezen:
Dat heb jij nu dus gedaan als ik zo lees maar de data komt niet op de kaart???

:arghh:
Ik neem aan dat je weet dat Android 9 minimaal nodig is om het draadloos voor elkaar te krijgen ?
Niet dat ik mijn auto al heb ( volgende of de week erna ), maar dat is wat ik er over gelezen heb.
 

EdK

Forumguru
Ja, inderdaad ingbouwde simkaart. ik kan niet zien wat er op de kaart staat maar in menu-shop kan ik zien dat im 2 Gb gekocht heb. ( werkt helaas momenteel niet, zie alleen maar Activatie bezig en kom niet verder)
Simkaart wel paswoord vrij of op 0000 ?
Wij hebben dit euvel ook wel eens met bepaalde apparatuur dat we eerst de pincode van de SIM moeten verwijderen of op 0000 moeten zetten
 
Ik heb geen idee of/ hoe je op een ingebouwde E-Sim een code moet bekijken of verwijderen. Bij een mob. telefoon wel. Vind ook niks in het instructie boekje.
 

Tuulster

Forumguru
Net gebeld door de dealer dat er een terugroepactie staat voor mijn Scala vanwege het infotainment systeem.......
Het is woensdag....ik heb hem maandag gehaald..... :pardon:

Het systeem moet een update hebben.
 

Johndoe44

Actief lid
Net gebeld door de dealer dat er een terugroepactie staat voor mijn Scala vanwege het infotainment systeem.......
Het is woensdag....ik heb hem maandag gehaald..... :pardon:

Het systeem moet een update hebben.

Join the club. Die van mij staat al ruim 3 weken in de garage vanwege onder andere de infotainment en de sos knop die maar blijft knipperen.... succes
 

Tuulster

Forumguru
Join the club. Die van mij staat al ruim 3 weken in de garage vanwege onder andere de infotainment en de sos knop die maar blijft knipperen.... succes
Ik heb nergens last van hoor!!!!!
Het is een preventieve algemene update vanuit Skoda Nederland voor alle Scala's.
Heb ik met mijn Superbs ook regelmatig gehad, no problem.

Wellicht is deze update naar aanleiding van jouw problemen ;)
 

Johndoe44

Actief lid
Ik heb nergens last van hoor!!!!!
Het is een preventieve algemene update vanuit Skoda Nederland voor alle Scala's.
Heb ik met mijn Superbs ook regelmatig gehad, no problem.

Wellicht is deze update naar aanleiding van jouw problemen ;)
Nou fijn dat jij nergens last van hebt. Veel rijplezier.

Het zou idd heel goed kunnen dat het door die van mij komt
 

Alpha

Donateur
Voor de mensen die mijn situatie nog volgen even een update. Auto staat nog steeds in de garage. Dealer heeft contact met technische dienst van importeur en die heeft ook weer contact met de fabriek maar blijkbaar komen ze er niet uit.... wordt vervolgd.

Ontzettend balen! Heel veel sterkte.

Zelf in twee Kamiq’s gereden deze week. Eentje had een Amundsen. Deze had een update klaarstaan... Vraag me af of die Kamiqs potentieel ook al Amundsen issues hebben...
 

hemi24

Forumguru
Join the club. Die van mij staat al ruim 3 weken in de garage vanwege onder andere de infotainment en de sos knop die maar blijft knipperen.... succes

Ik zou de dealer toch eens voorzichtig vragen wat ze nu precies van plan zijn...
Bewonderenswaardig dat je er zo kalm onder blijft..!
 

Johndoe44

Actief lid
Ik zou de dealer toch eens voorzichtig vragen wat ze nu precies van plan zijn...
Bewonderenswaardig dat je er zo kalm onder blijft..!
Ja de garage die is afhankelijk van de importeur zegt hij. En de importeur is ook weer afhankelijk van de fabriek. Ze komen er niet uit. Ze weten blijkbaar niet hoe ze het probleem moeten oplossen.


Ja ik ben kalm omdat ik er toch niets aan kan doen. En ik ben mobiel dus Ja.. afwachten dan maar
 
Bovenaan Onderaan