Skoda Scala met Amundsen (MIB3?)

maup72

Lid
Exact hetzelfde verhaal voor mijn Skoda Kamiq. Geldt niet alleen voor spraakbediening maar ook voor Wireless Carplay!

Waarom Pon hiervoor gekozen heeft geen idee. Wel jammer.

Bizar toch?...Android auto werkt trouwens weer wel wel als een malle. Maar dan nog, zoiets als spraakbediening ter bevordering van de veiligheid moet toch gewoon bij beschikbaarheid of gewoon aangezet worden? Snap uberhaupt niet dat een importeur die vrijheid heeft.
 

Alpha

Donateur
Ik hoop zelf dat het nog (betaalde) features worden in de store. Want bij de systeem informatie knop zit wel bij de updates een hoofdstuk over spraak.

En ja met betaald hoop ik zelf meer op gratis toevoegingen. Maar we weten hoe Pon is...
 

maup72

Lid
Overigens..die hotspot is ook een goed verhaal, keurig te zien op je phone maar na telkens opnieuw moeten registreren en vervolgens niet kunnen inloggen ben ik daar nu al klaar mee. Tot zover de hotspot. Wel grappig..naam aangepast..

"AIVD SURVEILLANCE CAR". Ben benieuwd naar de blikken
 

Alpha

Donateur
iPhone? Want op de website staat dat er problemen zijn met iOS apparaten en koppelen aan de wifi.


https://skoda.cubictelecom.com/nl/

d3d51e1e6c07a251a020099574d8adae.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Donateur
Heb je een recente android telefoon of gaat deze al wat langer mee? De connectie wordt namelijk gemaakt over 5ghz en niet over het standaard 2,4ghz. Daarnaast heb ik verhalen gelezen dat het kanaal voor sommige apparaten out of range is. Dan is hij wel zichtbaar, maar het koppelen werkt niet.

Update: Dit vond ik erover op het forum van onze oosterburen: "Leider funktioniert WLAN bei mir trotzdem nicht. Ich habe jetzt nochmal nachgemessen. Mein WLAN sendet auf Kanal 153 und 157 im 5GHz Bereich. Dieser Bereich ist in der EU eigentlich nicht zugelassen. Manche Smartphones verbinden sich trotzdem damit, wenn sie ein solches WLAN sehen. Meins leider nicht."
Korte samenvatting: Het kanaal waarop wordt uitgezonden door de Scala/Kamiq kan voor problemen zorgen bij sommige apparaten waardoor deze niet verbind.
Bron: https://www.skodacommunity.de/threads/erfahrungen-mit-wireless-smartlink-apple-carplay.128277/
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Van oudsher zijn Smartlink (Carplay & Android Auto) en voice control verschillende zaken, die apart moeten worden geactiveerd. Zo was het tenminste op mijn MIB 2 Amundsen uit 2015 (MJ 2016). Wellicht kunnen @Antera of @Rainesh je verder helpen.
 

maup72

Lid
Heb je een recente android telefoon of gaat deze al wat langer mee.......
Telefoon is een Xperia 1 van juni 2019. Dat lijkt me prima genoeg. Hij maakt ook keurig verbinding met het netwerk. Maar je moet vervolgens inloggen bij Skoda (cubic)..daar.moet Je registreren met een naam email en wachtwoord. Daarna gaat het feitelijk verbinden met.internet op de site niet goed. Dus de verbinding tussen wlan en de phone staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft iemand ook problemen met de Travel Assist = verkeersbordherkenning middels de kamera in de voorruit. Deze kamera ziet of herkend geen snelheidsborden langs de weg. Voor de maximum snelheidsverlaging werkte het wel.
Deze optie zou vlgs mij in mijn Business Edition zitten
 
Laatst bewerkt:

maup72

Lid
Ik heb de borden weergave wel aangezet maar of dit borden uit de navi Zijn of uit de camera... geen idee. .
 
Als ik op de snelweg rijdt geeft de navigatie 130 km aan terwijl er borden langs de kant staan met 100 km. Ook op een provinciale weg waar normaal 80 mag worden gereden staan tijdelijke borden met 30 km. Dit wordt ook niet gezien door de kamera
 

Alpha

Donateur
Dat is inderdaad op basis van de navigatie. Toevallig van de week met Pon over gechat. Voorlopig hoeven we geen update te verwachten die dynamisch (op basis van tijd) de juiste snelheid laat zien...
 
Bedankt voor je reactie maar de verkeersborden kamera moet toch wel de borden langs de kant van de weg herkennen. Dat er niet eerst 100 staat en na 19.00 uur 120 kan ik begrijpen. Er staan dan meestal 2 borden op de navigatie met een klokje er tussen. Maar nu blijft er gewoon 130 staan
 

maup72

Lid
Ja dat zou je idd toch zeggen. Weer iets wat (nog) niet werkt. Overigens heb ik nog geen reactie gehad van Pon over het niet werken van de spraakbediening. Ben heel erg benieuwd wat ze er mee gaan doen
 
Spraak bediening werkt inderdaad niet beschikbaar. Dat staat ook in de gebruikers handleiding. Maar je weet dit miet als je de auto koopt. Ben benieuwd naar de reactie van Pon. ( als je een echte reactie krijgt en niet de mededeling dat je bij je dealer moet zijn
 

fanSkoda-VW

Donateur
Het hielp niet, nee natuurlijk niet. Maar bij A-Point heb ik al extreem duidelijk mijn ongenoegen geuit over de verwarrende gegevens van de Scala die te vaak elkaar tegenspreken.
Mét bewijs van screendumps.
Zodat je inderdaad nooit van te voren weet wát je bestelt én betaalt. En wat je uiteindelijk geleverd krijgt.
Eigenlijk schandalig. Zou dat bij andere merken ook zo zijn? Misschien de volgende keer als protest maar overstappen op een ander merk, ik begin er steeds meer naar toe te neigen.

grtss
 
Bovenaan Onderaan