Skoda Scala met Amundsen (MIB3?)

@Jabberwock , ik hoop dat dit is wat je vraagt? Is dit duidelijk? :-)
Bekijk bijlage 78566

Mag ik vragen bij welke dealer je die update hebt laten doen. Ik heb onze auto nu terug zonder dat er iets is vervangen (dus waarom ik 4 weken lang ben voorgelogen dat er een apparaat besteld is weet ik niet) maar ze hebben de software opnieuw ingeladen. En zit nu nog steeds op versie 155. Ze lijken niet te luisteren naar mijn verhaal over nieuwere versie. Dus ik wil het anders even met bijval van een collega dealer proberen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Jabberwock Ik ben nog steeds er niet aan toe gekomen naar de dealer te gaan.
Ik krijg steeds volkomen automatisch een push-melding dat er een (gratis) update is.
En dat als ik stop de update geïnstalleerd wordt. Waar ik wel OK moet geven.
Ik heb inmiddels ook ontdekt dat ik via het menu 'ergens' de instelling vond: zoeken naar update. Inmiddels wederom updates binnen gekregen en is het probleem van de hardwareknop t.b.v. het opvragen van het ventilatiemenu 'automatisch' opgelost.

Ik vraag me dus af: is je auto correct aangemeld, alles in- en opgegeven zodat jij ook automatische updates ontvangt?
Ik heb de business editie mét navigatie, en een abonnement afgesloten.

Sterkte en grtsss.
 
Ik heb ook navigatie, abonnement, aangemeld etc. Ik kan ook alle apps die beschikbaar zijn om de auto uit te lezen gebruiken. Het werkt nu allemaal prima. Zoeken naar updates blijft bij mij draaien en er gebeurt niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fanSkoda-VW

Donateur
Zoeken naar updates blijft bij mij draaien en er gebeurt niets.
Dus dan is daar iets niet in orde. Ik heb, denk ik, vanaf eind november, al 4 updates minimaal ontvangen. Waarvan in de afgelopen 14 dagen 2 stuks.

Deze week schrok ik wel, bij staren v d auto een schermmelding die mijn hart serieus van slag deed raken: Tot ziens
de 2e regel: EMPTY

Alles uit en weer de auto gestart, toen deed alles het weer. Pfffff
Zou niet mogen kunnen!
 
Laatst bewerkt:
Dus dan is daar iets niet in orde. Ik heb, denk ik, vanaf eind november, al 4 updates minimaal ontvangen. Waarvan in de afgelopen 14 dagen 2 stuks.
Maar waar zijn die updates dan voor? Navi of iets anders? Ik heb overigens gisteren de auto pas terug dus misschien worden updates random gepusht, net zoals ze bij telefoons ook doen en heb ik daarom nog niets ontvangen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Jabberwock Ik weet niet wat allemaal bijgewerkt wordt.
Maar zoals ik schreef is in ieder geval een bedieningsprobleem v d luchtbehandeling opgelost.
Dus ik gok dat dit een Technische Update betrof.
 
Ik hen toevallig vanmorgen een update melding gekregen. Straks eens op mijn gemak de update procedure doorlopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Alpha

Donateur
Chill. Mijn Kamiq heeft nog geen enkele navigatie update gehad... Hoop dat ik die snel krijg want de wijk waar ik woon staat niet op de kaarten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
En toch weet je je huis te vinden ???
Zo ja dan heb je helemaal geen Navi nodig.....:D
 

Alpha

Donateur
Hahahaha ja nadat ik 10x verkeerd ben gereden wel ja ;) .....

Gaat mij meer erom dat ik volgend het display door een grasveld rij. Beetje funky.

Maar je hebt gelijk. Ga er niet dood aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

maup72

Lid
Hoi allemaal,
Na lang niet meer actief te zijn geweest op het forum nu toch maar weer even inmelden adhv het onderwerp wat ik zag. Na 5jr Octavia te hebben gereden zijn we sinds 1 mei de trotse bezitter van een scala business edition. Bijna alle opties erop dus we voelen ons behoorlijk koning totdat......

Totdat ik even via de spraakbediening iemand wilde bellen. Dat ging dus niet want..."functie niet beschikbaar". Bij instellingen gezocht. Helaas. Uitgegrijsd dus daadwerkelijk geen mogelijkheid om het te activeren.

Direct gebeld met de dealer. Die stond iets bij van niet beschikbaar zijn voor de Scala. Hij heeft de importeur gebeld en wat blijkt.

De importeur is zelf verantwoordelijk voor het uitzetten van deze functie. Ze hebben er op de 1 of andere debiele manier voor gekozen om de scala importeurs wise niet te leveren met spraakbediening. Ik heb het trouwens over de Amundsen uitvoering. Adhv wat ik las over mensen die dit wel beschikbaar hadden op een scala met bolero set wist hij me te vertellen dat dit dan komt omdat de eigenaar via z'n telefoon gebruik zou moeten maken van Android assistant of Siri. De knop op het stuur zou daar dan voor gebruikt kunnen worden.

Heel bijzonder verhaal dus dat de importeur er voor kiest om iets wat de veiligheid ten goede komt, niet software matig aan te laten maar gewoon uit te zetten. In andere landen is het wel beschikbaar maar hier kiest pin ervoor om het niet te installeren op de scala. In de andere modellen kennelijk wel.

Op mijn argument dat notabene zelfs de VW up! We over beschikte zei de dealer dat hij het ook niet begreep en dat hij mij volledig volgde in mijn beredenering. Ik heb mijn teleurstelling uiteraard niet onder stoelen of banken gestoken en ga nu via de dealer een klacht bij Pon indienen. Hij zei dat ik in ieder geval zo de meeste kans zou maken. Mits ik ook aangaf wat er dan precies moest gebeuren. Zo kan de importeur een inschatting maken wat hij er evt tegenaan moet gooien.

In de bijlage de melding in het display. Benieuwd of jullie Scala rijders met Amundsen systeem hier ook tegenaan lopen
 

Bijlagen

  • DSC_0165.JPG
    DSC_0165.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 38
Bij mij werkt het ook niet. Ik heb op een buitenlands forum gelezen dat die functie alleen werkt onder bepaalde talen. Zelf gebruik ik Android Auto en als ik die knop lang inhoudt werkt de stembediening daarop wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bijzonder dat het uitgezet is. Hier op Octavia werkt het wel maar gebruik het niet. Ben de hele dag al aan het bellen en heb niet de behoefte om tegen mijn auto aan te praten:D. Ze zegt ook steeds dat ze me niet begrijpt dus een vrouwen stem is passend....geintje natuurlijk.
Volgens mij stond de optie specifiek vermeld bij octavia.
 

maup72

Lid
Klopt dat zei de dealer ook. Zei ook dat het niet bij de opties staat... Nah und?..Voor 32K verwacht ik gewoon dat dit notabene in een business edition gewoon een werkende functie is. Dat mag ik toch verwachten of vraag ik teveel?

Bij mij werkt het ook niet. Ik heb op een buitenlands forum gelezen dat die functie alleen werkt onder bepaalde talen. Zelf gebruik ik Android Auto en als ik die knop lang inhoudt werkt de stembediening daarop wel.


Ja dat had ik ook begrepen maar in een NL karoq Octavia, Superb en kodiaq werkt het wel. Zelfs in een Ibiza FR met minder opties werkt het nog..ik ben het er niet mee eens en ga kijken wat er importeur er aan gaat doen om mij tevreden te stellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Alpha

Donateur
Exact hetzelfde verhaal voor mijn Skoda Kamiq. Geldt niet alleen voor spraakbediening maar ook voor Wireless Carplay!

Waarom Pon hiervoor gekozen heeft geen idee. Wel jammer.
 

EdK

Forumguru
Leuk te lezen dit !

Op mijn Fabia kan ik het zonder problemen gebruiken , alleen ik vind het voor geen meter werken
Als ik radio roep dan gaat die naar radio, maar uiteindelijk op een zender roepen lukt dus voor geen meter
Heb het nog eens met Navi geprobeert maar werkte ook niet en had alleen een buurman met de tranen in de ogen van t lachen...

Maar onlangs een nieuwe Caddy met spraakbediening gekregen zakelijk en daar zit het ook op ( knop op stuur)
Maar druk ik die in dan krijg ik een tekst dat ik voor vrijgave naar me dealer moet !!
Wel vind het prima zo na me bevindingen op de Fabia
 

maup72

Lid
De nieuwe interactieve engine schijnt het beduidend beter te doen na de laatste update in de dure modellen van VAG...ben benieuwd. Een dikke email naar Pon is er inmiddels uit.
 

jesse_s93

Donateur
Ik vraag me af of het daadwerkelijk niet geactiveerd is, of dat de spraakassistent die we gewend zijn uit de MIB1 en MIB2 (de simpele) gewoon niet beschikbaar is voor de MIB3. In de MIB3 is namelijk wel Laura in sommige landen geactiveerd, wat tussen een Google Assistent of Siri en de normale spraakbediening inzit.

"Laura already supports six languages – English, German and French as well as Spanish, Italian and Czech." https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/laura Dat klinkt als, voor nu is Laura al beschikbaar is zes talen, maar daar zullen in de toekomst talen aan toegevoegd worden.

Exact hetzelfde verhaal voor mijn Skoda Kamiq. Geldt niet alleen voor spraakbediening maar ook voor Wireless Carplay!

Dat laatste is op een Kamiq of Scala met een Amundsen wel te activeren (waarschijk). Die beschikt namelijk standaard over de wifi hotspot die essentieel is voor wireless carplay. In mijn scala met bolero ben ik wel zover dat de bolero een signaal stuurt via bluetooth om via WLAN connectie te maken, maar mijn Bolero heeft geen WLAN.

Mocht iemand in de buurt wonen en over een Amundsen beschikken in de Scala of Kamiq, dan wil ik best eens kijken wat mogelijk is (vrijblijvend) :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of het daadwerkelijk niet geactiveerd is, of dat de spraakassistent die we gewend zijn uit de MIB1 en MIB2 (de simpele) gewoon niet beschikbaar is voor de MIB3. In de MIB3 is namelijk wel Laura in sommige landen geactiveerd.

"Laura already supports six languages – English, German and French as well as Spanish, Italian and Czech." https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/laura .....Mocht iemand in de buurt wonen en over een Amundsen beschikken in de Scala of Kamiq, dan wil ik best eens kijken wat mogelijk is :)

Wat is in de buurt?
 
Bovenaan Onderaan