Skoda Roomster

Hetzer

Forumguru
@Somebody, smaken verschillen !!!
Ik vind de verlaagde Roomster erg geslaagd, ik ben benieuwt naar het resultaat, mooie kleur ook overigens !!!
 

Fabia

† In Memoriam
Op de huidige wagen wordt zondag een voorschot gegeven, dus deze is eindelijk verkocht.
Nu is het aftellen naar april!
Had woensdag al eens polshoogte genomen bij de dealer.. Helaas wisten ze nog van niets :(

Geduld................................
 

somebodey

Actief lid
Geduld................................

Nooit mijn sterkste punt geweest en zal het ook nooit worden vrees ik :)

Gisteren telefoon gehad dat normaal de RR vrijdag in Brussel zou moeten aankomen.
Dan is het wachten tot hij bij de garage staat en dan al het papierwerk inorde brengen.

Morgen wordt trouwens onze huidige verkocht, dus net op tijd zou ik zeggen :D
 

yves1966

Forumguru
Nooit mijn sterkste punt geweest en zal het ook nooit worden vrees ik :)

Gisteren telefoon gehad dat normaal de RR vrijdag in Brussel zou moeten aankomen.
Dan is het wachten tot hij bij de garage staat en dan al het papierwerk inorde brengen.

Morgen wordt trouwens onze huidige verkocht, dus net op tijd zou ik zeggen :D
Vanaf welk stadium kan je hem volgen op myskoda? Want zopas reactie gekregen van de dealer omtrent mijn superb dat hij eerstdaags in de garage verwacht word, maar via myskoda nog niets te zien :confused:
 

somebodey

Actief lid
Vanaf welk stadium kan je hem volgen op myskoda? Want zopas reactie gekregen van de dealer omtrent mijn superb dat hij eerstdaags in de garage verwacht word, maar via myskoda nog niets te zien :confused:

Ik ken dat systeem van Myskoda zelfs niet.. (wat meer uitleg?)
 

yves1966

Forumguru
Ik ken dat systeem van Myskoda zelfs niet.. (wat meer uitleg?)
Een week of twee na de bestelling van mijn superb combi kreeg ik een brief van myskoda.be met login-gegevens.
Daar kan je op uw persoonlijke ruimte de voorbereiding van uw ŠKODA volgen tot aan de levering.
Ook:
* allerlei functies, zoals de mogelijkheid om online een afspraak te maken, een overzicht van uw facturen te raadplegen, uw verbruik op te volgen, advies te vragen…
* voordelen bij onze partners: met uw MyŠKODA-kaart ontvangt u kortingsbonnen voor bv. Walibi, Bellewaerde, Pizza Hut of voor een abonnement op de magazines van de Sanoma-groep…
* applicaties voor uw smartphone, om u het leven en het contact met uw ŠKODA-concessiehouder te vereenvoudigen.
 

somebodey

Actief lid
Zal er morgen eens voor mailen.
Bedankt voor de tip!

Heb gezien dat je op die site een nummerplaat moet ingeven, maar als dat een nieuwe auto is? (als hij nog in bestelling is..)
 

yves1966

Forumguru
Nee is een user login met bijhorend paswoord dat je moet ingeven, nummerplaat moet je nergens ingeven.
De documenten die je kan uploaden zijn: verzekeringsattest, inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest.
 

somebodey

Actief lid
Nee is een user login met bijhorend paswoord dat je moet ingeven, nummerplaat moet je nergens ingeven.
De documenten die je kan uploaden zijn: verzekeringsattest, inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest.

Is een handig iets!
Zijn er zo nog van die handige snufjes van Skoda? :D
 

yves1966

Forumguru
Is een handig iets!
Zijn er zo nog van die handige snufjes van Skoda? :D
Hier alle functies op een rijtje van Myskoda:

Mijn ŠKODA in bestelling

Gefeliciteerd met de bestelling van uw ŠKODA Superb Combi Ambition CRTDI 1.6L 77kW-105pk DPF 5 Versnellingen.

Binnenkort zult u kunnen plaatsnemen achter het stuur van uw ŠKODA en genieten van zijn rijkwaliteiten. Bovendien zult u kunnen kennismaken met de wereld van ŠKODA, waarin één waarde centraal staat: aandacht voor de klant.
Op uw persoonlijke ruimte kunt u zelfs de voorbereiding van uw ŠKODA volgen tot aan de levering.
Zodra uw ŠKODA geleverd is, wordt die informatie verder uitgebreid met een reeks voordelen, exclusief voorbehouden voor de leden van de ŠKODA-familie:

  • allerlei functies, zoals de mogelijkheid om online een afspraak te maken, een overzicht van uw facturen te raadplegen, uw verbruik op te volgen, advies te vragen…
  • voordelen bij onze partners: met uw MyŠKODA-kaart ontvangt u kortingsbonnen voor bv. Walibi, Bellewaerde, Pizza Hut of voor een abonnement op de magazines van de Sanoma-groep…
  • applicaties voor uw smartphone, om u het leven en het contact met uw ŠKODA-concessiehouder te vereenvoudigen.

Mijn boorddocumenten

Sla hier uw autopapieren op en download ze in alle veiligheid: zo hebt u ze altijd en overal bij de hand.

We weten uit ervaring dat het niet altijd even gemakkelijk is in een gegeven situatie toegang te krijgen tot zijn of haar autopapieren. Daarom kunt u vanaf heden uw papieren (inschrijvingsbewijs, verzekering en gelijkvormigheidsattest) bewaren in uw persoonlijke, beveiligde omgeving, waartoe u wanneer dan ook gemakkelijk toegang heeft.

Mijn MyŠKODA-kaart

Met uw MyŠKODA-kaart krijgt u toegang tot uw gratis Mobiliteitsgarantie en tal van exclusieve voordelen* uit ons getrouwheidsprogramma.

Onvergelijkbaar en exclusief: De Mobiliteitsgarantie van ŠKODA. Zonder beperking noch in tijd noch in kilometers.
Een plotselinge pech waardoor uw wagen geïmmobiliseerd wordt, kan altijd gebeuren. Als gebruiker van een ŠKODA, die volgens de voorschriften van de constructeur onderhouden en hersteld wordt door een erkende ŠKODA-dealer, geniet u van de Mobiliteitsgarantie, met onder meer:

  • Depannage van uw voertuig 24 uur op 24, 7 dagen op 7.
  • Sleping tot bij de erkende Service Partner van uw keuze indien uw ŠKODA niet ter plaatse kan worden hersteld of tot bij de dichtstbijzijnde erkende Service Partner in geval van een lekke band of bij een reis in het buitenland.
  • Een vervangwagen, met een maximum van 3 dagen, indien de herstellingstijd meer dan 3 uur bedraagt.
OF

  • Eén hotelovernachting, inclusief ontbijt, voor alle inzittenden.
  • De kosten van taxi, trein of bus ten belope van € 80.
Mocht u een panne hebben, neem dan contact op met uw ŠKODA-dealer of met ŠKODA Assistance op : + 32 2 756 86 89 waar u ook bent in Europa.
Voordelen bij onze partners*.
Met uw MyŠKODA-kaart ontvangt u kortingsbonnen voor bv. Walibi, Bellewaerde, Pizza Hut of voor een abonnement op de magazines van de Sanoma-groep…
*De voordelen bij onze partners worden geactiveerd zodra uw ŠKODA geleverd wordt.

De ŠKODA-waarborgen

De technologie van de ŠKODA-personenwagens en de uitzonderlijke betrouwbaarheid die daaruit voortvloeit, laten ons toe u een programma van 5 waarborgen aan te bieden.

Deze 5 ŠKODA-waarborgen zijn geldig en van toepassing bij de ŠKODA -dealers in Europa.


  • 2 jaar zonder kilometerbeperking: tijdens de eerste 2 jaar na levering zijn alle wisselstukken en uurloon voor onze rekening indien uw ŠKODA een constructiefout zou vertonen.
  • 2 jaar op alle gefactureerde herstellingen (wisselstukken en uurloon): elke herstelling met originele wisselstukken, uitgevoerd door een ŠKODA -dealer geniet van 2 jaar waarborg.
  • 3 jaar op het lakwerk: indien er een lakfout zou voorkomen binnen de 3 jaar na de leveringsdatum van uw ŠKODA , zal dit hersteld worden zonder kosten voor u. En dit op voorwaarde dat uw wagen volgens de Škoda-normen hersteld werd na een ongeval.
  • 12 jaar tegen corrosie: indien er roestvorming zou opduiken in het koetswerk, van binnen naar buiten tijdens de eerste 12 jaar na levering, herstellen wij dit kosteloos voor u. En dit op voorwaarde dat uw wagen volgens de Škoda-normen werd hersteld na een ongeval.
  • Uw gratis Mobiliteitsgarantie, vanaf de eerste dag en voor altijd, zonder beperking noch in tijd noch in kilometers: een plotselinge pech waardoor uw wagen geïmmobiliseerd wordt, kan altijd gebeuren. Als gebruiker van een Škoda, die volgens de voorschriften van de constructeur onderhouden en hersteld wordt door een erkende Škoda-dealer, geniet u van de Mobiliteitsgarantie, met onder meer:

  • Depannage van uw voertuig 24 uur op 24, 7 dagen op 7.
  • Sleping tot bij de erkende Service Partner van uw keuze indien uw Škoda niet ter plaatse kan worden hersteld of tot bij de dichtstbijzijnde erkende Service Partner in geval van een lekke band of bij een reis in het buitenland.
  • Een vervangwagen, met een maximum van 3 dagen, indien de herstellingstijd meer dan 3 uur bedraagt.
OF

  • Eén hotelovernachting, inclusief ontbijt, voor alle inzittenden.
  • De kosten van taxi, trein of bus ten belope van € 80.
Mocht u een panne hebben, neem dan contact op met uw Škoda-dealer of met Škoda Assistance op : + 32 2 756 86 89 waar u ook bent in Europa.

Mijn ŠKODA onderhouden

Waarom mijn wagen toevertrouwen aan een ŠKODA Service Partner?

Uw ŠKODA Service Partner beschikt over de nodige werkplaatsuitrusting en documentatie om kwaliteitsvolle mechanische- en carrosserieherstellingen uit te voeren.
Bovendien volgt het personeel van elke ŠKODA Service Partner regelmatig vormingscursussen, teneinde u steeds een professioneel en gepersonaliseerd advies te kunnen verstrekken.
Elke herstelling wordt uitgevoerd met originele wisselstukken, zodat enkel uw ŠKODA Service Partner kan garanderen dat uw ŠKODA al zijn kwaliteiten behoudt.
Hij dient bovendien permanent te beantwoorden aan strenge kwaliteitsnormen. Dat schept vertrouwen !
Uw ŠKODA Service Partner is de specialist bij uitstek bij wie u terecht kan met al uw vragen met betrekking tot uw wagen. Aarzel dan ook niet hem te contacteren.

ŠKODA op het Web


ŠKODA vindt U ook elders op het Web:




Mijn verdeler

Algemene Informatie


Openingsuren


Team

















 

somebodey

Actief lid
Morgen mag ik de vervangwagen ophalen in afwachting van onze nieuw geleverde Roomster :)
Meteen eens vragen waar hij al is!
 

somebodey

Actief lid
--------------------------------------------------------------------------------
Join Date: May 2010Location: DenderhoutemAge: 23Posts: 855






Vandaag de vervangwagen gaan halen bij Desmet, en direct is gevraagd hoe het met de levering stond..
Hik staat in België! Maar niet hoe we hem besteld hebben, zonder scout-pakket..

Kregen 2 opties,
1) de auto zo aanvaarden met een tegemoetkoming van een 300-400€
2) nieuwe bestellen aan zelfde voorwaarden en in tussentijd met leasingwagen rijden van D'ieteren tot en met de levering, alles incl (geen verzekering, taks, ...)

Het is dus het 2e geworden..
Ergens eind mei mogen we hem verwachten..
 

yves1966

Forumguru
Oei, nog meer wachten :(, ik hoop dat het bij mijn superb ook niet het geval is :confused:.
Gisteren al een verrassing gekregen bij het lezen van een artikel in HLN:
blijkbaar betalen de vlamingen meer BIV of de walen en brusselaars!
In mijn geval is de BIV ipv 123 euro nu 465,81 euro :ahum:! Belachelijk maar wat doe je eraan?
 

Noord26

Forumguru
BIV? Is dat net zoiets als wegenbelasting in NL? Dan is het nog steeds 1/3 van wat je hier betaald voor een benzine-auto?
 

yves1966

Forumguru
BIV? Is dat net zoiets als wegenbelasting in NL? Dan is het nog steeds 1/3 van wat je hier betaald voor een benzine-auto?
Nee, in belgie heb je enerzijds de jaarlijks te betalen verkeersbelasting zoals jullie wegenbelasting, maar dan heb je ook nog de BIV, de belasting op inverkeerstelling die men moet betalen als men een andere auto inschrijft, nieuw of tweedehands.
Normaal was vroeger de regel dat de BIV berekend werd op basis van fiscale pk en/of kw van de motor.
Nu is in vlaanderen de berekening volgens een nieuwe methode die rekening houd met diverse milieukenmerken zoals CO2-uitstoot, brandstoftype en euro-norm.
 

yves1966

Forumguru
Ik moet normaal voor biv en 1e inverkeersstelling een 300€ betalen..
Dus valt goed mee denk ik..
Uw biv bedraagt: 145.87 euro, de jaarlijkse verkeersbelasting is 179,12 euro.
De biv in het Brussels of het Waals gewest is 61,50 euro, toch een redelijk verschil nietwaar?

berekeningstool:
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top


 
Bovenaan Onderaan