Skoda Octavia RS beschikbaar voor proefritjes

VEEJAY

Forumguru
Zo heb ik vernomen, dat hij bij Pon in Leusden staat.

Wie gaat er namens het Skodaforum een ritje maken en een review schrijven?
 

___JC___

Forumguru
Rijden mag nog niet Veejay.
Pas in januari 2006.
(Had PON vanmiddag aan de lijn)

Maar ik ga ff kijken zaterdag. /forum/images/graemlins/smile.gif
 

___JC___

Forumguru
Nou rijden kan dus nog niet maar ik ben wel even wezen kijken bij PON! /forum/images/graemlins/cool.gif

Het was een combi en de enige in nederland, jammer genoeg een rooie.

Eerste indruk hij is dik, erg dik. Ondanks dat ie best hoog op zn poten staat voor Tjech met sportieve aspiraties!

In vergelijk met het vorige model vind ik de belangrijkste wijziging het interieur. Dat is echt mooi geworden o.a. door het gebruik van duurdere materialen. Een mooie alu strook van deur naar deur over het dashboard (zoals bij zusje Audi) en bijvoorbeeld een geheel zwarte hemel. Verder veel minder wit dus niet zo besmettelijk als de oude RS.

18 inch standaard velgen zijn mooi (maat is 225/40/18 trouwens, 245 is een fout van autoweek!!) maar ik ga denk toch voor de RS4 relica's.

Rijden kon helaas niet vanwege het ontbreken van de typegoedkeuring.

Er is gesproken over een dieseluitvoering maar de fabriek heeft nog niets officieel bevestigd. Gezien de populariteit in vooral de leasemarkt zal een diesel RS met de 170pk 2.0 TDI hoogstwaarschijnlijk snel volgen.

Ook nog even gekeken bij VW en Audi. Wat een mooie bakken zeg (A4 DTM, S4, A8 W12, Golf GTI, R32), maar wat een prijskaartjes zeg !! /forum/images/graemlins/frown.gif
 

Bijlagen

  • 14490-RS voor.jpg
    14490-RS voor.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 11

Hetzer

Forumguru
heel, heel ,heel erg mooi!!! /forum/images/graemlins/rockon.gif, maar uh jc1978 ga jij er eentje bestellen???

in dat geval moet je het gelukkiste lid van dit forum zijn!! /forum/images/graemlins/worshippy.gif
 

___JC___

Forumguru
Ik weet eigenlijk voor 95% zeker dat ik er een ga bestellen inderdaad. /forum/images/graemlins/489.gif

Een zwarte combi met andere velgen denk ik.

Heb nog een fotootje van de kont en ook die is lekker dik!
 

Bijlagen

  • 14524-RS achter.jpg
    14524-RS achter.jpg
    44 KB · Weergaven: 30

VEEJAY

Forumguru
nu zie je de reflectoren in de bumper niet goed. Ik had dacht ik hier op het forum ook een rode o2 gezien, die zag er qua kleur mooier uit. Is dit een speciale rs kleur of is de foto gewoon niet de werkelijkheid qua kleur?
 
Me pa is vandaag naar Pon toe.. Ik ben benieuwd /forum/images/graemlins/smile.gif

Hoop echt dat ie besteld gaat worden /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

Remco28

Actief lid
Wel zonde dat de rs meer als 32000 euro gaat kosten.
Ze hadden beter de xenonlampen e.d. eraf kunnen halen,en dan de auto voor 30.000 euro aanbieden.
Wat je evt. meer wilt kun je dan gewoon bijbestellen.
Ik hoop niet dat skoda,door deze prijs,niet in hun eigen vingers snijden.
Een volkswagen golf gti heb je al voor minder,de civic type-r ook voor rond de 28000 euro(en sneller).
Ik zelf had gehoopt dat hij toch wel rond de 30.000 euro zou uitkomen,neemt niet weg dat ik er toch mee ga rijden volgend jaar.
Wordt het geen nieuwe,dan wellicht wel een van een jaar oud ofzo,eerst maar kijken of mijn budget het toelaat tegen die tijd. /forum/images/graemlins/cool.gif /forum/images/graemlins/cool.gif
 

___JC___

Forumguru
Leaseprijs is bekend....
Hij is veeeeel te duur. /forum/images/graemlins/407.gif

Feestje gaat niet door...
 

___JC___

Forumguru
Nou het is dus niet de RS geworden (wordt dus geen erelid /forum/images/graemlins/smile.gif).
Maar een Octy II combi Elegance 2.0 TD <font color="red"> </font> I <font color="black"> </font> met o.a. sportonderstel met 17 inch Pegasus velgen en Xenon.

Ik ga mijn huidige bommetje missen /forum/images/graemlins/frown.gif, maar krijg een nette bak ervoor terug /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif. Heb een plaatje van een soortgelijke bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • 15759-DSC04660.JPG
    15759-DSC04660.JPG
    60,6 KB · Weergaven: 49

Dutch4x4

Senior Member
Ai JC, dus toch de oliestoker? Heb je 't daarom nog niet op gummen gemeld? /forum/images/graemlins/wink.gif

Knappe wagen natuurlijk en het enige verschil lijkt me het genagel. Tussenacceleraties zijn volgens mij in vergelijking met een 1.8T precies hetzelfde, dus je gaat er niet op achteruit. Sterker nog, het zou me niet verbazen als de diesel sneller is.

Maar of je op de N44 met grotere stappen van me wegrijdt dan met de RS, dat valt nog te bezien... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

___JC___

Forumguru
Haha ik zal het ff op gummen zetten inderdaad.
Heb ook niet echt het idee dat de diesel langzamer is dan de 1.8T (ff los van stoplichtsprintjes en top dan het).

Ik vind me huidige RS helemaal top maar kijk ook uit naar de afleverdatum van deze...beetje dubbel. /forum/images/graemlins/confused.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Hoi JC proficiat. (zeg gelijk op gummen dat je de bmw 1 serie overwogen hebt maar het toch niet een echte rijders auto vond. /forum/images/graemlins/winkie.gif )
 
Bovenaan Onderaan