Skoda Octavia Cobi L&K (150PK Turbo) 1999 koelvloeistof lekkage thermostaat

Antera

Donateur
Er zijn ook nog wat andere probleempjes waar ik mee bezig moet. De centrale deurvergrendeling doet het soms wel en soms niet. Dit komt door de bedrading in de deur aan bestuurderszijde. De deur hard dicht gooien helpt meestal wel. Mijn AB (Af fabriek) werkt al jaren niet meer. Ik wil daar nog eens een nieuwe voor bestellen, maar weet niet of het probleem dat opgelost is. In 2014 ben ik er eens mee naar de dealer geweest maar deze wisten het ook niet, beetje zonde van het geld. Wel raar dat ze de AB zelf niet getest hebben. Het gaat hier om een 433Mhz AB. Ik zag dat deze via internet voor een redelijke prijs te koop zijn (c.a. 20 tientjes tegenover de dealer prijs van 150 euro). Maar dat is een klapsleutel en kan ik de "oude" baard niet overzetten. Dus moet deze ook geslepen worden, maar dat zijn de koste niet. Tevens wil ik nog een nieuwe "chip" voor de startonderbreker, dit is een glazen dingetje, die helaas wel geprogrammeerd moet worden via een (goede) sleutelboer. Ik ben namelijk de (glas)chip kwijt geraakt van mijn reserve sleutel. Die is er ooit uitgevallen en heb ik nooit meer terug gevonden, want ja. Ik weet niet waar het er is uit gevallen..

demonteren je sloten, maak ze open en soldeer even al je soldeerpunten ervan. grote kans dat het opgelost is
 

arievh

Actief lid
Zojuist eindelijk ff wat tijd gehad. Heb de zooi gedemonteerd, zonder alternator los te halen. Zat wel redelijk vast maar misschien 15 minuutjes werk. Nu lijkt alles in orde. Maar toch lekt hij dus. Kan het zijn dat het aan de rubber ring ligt dat voor de thermostaat zit? Zo'n ring druk je in met het thermostaathuis, dus lijkt mij dit het probleem. De ring heeft de garage op voorraad, maar is tot 17:00 uur open en het is nu net 5 uur helaas. Dus kan deze morgen ophalen.

Ik zag wel dat het staal van het de rand van het thermostaathuis wat beschadigd is(corrosie), ik hoop niet dat hij via de rand lekt. Maar misschien ff met vloeibare pakking op te lossen, wat ik helaas ook niet heb liggen.
 

arievh

Actief lid
Even een update. De rubberen ring bleek toch niet voorradig te zijn. Ik heb het anders opgelost, professionele vloeibare pakking gebruikt. Probleem is hiermee opgelost. Alleen als ik soms de motor start gaat het lampje branden en het alarm af, dit gaat ook vanzelf weer weg. Dus moet eventueel de sensor nog vervangen, of schoonmaken. Verder geen koelvloeistof verlies meer gehad Kosten 0 euro, want had de vloeibare pakking nog op het werk liggen.

Wel is iemand leuk geweest en zit mijn motorkap onder de krassen. Gelukkig zag ik het toen het gebeurde, en wordt dat via de verzekering geregeld. Morgen moet ik ff een paar offertes hierover opvragen, voor de verzekering van de andere partij...

Nu eens het andere probleem aanpakken. De centrale deurvergrendeling, dat niet goed werkt vanwege wankel contact..
 

arievh

Actief lid
Dat is toch een mooie kans om gratis van de steenslag op de motor kap af te komen :geek:
haha, heb geen steenslag op mijn motorkap. Vandaag niet toegekomen om langs een schadeherstelbedrijf te gaan. Ik weet nog wel dat dat weer geld kost, anders willen ze het niet afgeven. Ik ben zelf allround medewerker waaronder schilder en dieselmonteur (ja 2 verschillende dingen). Ik kan het dus zelf herstellen, maar meestal doen verzekeringen hier wat moeilijk over, ik moet dus in ieder geval een rapport van een extern bedrijf en dat kost meestal iets van 75 euroa 100 euro, dat is jammer. Ik weet ongeveer wel wat het zal kosten en dat is c.a. 500 a 600 euro. Maar heb een speciale kleur(met flakes) wat best prijzig is...
 

arievh

Actief lid
Dat is niet goedkoop, nee :greedy:

Maar geen steenslag na 18 jaar op 's heeren wegen gereden? Prestatie! :geek:
Hmm ja misschien wat overdreven :tongue: Er zit vrijwel geen steenslag op, niet zichtbaar tenminste. Een paar plekjes inderdaad wat je alleen ziet als je met je hoofd op de motorkap ligt :tongue: Dus inderdaad je hebt gelijk haha.
 
Bovenaan Onderaan